چکیده: (13182 مشاهده)
در اکثر شهرهای ایران، مکان یابی سایت و ای ستگاه راهآهن بیش از شصت سال پیش صورت پذیرفته است. بنا به توسعه بیش از
حد شهرها و به موازات اهمیت یافتن نقش بی ن المللی، منطقهای و محلی حمل و نقل ریلی چه به لحاظ گردشگری، مسافر و بار،
بازنگری و ساماندهی فضاهای شهری فوق بسیار حائز اهمی ت میباشد. در کشورهای اروپایی و خاصه آلمان در قلب فرانکفورت،
مجموعه شهری با تولدی دوباره روبرو شده است. مجموعه طراحی شهری با هدف ایجاد نخستی ن شهر آسمانخراش اروپایی با
3 و دستی ُ ارانش در شرف تکوین است.
2 و همکاران، و اسپیر
1 ، فان
حمایت بانک اتحادیه اروپایی توسط مشاورانی چون جردن و مولر
4،
نوشتار حاضر با سیری اجمالی از روند پروژه هایی مشابه با توجه به تعدد و پیچیدگی نظری ههای 1980 تاکنون )چون واسازی
9، نازیک10، هنجاری و ارزشی11 و گایا12( به بررسی و ارزیابی اجمالی آن پرداخته
8، اکوتک
7 ، ارگانیتک
6، سطوح نرم
5، حباب
لب
شده است. از این رو با مد نظر قراردادن تجارب فوق برای ارتقاء سایت و ای ستگاه راهآهن تهران امید است این تالش بسترسازی
الزم جهت اخذ تصمی م های منطقیتر را صورت دهد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/4/23 | پذیرش: 1393/4/23 | انتشار: 1393/4/23