[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: دوشنبه مورخ 16 مهر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
:: اخبار
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1399/6/29 | 
الناز نصیرزاده دانشجوی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات (IT)- تجارت الکترونیک، از رساله خود با عنوان « توسعه مدلی برای تعامل کارا با مشتری بر اساس ‏بازی‌گونگی‏، مطالعه موردی ‏صنعت بانکداری ایران»‏ به راهنمایی دکتر محمد فتحیان روز شنبه ۲۹ شهریور ‏‏۹۹ ساعت ۱۷:۳۰ به صورت مجازی دفاع خواهد نمود.
  • لینک شرکت در جلسه دفاع:


نشانی الکترونیکی: elnaz_nasirzadehind.iust.ac.ir
استاد راهنما: دکتر محمد فتحیان
اساتید مشاور: دکتر بهروز مینایی - دکتر حسین شریفی
اساتید داور داخلی: دکتر مهدی غضنفری- دکتر بابک امیری
اساتید داور خارجی: دکتر سمیه علیزاده- دکتر پیمان اخوان
زمان: روز ‌شنبه ۲۹ شهریور ماه ۹۹، ساعت ۱۷:۳۰

چکیده
اخیراً راه‌حل‌‌های بازی‌گونگی به طور گسترده‌ای توسط محققان و متخصصان برای افزایش وفاداری ‏کاربران و ارتقای تعامل کارا با آنها در حوزه‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهند، ‏با توجه به تفاوت‌های کاربران مختلف، استفاده از راهکارهای شخصی‌سازی شده می‌تواند کارایی سیستم‌‌های ‏مبتنی بر بازی‌گونگی را افزایش دهد.‏ با این حال، دانش کمی در مورد اینکه چگونه می‌توان این سیستم‌ها ‏را متناسب با افراد با ویژگی‌‌های دموگرافیک و شخصیتی مختلف طراحی کرد، وجود دارد و نگاشت این ‏ویژگی‌ها بر المان‌های طراحی بازی‌گونگی دشوار است و علاوه بر آن تحقیقات پیشین رهنمودهای کمی ‏در این خصوص ارائه داده‌اند. علی الخصوص اینکه تحقیقات انجام شده هیچ یک در حوزه بانکی نبوده‌اند. ‏برای پیشبرد تحقیق در این حوزه، در این تحقیق مبانی بازی‌گونگی به طور جامع مورد بررسی قرار داده شده و طی یک مرور نظامند یافته‌های موجود در این حوزه جمع‌بندی گردیده و همچنین خلاها موجود شناسایی شده است. به منظور پر کردن شکاف‌های مذکور بر روی موضوع شخصی‌سازی سیستم‌های مبتنی بر بازی‌گونگی تمرکز گردیده و صنعت بانکداری به علت رقابت زیاد بین بانک‌ها، اهمیت وفادارسازی مشتریان بانک‌ها و همچنین تعداد کم تحقیقات انجام شده، به عنوان حوزه مورد نظر برای بکارگیری راهکارهای بازی‌گونگی انتخاب شده است. با تحقیق جامع بر روی بانک‌ها و بررسی روش‌هایی که در آنها برای جذب و وفادارسازی مشتریان به کار گرفته می‌شود، تصمیم بر آن شد تا یکی از جدیدترین رویکردهای بانکداری به نام بانکداری جامع مورد بررسی قرار گیرد که در آن بازه وسیعی از خدمات مالی اعم از خدمات تجاری، سرمایه‌گذاری، شرکتی، خرد به مشتریان ‏ارائه می‌گردد.‏ در بانکداری جامع، با تفکیک مشتریان به گروه‌های مختلف محصولات مطابق با نیازهای هر ‏گروه مشتریان به آنها ارائه می‌گردد. در این تحقیق با استفاده از رویکرد بانکداری جامع مشتریان بانک به سه گروه مشتریان خرد، مشتریان اختصاصی و مشتریان شرکتی تفکیک شده است. سپس به منظور ارائه راهکارهای بازی‌گونگی شخصی‌سازی شده برای هر یک از گروه‌های مذکور، ویژگی‌های منحصر به فرد هر گروه به تفکیک احصاء گردیده است. برخی از این ویژگی‌های منحصر به فرد از پایگاه داده بانک استخراج می‌گردند و برخی دیگر نیز با کمک مطالعه‌های میدانی نظیر پر کردن پرسشنامه توسط مشتریان قابل شناسایی می‌باشد. در ادامه با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مدلی برای هر یک از گروه‌های مشتریان ارائه شده است که به کمک آن تعیین می‌شود که برای هر مشتری با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد وی کدامیک از راهکارهای بازی‌گونگی مناسب‌تر خواهند بود.
نهایتا ‏مجموعه‌ای از رهنمودها برای طراحان ارائه می‌شود تا به کمک آن بتوانند سیستم‌‌های مبتنی بر ‏ بازی‌گونگی را طوری طراحی کنند که در وهله اول مشتریان مختلف را با توجه به ویژگی منحصر به فردشان ‏شناسایی کنند و در وهله دوم بتوانند با بهره‌گیری از رهنمودهای ارائه شده به طور شخصی‌سازی شده با ‏کاربران رفتار کنند.
کلیدواژه ها: بازی‌گونگی | شخصی‌سازی | مشتری بانک | المان‌‌های بازی | بانکداری جامع |
دفعات مشاهده: 1333 بار   |   دفعات چاپ: 150 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4665