22

AWT IMAGE

 

  مرکز کامپیوتر دانشکده مهندسی شیمی با دارا بودن 40 سیستم در فضایی به وسعت حدود 135 متر مربع (با داشتن یک سالن بزرگ و دو اتاق مجزا برای اپراتور و مدیر­فنی) در طبقه سوم ساختمان دانشکده مهندسی شیمی واقع در ضلع جنوبی دانشگاه قرار دارد. سیستم­های تحت پوشش این مرکز، علاوه بر چهار طبقه ساختمان دانشکده مهندسی شیمی، در آزمایشگاه­های آموزشی و تحقیقاتی خارج از ساختمان اصلی دانشکده توزیع شده­اند.علاوه بر مرکز کامپیوتر یک سالن آموزشی با 15 عدد کامپیوتر در این دانشکده وجود دارد که جهت برگزاری کلاسهای آموزش نرم افزار به کار می رود، لازم به توضیح است این کلاس با نرم افزار مدیریت Netsupport به صورت کاملا مالتی مدیا برگزار
می گردد.ساعات کاری مرکز کامپیوتر از ساعت 8 صبح الی 18:00 میباشد.

  دانشکده مهندسی شیمی دارای حدود 200 سیستم در کل مجموعه خود شامل : مرکز کامپیوتر، کلاس آموزشی ، سیستم اساتید ،سیستم کارمندان ، کلاسها ،کتابخانه و آزمایشگاههای داخل و خارج دانشکده می باشد.

 

  خدماتی که در مرکز کامپیوتر ارئه می شود شامل موارد زیر می باشد

  • پرینت،اسکن ،رایت CD و DVD

  • پاسخگویی به مشکلات نرم افزاری دانشجویان ، اساتید و کارمندان

  • رفع عیوب سخت افزاری و نرم افزاری از سیستم های تحت پوشش

  • رفع عیوب شبکه

  • مشاوره برای خرید سخت افزار

 

  ویژگی های شبکه دانشکده مهندسی شیمی

  · هر کاربر در این مجموعه دارای نام کاربری و رمز عبور مختص به خود می باشد، که در کل شبکه قابل استفاده است.

  · هر کاربر دارای یک فضای اختصاصی بر روی سرورهای مجموعه می باشد که امکان دسترسی به آن از داخل وخارج دانشکده مهیا است. لازم به توضیح است در فضا بخشی برای دسترسی به فایلهای ارائه شده توسط اساتید دانشکده وجود دارد.

  · بوسیله سیاستهای اعمال شده در شبکه از به هدر رفتن پهنای باند محدود دانشکده جلوگیری شده و سعی شده تا با متمرکز نمودن شیوه های به روز رسانی آنتی ویروس و همینطور سیستم عاملهای موجود درشبکه این امر به نحو احسن صورت پذیرد.

  · کلیه سرورهای این مجموعه قابلیت بازیابی سریع در کوتاهترین زمان ممکن را به وسیله جدیدترن متدهای موجود دارا هستند.

  · کلیه سرورهای این دانشکده تحت پوشش UPS می باشند و توانایی ماندگاری بالا و مدیریت را در شرایط اضطراری دارا هستند.

  · در این دانشکده هر کاربر دارای سهمیه مخصوص در استفاده از پهنای باند می باشد و به این وسیله از استفاده بیش از حد و یا به کار بردن نرم افزارهایی که موجب اتلاف پهنای باند می گردد جلوگیری شده است.

 


دفعات مشاهده: 10447 بار   |   دفعات چاپ: 1489 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 203 بار   |   0 نظر