[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..




..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: جمعه مورخ 28 خرداد 1400
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: فهرست آیین نامه های استعداد درخشان
:: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، استاد برجسته انجمن مهندسان مکانیک ایران شد 
:: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، استاد برجسته انجمن مهندسان مکانیک ایران شد 
:: برگزاری کرسی های آزاداندیشی / جلسه دوم
:: ارزشیابی اساتید
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دوره کارشناسی ارشد مهندسی فنآوری اطلاعات- تجارت الکترونیک ::

« مهندسی فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیک »

 

1- مقدمه

با توجه به حجم روزافزون اطلاعات و نقش انکارناپذیر آن در کیفیت مدیریت و اداره امور و همچنین نقش ابزاری فناوری کامپیوتر در کیفیت جمع آوری و سازماندهی اطلاعات از طرفی و نقش امکانات اینترنت در نشر و انتقال سریع آن، دوره مهندسی فناوری اطلاعات شکل گرفت. این رشته با گرایش تجارت الکترونیکی و با هدف تربیت متخصصانی با قابلیت تدوین استراتژی و طراحی و مدیریت سیستم های تجارت الکترونیکی ایجاد شده و در جهت رفع موانع برای استفاده از پتانسیل موجود در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی تعریف شده است.

2- تعریف و اهداف

دوره مهندسی فناوری اطلاعات مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های آموزشی - پژوهشی درزمینه های مختلف از جمله مدیریت سیستم های اطلاعاتی ، تجارت الکترونیکی، سیستم های چندرسانه ای ، امنیت اطلاعات و شبکه های کامپیوتری را در بر می گیرد. محور اصلی فعالیت های علمی ، به تناسب موضوع، تحقیق نظری ، تحقیق تجربی و یا تلفیقی از این دو است و آموزش وسیله برطرف ساختن کاستی های اطلاعاتی داوطلب و هموار ساختن راه وصول به اهداف تحقیق است. از جمله اهداف این دوره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· احاطه بر آثار علمی مهم در یک زمینه خاص از مهندسی فناوری اطلاعات

· آشنایی با روش های پیشرفته تحقیق و کوشش برای نوآوری در این زمینه

·  دستیابی به جدیدترین مبانی علمی ، تحقیقی و فناوری در زمینه کسب و کار و تجارت الکترونیکی

· دستیابی به جدیدترین فنارویها به منظور بومی کردن آنها

·  نوآوری در زمینه های علمی و تحقیقی

· کمک به پیشرفت و گسترش مرزهای دانش

·  تسلط بر تعلیم ، تحقیق ، برنامه ریزی و اجراء ، هدایت ، نظارت و ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و حل مسائل علمی و گشودن مشکلات عملی جامعه در یکی از زمینه‏های مهندسی فناوری اطلاعات

3- مهارتهای دانش آموختگان

  دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود با استفاده از دانش حاصله در این دوره مشاغل جدیدی را در زمینه های طراحی و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی، ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی، طراحی و تجزیه و تحلیل منابع اطلاعاتی ایجاد نموده و حتی به ارائه مشاوره در زمینه سیستمهای اطلاعاتی و تجارت الکترونیکی برای سایر سازمانهای دولتی و خصوصی بپردازند.

4- برنامه آموزشی

برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی بصورت زیر می باشد. در این برنامه دروس جبرانی بر اساس گرایش ورودی (مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی برق و ...) متفاوت بوده ولی نباید از حداکثر 9 واحد بیشتر گردد. همچنین دروس اصلی و تخصصی از میان فهرست دروس اعلام شده توسط گروه ارائه می گردد:

 

ردیف

نام درس

واحد

1

دروس اصلی و تخصصی

24

3

سمینار و پایان نامه

8

جمع

32

 

الف- دروس جبرانی (بر اساس گرایش ورودی حداکثر 9 واحد)

 

ردیف

نام درس

واحد

1

روشهای کمی در مهندسی صنایع

3

2

مدلسازی سیستم های اقتصادی و اجتماعی

3

3

نظریه مجموعه های فازی

3

4

مبانی مهندسی فناوری اطلاعات

3

5

مهندسی توسعه نرم افزار

3

6

طراحی و مدیریت پایگاه داده ها

3

7

تحلیل و مدلسازی سیستم ها

3

8

سیستم های خبره و تصمیم یار

3

 

ب- دروس اصلی و تخصصی

 

ردیف

نام د رس

واحد

1

مفاهیم و مدلهای تجارت و بازاریابی الکترونیکی

3

2

مدیریت زنجیره تامین و عرضه الکترونیکی

3

3

طراحی و ارزیابی سیستم های کسب و کار الکترونیکی

3

4

استراتژی ها و برنامه های جامع کسب و کار الکترونیکی

3

5

امنیت تجارت الکترونیکی

3

6

انبارهای داده و داده کاوی

3

7

فناوریها و ابزارهای توسعه یکپارچه تجارت الکترونیکی

3

8

بازمهندسی فرایندهای کسب و کار در تجارت الکترونیکی

3

9

مسائل حقوقی و اخلاقی تجارت الکترونیکی

3

10

عاملهای هوشمند در تجارت الکترونیکی

3

11

تجارت الکترونیکی سیار

3

12

مدیریت دانش

3

13

سیستم های بانکی و پرداخت الکترونیکی

3

14

مباحث منتخب

3

 

ج- سمینار و پایان نامه

 

ردیف

نام درس

واحد

1

سمینار

2

2

پایان نامه

6

 

دفعات مشاهده: 37115 بار   |   دفعات چاپ: 1619 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 253 بار   |   0 نظر
::
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 56 queries by YEKTAWEB 4312