[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: دوشنبه مورخ 16 مهر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
:: اخبار
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1398/2/23 | 

نام و نام خانوادگی:  اقدس بدیعی

استاد راهنما:  دکتر غضنفری

استاد مشاور: دکتر فتحیان

اساتید داور داخلی: دکتر علی احمدی- دکتر برزین پور

اساتید داور خارجی: دکتر جولای- دکتر علیزاده

زمان و مکان جلسه: روز شنبه 28 اردیبهشت ماه 1398 ساعت 11 - سالن شهید شهبازی دانشکده

موضوع رساله: 

 توسعه مدل افزایش انتشار در شبکه­‏‏های اجتماعی مبتنی بر ارزش­‏‏گذاری محصول نوآورانه در شرایط غیر رقابتی​​


چکیده

امروزه، شکل‌گیری شبکه‌های گوناگون اجتماعی آنلاین، شیوه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی نوینی به عرصه گسترده ارتباطات اجتماعی معرفی کرده است. بر کسی پوشیده نیست که فروشندگان محصولات مختلف در سرتاسرجهان می‏­توانند با استفاده از قابلیت­های شبکه­های اجتماعی، اطلاعات فراوانی را در مورد ساختار تأثیرات ممکنِ افراد بر یکدیگر بدست آورند و از توجه به ترجیحات مثبت و منفی دوستان در راستای حداکثرسازی انتشار در شبکه استفاده کنند و به سود مطلوب دست یابند. از آن­جا که نقاط خاصی از شبکه توانایی بیش‌تری برای اثرگذاری، نشر افکار و اطلاعات دارند و نقاطی هم دورافتاده و راکد هستند؛ بدون دانش صحیح از این افراد و اجتماعات پنهان نمی‌توان از این زیرساخت در جهت پیشبرد اهداف استفاده نمود.

از این رو، این رساله با اعمال استراتژی تأثیر و بهره­برداری، مدل­‏های ریاضی جدید قیمت­گذاری یک محصول نوآورانه را توسط فروشنده انحصاری، با دو هدف کسب سهم حداکثری در بازار و کسب سود مطلوب معرفی می­نماید. در مدل­های پیشنهادی، هر مشتری با توجه به قیمت محصول، کیفیت آن، زمان نیاز به داشتن محصول و مجموع تأثیرات مثبت و منفی دریافتی از همسایگانش، تصمیم به خرید محصول نوآورانه می­گیرد. لذا، مشتریان به صورت ناهمگن در نظر گرفته شده­اند و در صورت ترغیب همسایگان خود به خرید محصول، مبلغی به عنوان جایزه انگیزشی به اعتبار خرید آن­ها بازگشت داده می­شود­. طبیعتاً میزان تأثیرگذاری، بستگی به میزان شدت ارتباط بین مشتریان دارد که در صورت وجود اطلاعات کامل و ناقص، در مدل­های پیشنهادی به ترتیب به صورت کمی و در قالب واژه­های زبانی لحاظ شده است. در صورت اعمال استراتژی نفوذ و بهره­برداری، گره­های هدف، مبتنی بر روش تشخیص اجتماعات و روش الگوریتم ژنتیک شناسایی می­شوند و از روش حل دقیق در حالت وجود اطلاعات کامل و از روش محدودیت ε در حالت وجود اطلاعات ناقص استفاده شده است. سرانجام، با استفاده از رویکرد مطالعه موردی، کاربرد مدل­های قیمت­گذاری پیشنهادی با مشخص شدن سیاست بهینه فروش محصول نشان داده می­شود. نتایج حاکی از آن است که با اعمال دیدگاه­‏‏‏های مختلف مدیریتی، می­توان قیمت مطلوب فروش محصول را به نحوی­ بدست آورد که هم انتشار حداکثری در شبکه موردنظر ایجاد شود و هم فروشنده به سود موردنظر دست یابد

کلیدواژه ها: فضای غیررقابتی | قیمت­گذاری انحصاری | انتشار | گره­های ناهمگن | اثر خارجی منفی | شبکه اجتماعی موزون |
دفعات مشاهده: 1846 بار   |   دفعات چاپ: 238 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 4665