معرفی حمایتهای سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی
با حضور معاون توسعه کسب و کار بینالمللی و روابط علمی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، جلسه «شورای معاونت پژوهش و تعاملات صنعتی» با هدف بررسی راهکارهای توسعه همکاریهای فناورانه و معرفی بستههای حمایتی ویژه، با حضور معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر سلمان رستمی، معاون توسعه کسب و کار بینالمللی و روابط علمی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان در روز سهشنبه مورخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۵، برگزار شد.
در این نشست که با هدف همافزایی و بهرهگیری از ظرفیتهای بینالمللی در پیشبرد اهداف پژوهشی دانشگاه برگزار شد، دکتر رستمی ضمن تشریح اولویتها و برنامههای سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی، به تبیین دقیق سازوکارهای حمایتی از پروژههای فناورانه، تبادل دانشجو و استاد و تسهیل مشارکت در پروژههای مشترک بینالمللی پرداخت.
معاون توسعه کسب و کار بینالمللی و روابط علمی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان تأکید کرد: هدف ما ایجاد بستری پویا برای اتصال دانشگاههای پیشرو، از جمله دانشگاه علم و صنعت ایران، به شبکه جهانی فناوری و نوآوری است تا از این طریق، توانمندیهای داخلی به بازارهای بینالمللی راه یابد.
.JPG)
در ادامه این جلسه، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن قدردانی از حمایتهای معاونت علمی ریاستجمهوری، بر اهمیت نهادینهسازی تعاملات صنعتی و علمی در سطح بینالملل تأکید کرد. وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علم و صنعت ایران در صنعت کشور، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این قبیل جلسات منجر به افزایش کمی و کیفی پروژههای مشترک و بهرهمندی حداکثری اعضای هیئت علمی و هستههای فناور دانشگاه از فرصتهای حمایتی معرفی شده گردد.
در پایان این نشست، اعضای شورای معاونت پژوهش و تعاملات صنعتی به بحث و تبادل نظر پیرامون چالشها و فرصتها و بیان دغدغهها و مشکلات پیش روی پرداختند.
|