[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
افراد::
آموزش::
پژوهش::
دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۱۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰ و ۷۳۲۲۷۱۱۲​​​​​​​
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
کانال رسمی دانشکده عمران
..
نقشه دانشکده مهندسی عمران
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس حمید شاکر ::
 | تاریخ ارسال: 1403/2/25 | 
مهندس حمید شاکر دانشجوی دوره‌‌ی دکتری این دانشکده در رشته‌‌ی مهندسی عمران گرایش راه و ترابری، ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ از رساله خود تحت عنوان «ارائه مدل پیش‌بینی مقاومت شکست مخلوط‌های آسفالتی حاوی سرباره فولاد در دمای پایین در شرایط چرخه های یخ بندان - ذوب یخ » به صورت حضوری با راهنمایی دکتر محمود عامری و  مشاوره دکتر محمدرضا محمدعلیها دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
ترک‌خوردگی روسازی همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع خرابی روسازی¬های آسفالتی به‌خصوص در مناطق سردسیر مطرح بوده است. به‌طوری‌که سالانه هزینه زیادی صرف تعمیر و بازسازی روسازی¬های آسفالتی آسیب‌دیده در این مناطق می‌شود. ایجاد و گسترش ترک همواره تحت اثر دو عامل تنش¬های حرارتی و بارگذاری ترافیکی صورت می¬گیرد. تاکنون تحقیقات مختلفی برای کاهش اثرات تنش¬های حرارتی صورت گرفته است و برای بررسی رفتار رشد ترک و پیش‌بینی مقاومت شکست از اصول و روش¬های مختلفی استفاده‌شده است.
هدف اصلی این تحقیق بهینه یابی استفاده از سرباره در ابعاد ریزدانه و درشت‌دانه بر اساس چقرمگی شکست در مودهای یک، دو و مد ترکیبی (مود ترکیبی یک و دو) در دمای پایین (۰، ۱۲- و ۲۴-) و در چرخه¬های صفر، یک و سه یخبندان-ذوب یخ می¬باشد. در این تحقیق ۹ مدل مختلف بر اساس دمای آزمایش، مود بارگذاری و شرایط چرخه¬های یخبندان – ذوب یخ معرفی‌شده است. درنهایت نتایج این تحقیق نشان داد استفاده از سرباره ریزدانه و درشت¬دانه برای جایگزینی مصالح سنگی بایستی با در نظر گرفتن دمای حداقل محیط و شرایط سیکل¬های ذوب و انجماد باشد چراکه آزمایش¬ها و بهینه یابی انجام‌شده در این تحقیق نشان داد که استفاده از ۱۰۰ درصد سرباره درشت‌دانه و ۵۰ درصد سرباره ریزدانه تنها در دمای ۱۲- سانتی¬گراد بیشترین چقرمگی شکست را ایجاد می¬کند اما اگر دما به ۲۴- کاهش پیدا کند و شرایط چرخه¬های یخبندان– ذوب یخ ایجاد شود تنها بایستی از جایگزینی سرباره درشت‌دانه برای رسیدن به حداکثر چقرمگی شکست استفاده گردد.
واژه‌های کلیدی: سرباره فولاد، بهینه یابی، چرخه¬های یخبندان-ذوب یخ ، مد I، II و ترکیبی

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق:
Hamidshaker۷۱۳gmail.com
H_shakercivileng.iust.ac.ir

 


دفعات مشاهده: 613 بار   |   دفعات چاپ: 121 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 61 queries by YEKTAWEB 4657