- برای شناخت مختصر از زمینه کاری آقای سید احمد ساویز، مشاور دانشکده اینجا کیلیک کنید.
- برای مشاهده ادامه ی آشنایی با زمینه های کاری آقای سید احمد ساویز اینجا کلیک کنید.
کتاب "در مسیر پویایی همراه با دانشجویان" : تمرکز ویژه این مجلّد بر افزایش انگیزه علمی دانشجویان در محیط دانشکده و پیشگیری از افت تحصیلی است، و اساساً کتاب راهنمایی برای مدیران دانشکدهها به شمار میرود. در این کتاب ابتدا نیازهای روانشناختی دانشجویان برای پویایی در محیط دانشکده را بررسی کرده و بعد به عوامل محیطی که در محیط آموزشی با این نیازها مرتبط هستند میرسیم. در این میان، اهمالکاری تحصیلی و ارتباط آن با نحوه تأمین انگیزههای تحصیلی از سوی دانشکده، و نقش اساتید در انگیزش دانشجویان نیز مورد بحث قرار میگیرد، مدلی برای علل افت تحصیلی و کاهش اعتماد به نفس در دانشجویان سال اول ارائه میشود، و به نقش خانواده، دانشکده و مراکز مشاوره در پیشگیری از این فرایند اشاره میگردد. مشاهده متن کتاب در مسیر پویایی در دانشگاه
مشاهده متن کتاب دانشگاه نمونه کتاب دانشگاه نمونه ( تألیف بهار سال 1386) |
حاصل تحقیقی با پشتوانه چند سال بررسی، تحلیل و شناخت مشکلات در دانشگاهها است. تحلیل مسائل در این تحقیق، با محور قرار دادن روابط انسانی صورت گرفته است و نگارنده با معرفی چهار نهاد عمده در دانشگاه یا دانشکده (مدیران، اساتید، دانشجویان و کارمندان)، از یک سو به ارتقای پویایی، سلامت و هدفمندی در درون هر یک، و از سوی دیگر به توسعه روابط هدفمند انسانی بین آنها نظر دارد. به بیان جامعتر، این تحقیق رسیدن به دانشگاه نمونه را تنها در سایه همسو کردن و نزدیک کردن این چهار نهاد به یکدیگر تحت یک مقصد مشترک امکانپذیر میداند. به این ترتیب، این مجموعه با این هدف به رشته تحریر در آمده است که مقدمهای باشد بر یک طرح جامع رشد برای حرکت به سوی جایگاه دانشگاه نمونه، و اساس آن نگاه به سازمان بر اساس تحلیل روابط انسانی و برنامهریزی برای ارتقای آنهاست. در نگاه توحیدی یک سازمان مجموعهای است برای رشد انسانهای آن (و متعاقباً رشد جامعه)، و نه انسانها محملی برای رشد سازمان. از این رو در روابط بین فردی، بر نیازهای روحی و عاطفی انسانی که برای سلامت و تعادل روحی افراد لازم است - و نه صرفاً قواعد روزمره ماشینی - تأکید میشود. این کتاب توسط معاون محترم وزیر علوم در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت مورد تقدیر واقع شده است.
|