نشست بررسی راهکارهای فعالسازی، توسعه و ارتقای واحد نور دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد
.JPG)
در راستای بررسی راهکارهای رفع موانع فعالیت واحد نور دانشگاه علم و صنعت ایران، نشست تخصصی با حضور مسئولان عالیرتبه محلی و دانشگاهی برگزار شد.
در این نشست که روز شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۵، در محل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردید، محمدهادی رجایی (سرپرست فرمانداری شهرستان نور)، دکتر عبدالوحید فیاضی (نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی) و دکتر محمودمهرداد شکریه (رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران) به همراه جمعی از اعضای هیأت رئیسه و رئیس واحد نور حضور داشتند.
محورهای نشست و آسیبشناسی وضعیت موجود
در این جلسه، ضمن طرح دغدغهها و شناسایی پتانسیلهای موجود، آخرین وضعیت واحد نور، مورد آسیبشناسی قرار گرفت.
حاضرین در جلسه با بررسی روند شکلگیری و فعالیت این واحد در سالهای گذشته، به تحلیل موانع پیشروی توسعه و ضرورت تقویت زیرساختهای آموزشی و عمرانی آن واحد پرداختند. چالشهای مربوط به فضای فیزیکی، وضعیت زمین اختصاصیافته و برنامهریزی برای رسیدن این واحد به جایگاه مطلوب آموزشی و پژوهشی از دیگر محورهای اصلی این گفتگو بود.
تلاش برای احیای ظرفیتهای علمی
حاضران در جلسه یادآور شدند که واحد نور در مقطعی از زمان، توسعه قابلتوجهی را تجربه کرده و شاهد رشد در تعداد رشتهها و دانشجویان بوده است، اما متأسفانه بروز پارهای مشکلات در مقطعی، روند فعالیت آن را با افت مواجه کرد.
بر همین اساس، مسئولان محلی و دانشگاهی بر لزوم همکاری و همافزایی جهت احیای ظرفیتهای این مجموعه علمی تأکید کردند.
.JPG)
مسئولان دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن ابراز تمایل به راهاندازی مجدد و توسعه واحد نور و اختصاص چند میلیارد تومان بودجه در سال گذشته برای فعالیتهای عمرانی، بر ضرورت حمایت مالی مسئولین محلی از این مجموعه تأکید کردند.
در پایان این نشست، مقرر شد پیگیریهای لازم جهت تأمین منابع مالی، جذب اعتبارات و رفع موانع اجرایی با جدیت از سوی نمایندگان مجلس، فرمانداری و هیأت رئیسه دانشگاه دنبال شود تا زمینه ارتقای هرچه سریعتر واحد نور فراهم گردد.
|