رزومه دکتر عبدالحمید

 | تاریخ ارسال: 1396/8/7 | 

 بسم الله الرحمن الرحیم 
دکتر مهدی عبدالحمید

  استادیار

  عضو گروه مهندسی پیشرفت دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت
مدیر گروه مهندسی پیشرفت
شماره تماس: ۸۰۲۸-۷۳۲۲

Email : mahdi.abdolhamidgmail.com
mahdi_abdolhamidiust.ac.ir

سوابق آموزشیAWT IMAGE

تحصیلات دانشگاهی

 
  •  دکتری مدیریت دولتی-تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی دانشگاه علامه طباطبایی
  • عنوان رساله دکتری: الگوی ارزیابی خط مشی های عمومی جمهوری اسلامی ایران
  •   کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
  • عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد: تصویرپردازی از فرهنگ اداری حاکم بر سازمان های مطلوب در پرتو سیره و گفتار علوی

زمینه های تخصصی و علاقه های تحقیقاتی

ارزیابی خط مشی های عمومی (در حوزه های گوناگون نظیر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، علم و فناوری، رسانه و ...)؛
اجرای خط مشی های عمومی (الگوهای اجرای پایین به بالا و مشارکتی، ابزارهای سخت و نرم، ابزارها و فناوری های نرم و رفتاری،و...)؛
دانشکده حکمرانی (نحوه تأمین مالی پایدار، سازوکارهای نرم آموزش و پژوهش و ....)؛
تئوری سازمان (سازمان های نوآور؛ سازمان های اسلامی، نظام حقوق و دستمزد، نظام نگهداشت منابع انسانی و دیگر نظامات سازمانی، ابزارها و فناوری های اداری و سازمانی)؛
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (شاخص های پیشرفت، جعبه ابزار پیشرفت، نظامات، روش ها و سازوکارهای پیشرفت و ...)؛
کارآفرینی عمومی و اجتماعی (استارت آپهای اجتماعی،اکو سیستم های اجتماعی، ویژگی های کارآفرین عمومی و اجتماعی و ...)؛
بازاریابی سیاسی و دستورکارگذاری (روش ها و ابزارهای دستورکارگذاری، روش ها و ابزارهای بازاریابی سیاسی در سطح خرد و کلان، روش های هدفگذاری خرد و ...)
مدیریت و تئوری سازمان با رویکرد اسلامی (تمامی حوزه های فوق الذکر با توجه به منابع اسلامی همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ...)

AWT IMAGEسوابق پژوهشیAWT IMAGE

برخی از مقالات منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی

۱. پورعزت، علی اصغر؛ سعدآبادی، علی اصغر و مهدی عبدالحمید (۱۳۹۲)، کاربست تفکر سازمانی در تصویرپردازی از مختصات سازمان ایثارگر مبتنی بر رویکرد اسلامی، پژوهش های مدیریت انتظامی، سال هشتم، شماره اول، بهار ۱۳۹۲.

۲. رضایی منش، بهروز؛ عبدالحمید، مهدی؛ پورعزت، علی اصغر و فتاح شریف زاده (۱۳۹۳)، تبیین الگوی ارزشیابی خط مشی های عمومی در پرتو اندیشه علوی، فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، سال هفتم، شماره بیست و هشتم، زمستان ۱۳۹۳.

۳. عبدالحسین زاده، محمد و مهدی عبدالحمید (۱۳۹۴)، 
ارائه برنامه آموزشی هوشمند رشته خط مشی  عمومی از طریق کاربست مطالعه تطبیقی دانشگاه های مطرح جهان، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال هفتم، شماره چهارم، پاییز ۱۳۹۴.

۴. عبدالحمید، مهدی و محمد عبدالحسین زاده (۱۳۹۶)، کشف واستخراج مؤلفه ها و خرده نظام های دانشکده حکمرانی از طریق کاربست مطالعه تطبیقی دانشکده های حکمرانی منتخب‎، مدیریت دولتی، دوره ۹، شماره ۳، پاییز ۱۳۹۶، صفجه ۳۷۸-۳۵۹.


۵. رمضان پور، دانیال، عبدالحمید، مهدی و علی رضائیان (۱۳۹۸)، ارائه الگوی عوامل مؤثر بر مشارکت نخبگان در فرایند تدوین خط مشی های عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران، پژوهش های مدیریت عمومی، دوره ۱۲، شماره ۴۶، زمستان ۱۳۹۸، صفحه ۶۷-۳۷.

۶. عبدالحمید، مهدی، اسماعیلی گیوی، محمدرضا و سید محمد باقرزاد سه ساری (۱۳۹۹)، ارائه راهکارهای ارتقاء کیفی تولیدات علمی مدیریت دولتی در ایران بر مبنای تحلیل محتوای نشریه ی چشم انداز مدیریت دولتی، چشم انداز مدیریت دولتی، دوره یازدهم، شماره دوم.

۷. عبدالحمید، مهدی و علی­ اصغر پورعزت (۱۴۰۰)، ارائه الگوی ارزشیابی موفقیت خط‌مشی‌های عمومی جمهوری اسلامی ایران، مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی. دوره ۹، شماره ۲، پاییز و زمستان ۱۴۰۰؛

۸. 
شریفی، امیرمحمد، عبدالحمید، مهدی، بابایی، سحر و یاسر سبحانی فرد (۱۴۰۰)، ارائه مدل خط­مشی­ گذاری شواهد محور برای پیشگیری از انتشار کرونا ویروس (نمونه کاوی: شهر تهران)، دانشگاه تهران، مدیریت دولتی، دوره ۱۳، شماره ۲، تابستان ۱۴۰۰؛

۹. عبدالحسین ­زاده، محمد و
مهدی عبدالحمید (۱۴۰۱)، شناسایی و دسته‌بندی ابزارها و سازوکارهای تحقق هم‌نوآوری اجتماعی در بخش عمومی، مدیریت نوآوری، دوره ۱۱، شماره ۴، اسفند ۱۴۰۱


۱۰. رحمانی، فاطمه و مهدی عبدالحمید (۱۴۰۲)، واکاوی و صورت بندی آسیب های ساختاری نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت سازمانهای دولتی، دوره ۱۲، شماره ۱، زمستان ۱۴۰۲

کتابAWT IMAGE

 
ردیف عنوان کتاب انتشارات سال چاپ
۱ دانشکده حکمرانی؛ مطالعه تطبیقی دانشکده های حکمرانی منتخب جهان
انتشارات پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت
۱۳۹۶
۲ انقلاب بازاریابی در سیاست انتشارات بازاریابی ۱۳۹۷
۳ طراحی حکومت از ابزارها تا حکمرانی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، مرکز انتشارات راهبردی ۱۴۰۲


دفعات مشاهده: 19021 بار   |   دفعات چاپ: 606 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر