آقای اسماعیل نیک روان دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر سعید پارسا روز یکشنبه مورخ 1397/08/27 ساعت 11:00 از رساله دکتری خود تحت عنوان "ارایه رویکرد جدید مبتنی بر کاهش پویای دامنه جهت بهبود تولید داده های آزمون و مکان یابی خطاهای پنهان" دفاع نمود.
چکیده پایان نامه :
در چند سال اخیر شبکههای بین خودرویی با هدف بالا بردن ایمنی جادهها و اطلاع رسانی یکی از موضوعات برجسته تحقیقاتی در دانشگاهها بوده است. از ویژگیهای این شکبه میتوان به تغییر سریع توپولوژی، اتصال کوتاه مدت ارتباط بیسیم بین خودروها اشاره کرد. اخیراً شبکههای محتوا محور برای شبکههای بین خودروی نیز مورد توجه قرار گرفته است. شبکههای محتوا محور یک نمونه ارائه شده برای معماری اینترنت آینده است به طوری که در آن ارتباطات براساس محتوا با نام منحصر به فرد، به جای آدرس میزبان و با قابلیت ذخیره داده درون شبکه برقرار میگردد. به علت سرعت بالای خودروها و اتصال کوتاه مدت ارتباط بیسیم بین خودروها معماری شبکههای محتوا محور موجود برای مسیریابی و مسائل دیگر در این شبکهها کارایی ندارد. در این پایان نامه معماری توسعه یافتهای برای شبکههای محتوا محور بین خودرویی ارائه شده است. هدف این معماری کاهش زمان دریافت پاسخ از فراهم کننده داده در فاز کشف و همچنین کاهش همهپخشی درخواست به گرههای غیر ضروری میباشد. در معماری پیشنهادی دادههای حساس دریافتی از گرههای همسایه در حافظهای به نام "ذخیره محتوای همسایگان" نگهداری می شود. دادههای حساس مثل تصادف، ترافیک و غیره نیاز به دسترسی بالا دارند. هدف این معماری کاهش زمان دسترسی به این نوع دادهها است. هر خودرو دادههای دریافتی را در فاز آمادهسازی ذخیره و یا به روز مینماید. در فاز آمادهسازی همه خودروها با همکاری یکدیگر دادههای حساس را در بازه زمانی مشخص در محیط منتشر میکنند. با این معماری در فاز کشف، اطلاعات حساس در نزدیکترین فاصله به خودرو متقاضی وجود دارد. در واقع دسترسی به داده با کمترین تاخیر انجام میشود. کارایی این معماری با استفاده از شبیهسازی مورد ارزیابی قرار گرفته است و با روشهای قبلی مقایسه شده است. نتایج شبیهسازی نشان می دهد که معماری پیشنهادی در مواردی همچون تعداد بستههای داده و درخواست منتقل شده در محیط، سربار، تاخیر ارسال و دریافت داده و زمان دانلود داده درخواستی عملکرد بهتری دارد.
Abstract:
Content-centric network (CCN) has been considered for VANETs, due to its scalability, flexibility and security. In this paper, an extended CCN architecture is proposed to reduce critical data access time in vehicular content centric networks by storing them in the number of vehicles around the source. The critical data include sensitive data such as accidents, traffic that require quick and reliable access. The aim is to reduce access time for this type of data in the discovery phase. Each vehicle stores or updates critical data in cooperation with other vehicles in the preparation phase. During the preparation phase, the critical data spread around the source by a combination of physical movement and radio propagation. This gives the requesting vehicle a better chance to find the data in a few hops, with minimal network overhead and lower delay, during the discovery phase. The efficiency of this architecture is evaluated by simulation and shown that interest packet delay and number of duplicated data packets are generally lower than the existing methods.
ارائه دهنده:
علی کاظمی نیاری
استاد راهنما:
دکتر رضا برنگی
هیات داوران:
دکتر احمد خونساری، دکتر مسعود صبائی، دکتر احمد اکبری و دکتر عیسی زارع پور
زمان : یکشنبه 18 آذرماه 1397
ساعت 13:00
مکان: دانشکده مهندسی کامپیوتر- طبقه دوم- اتاق دفاعیه دکترا
از اساتید بزرگوار، دانشجویان گرامی و دیگر متخصصان و علاقه مندان به موضوع دفاعیه دعوت
می شود با حضور خود موجبات غنای علمی و ارتقای کیفی را فراهم سازند.
دانشکده مهندسی کامپیوتر مدیریت تحصیلات تکمیلی
|