دوره 6، شماره 7 - ( 4-1393 )                   جلد 6 شماره 7 صفحات 74-62 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


چکیده:   (13182 مشاهده)
در اکثر شهرهای ایران، مکان یابی سایت و ای ستگاه راهآهن بیش از شصت سال پیش صورت پذیرفته است. بنا به توسعه بیش از حد شهرها و به موازات اهمیت یافتن نقش بی ن المللی، منطقهای و محلی حمل و نقل ریلی چه به لحاظ گردشگری، مسافر و بار، بازنگری و ساماندهی فضاهای شهری فوق بسیار حائز اهمی ت میباشد. در کشورهای اروپایی و خاصه آلمان در قلب فرانکفورت، مجموعه شهری با تولدی دوباره روبرو شده است. مجموعه طراحی شهری با هدف ایجاد نخستی ن شهر آسمانخراش اروپایی با 3 و دستی ُ ارانش در شرف تکوین است. 2 و همکاران، و اسپیر 1 ، فان حمایت بانک اتحادیه اروپایی توسط مشاورانی چون جردن و مولر 4، نوشتار حاضر با سیری اجمالی از روند پروژه هایی مشابه با توجه به تعدد و پیچیدگی نظری ههای 1980 تاکنون )چون واسازی 9، نازیک10، هنجاری و ارزشی11 و گایا12( به بررسی و ارزیابی اجمالی آن پرداخته 8، اکوتک 7 ، ارگانیتک 6، سطوح نرم 5، حباب لب شده است. از این رو با مد نظر قراردادن تجارب فوق برای ارتقاء سایت و ای ستگاه راهآهن تهران امید است این تالش بسترسازی الزم جهت اخذ تصمی م های منطقیتر را صورت دهد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/4/23 | پذیرش: 1393/4/23 | انتشار: 1393/4/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی و پژوهشی طرح و نماد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iran University of Science & Technology

Designed & Developed by : Yektaweb