[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد

AWT IMAGE
 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مقاله‌ عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در مجله معتبر بین‌المللی منتشر شد ::
 | تاریخ ارسال: 1403/6/7 | 
مقاله‌ عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در مجله معتبر بین‌المللی منتشر شد
 

دکتر آیت قره‌قانی (عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک) و معید ربیعی و سهیل سعیدی‌پور (دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشکده مهندسی مکانیک)، موفق به انتشار و چاپ مقاله‌ای در سال ۲۰۲۴ تحت عنوان «پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی‌های سیستم مدیریت حرارتی باتری‌ها در خودروهای الکتریکی» در ژورنال بین‌المللی Renewable and Sustainable Energy Reviews شدند.
این مقاله تحت عنوان “Progress in battery thermal management systems technologies for electric vehicles”  در مجله  Renewable and Sustainable Energy Reviews با ضریب تاثیر ۱۶.۳ منتشر شده است.
هدف این مجله که توسط انتشارات الزویر (Elsevier) منتشر می‌شود، به اشتراک گذاشتن مشکلات، راه‌حل‌ها، ایده‌ها و فن‌آوری‌های جدید برای حمایت از توسعه پایدار، گذار به آینده کم کربن و دستیابی به اهداف آلاینده‌هایی است که توسط کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب و هوا تعیین شده است.
باتری‌های لیتیوم یون به دلیل چگالی انرژی بالا و عملکرد یکپارچه با سیستم‌های پیشرانه، به عنوان یک محرک کلیدی در تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی ظاهر شده‌اند. با این وجود، عملکرد باتری تا حد زیادی تحت تأثیر دمای عملیاتی است که به یک مدیریت حرارتی دقیق برای عملکرد مطلوب، ایمنی، هزینه و طول عمر به ویژه در باتری لیتیوم یونی با ظرفیت بالا نیاز دارد. اساساً، بررسی سیستم مدیریت حرارتی باتری، جنبه‌های مختلفی از طراحی را می‌طلبد که از پیکربندی و طراحی هندسی سلول‌های باتری و چیدمان‌های آنها گرفته تا انتخاب مواد یا توسعه برای عملکرد مورد انتظار و سطح ایمنی سیستم حرارتی را شامل می‌شود. در این مقاله مروری، مدل‌های مختلف تولید گرما و حرارت در باتری‌ها به همراه سیستم‌های مدیریت حرارتی، دسته‌بندی شده‌اند. این مقاله همچنین شرایط سوء استفاده در باتری‌ها مانند فرار حرارتی و پیری را مورد بررسی قرار داده است. علاوه بر این، فناوری‌های شارژ سریع در طراحی ایمنی سیستم‌های مدیریت حرارتی باتری بررسی شده‌اند که به ندرت در مطالعات مشابه تا به امروز مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.
دانشگاهیان علم و صنعت ایران، کسب این موفقیت علمی را به دکتر قره‌قانی و تیم دانشجویی ایشان تبریک گفته، توفیقات روزافزونشان را آرزومند است.

 
دفعات مشاهده: 1353 بار   |   دفعات چاپ: 176 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4665