تقدیر از دانشگاه علم وصنعت ایران

 | تاریخ ارسال: 1396/7/23 | 
بسمه تعالی
تقدیر از دانشگاه علم وصنعت ایران به عنوان همکاری با برنامه بین المللی تبادل دانشجوی کارآموزی

 روز یکشنبه ۲۳ مهرماه طی مراسم روز آیسته (IAESTE DAY)   از معاونت بین الملل دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان همکاری جهت تبادل دانشجوی کارآموز تحت برنامه آیسته تقدیر شد. در این مراسم که در آمفی تئاتر دانشکده مواد و متالورژی پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور نمایندگان دانشگاه ها و شرکت های حامی برنامه کارآموزی آیسته و جمع کثیری از دانشجویان  برگزار شد،  مهندس افتخار دبیر کمیته آیسته ایران ، دکتر شکرچی زاده دبیر احرایی کمیته آیسته، دبیر کمیته آیسته استرالیا و همچنین رییس موسسه تبادلات دانشگاهی کشور آلمان  در مورد برنامه آیسته سخنرانی نمودند. اهدای تقدیر نامه و تندیس یادبود به همکاران و حامیان برتر  برنامه تبادل دانشجوی کارآموزی، پخش فیلم های کوتاه از فعالیت های دانشجویان اعزامی به ایران،  و همچنین پرسش و پاسخ،  سایر بخش های  مراسم را تشکیل داد.
آیسته   IAESTE -International Association for the Exchange of Students for Technical Experience-  عنوان انجمنی بین المللی است که در سال ۱۹۴۸ فعالیت خود را در زمینه تبادل دانشجویان کشورهای مختلف برای گذراندن دوره های کارآموزی میان دانشگاه ها، شرکت ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای عضو شروع  و در سال جاری میلادی به هفتادمین سال فعالیت خود ادامه داد. شروع فعالیت آیسته در ایران با همکاری  چند دانشگاه  منجمله همکاری فعال  دفتر همکاری های علمی وبین المللی ( معاونت بین الملل فعلی) دانشگاه علم و صنعت ایران با دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۲ شروع شد. یکی از شروط  اعزام دانشجو برای کارآموزی به خارج از کشور، پذیرش دانشجوی کارآموزی از خارج از کشور  می باشد.  تاکنون تحت این برنامه  دانشجویانی از دانشکده های مختلف دانشگاه به تناسب در خواست کارفرمایان خارجی    ( دانشگا ه ها یا موسسات و شرکت ها) به  کشورهای ، ترکیه، تونس، عمان، آلمان اعزام و تعدادی از دانشجویان از کشور های ترکیه، آلمان،  تونس، یوگسلاوی ،.. بر اساس آمادگی اعضای هیات های علمی برای پذیرش دانشجویان خارجی برای گذراندن دوره های ۶ تا ۸ هفته در تابستان در دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت معاونت بین الملل کار آموزی انجام داده اند. شایان ذکر است اعضای هیات علمی  که در طول این سال ها دانشجوی خارجی برای کارآموزی  پذیرفته اند  ویا  اعلام آمادگی پذیرش نموده اند عبارتند از: دکتر فاطمه مهدی زاده،  دکتر خیرالدین، دکتر خاکزند، دکتر علی الحسابی (دانشکده معماری و شهرسازی) ، دکتر محمدعلی شفعیا (دانشکده مهندسی صنایع دکتر قدوسی ( دانشکده مهندسی عمران) ، دکتر سلطانیه(دانشکده مهندسی مواد و متالورژی)، دکتر زینب موحدیان (دانشکده مهندسی کامپیوتر)، دکتر باقری (دانشکده راه آهن) دکتر عرب خابوری، دکتر شالچیان، دکتر دلیری ( دانشکده مهندسی برق) می باشند .