دوره 3، شماره 2 - ( 3-1392 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 445-435 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fazli. Optimum Tailor-welded Blank Design Using Deformation Path Length of Boundary Nodes. ASE 2013; 3 (2) :435-445
URL: http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-198-fa.html
Optimum Tailor-welded Blank Design Using Deformation Path Length of Boundary Nodes. Automotive Science and Engineering. 1392; 3 (2) :435-445

URL: http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-198-fa.html


چکیده:   (15959 مشاهده)
In this paper, the optimum shape of Tailor-Welded Blanks (TWB) is investigated. The optimization is performed for two different case studies. The first example is deep drawing of a TWB with dissimilar materials and uniform thicknesses and the next example is deep drawing of a TWB with similar materials and non-uniform thicknesses. The effect of blank optimization on the weld line movement is investigated. Also the effect of weld line location on the blank optimization and weld line movement is examined.
متن کامل [PDF 1992 kb]   (6471 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: موتور احتراق داخلی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله بین‌المللی مهندسی خودرو می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Automotive Science and Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb