[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: دوشنبه مورخ 16 مهر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
:: اخبار
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1397/8/7 | 
نام:  سارا سادات
نام خانوادگی: ترکستانی
اساتید راهنما: دکتر سیدحسینی، دکتر ماکویی
استاد مشاور: دکتر شهانقی
اساتید داور داخلی: دکتر تیموری، دکتر برزین‌­پور
اساتید داور خارجی: دکتر ربانی، دکتر کریمی
زمان و مکان جلسه: روز شنبه 12 آبان ماه 1397 ساعت 11-کلاس 314 طبقه سوم
عنوان رساله: طراحی مدل جدید شبکه پویای سلسله­ مراتبی هاب مسافری

چکیده
در دنیای امروز انواع مختلفی از سیستم‌­ها با ماهیت و ساختارهای ارتباطی مختلف در حال فعالیت می‌­باشند، توجه به ساختار و خواص نهفته­‌ی سیستم‌های موجود سبب تمایز آنها از یکدیگر می‌­شود. ساختار پیچیده­‌ی سیستم­‌ها با در نظر گرفتن سلسله ­مراتب و سطوح مختلف ارائه خدمت به متقاضی به مرور زمان سبب افزایش چشم­گیر ارتباطات و حمل و نقل در کلیه­‌ی سیستم‌­های لجستیکی می‌شود و به دنبال آن هزینه­‌های سیستم نیز افزایش می­‌یابد، همین امر سبب توجه بیشتر به طراحی یک شبکه­‌ی توزیع متناسب با نوع ساختار سیستم در جهت کاهش تردد­های تکراری و غیرضروری، بهینه­‌سازی مصرف انرژی و در نهایت ارائه مدلی کارا شده است. با توجه به رشد رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی کشورها در طول سال­های متمادی، سلیقه‌ی مسافرین نیز روز به روز با تغییرات گوناگونی رو­به‌­رو می‌­شود، لذا توجه به کاهش هزینه‌­های شبکه بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی که سبب جذب و یا دفع مسافر در یک سیستم می‌گردد، امری ناکارآمد بوده و ­چنین شبکه­‌ی پاسخ­گوی شرایط امروز­ی هیچ جامعه‌ای نمی­‌باشد.
در نظر گرفتن تأثیر اختلال و رفتار مسافر در انتخاب درست مکان تسهیلات و نوع آن، اثرات بسیار زیادی در منافع اقتصادی خواهد داشت، توجه به عوامل گوناگون علاوه بر فاصله مسافر تا تسهیل و تغییرات این عوامل با گذر زمان می‌­تواند به عنوان یک عامل کلیدی بر نوع تخصیص، طراحی شبکه و به دنبال آن هزینه­‌های عملیاتی یک سیستم تأثیرگذار باشد. به همین علت تحقیق و تحلیل مسائل مکان­‌یابی تسهیلات با در نظر گرفتن اختلال، رفتار مسافر و تغییرات آن در طول زمان یکی از حوزه­‌های بسیار با اهمیت تحقیق در عملیات می­‌باشد. از این رو ارائه‌­ی مدل­های ریاضی مناسب و کارا، با هدف حداقل‌­سازی هزینه­‌های استقرار، عملیات، حمل و نقل، نگهداری و تعمیرات، راه‌­اندازی مجدد، هزینه‌های باز نمودن مجدد و یا بستن موقت تسهیلات در اثر اختلال و تاثیر رفتار مسافر در انتخاب تسهیلات در شبکه‌­ای چندوجهی در جهت حداکثرسازی سود شبکه حمل و نقل و تغییر آن در طول زمان می­‌تواند در جهت طراحی شبکه‌­ای بر اساس شرایط دنیای واقعی موثر واقع گردد.
بنابراین می­توان نتیجه گرفت که مدلسازی و حل مسائل مکان­‌یابی هاب در حالت پویا با شبکه‌­ای سلسله ‌­مراتبی تحت شرایط اختلال با در نظر گرفتن رفتار مسافر (عوامل عملیاتی و استراتژیکی) در انتخاب تسهیلات از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است، لذا در رساله پیش رو یک مدل جدید شبکه پویای سلسله ­مراتبی هاب مسافری در دو حالت تک ­دوره­‌ای و چند دوره‌­ای با در نظر گرفتن شرایط اختلال با تاثیر رفتار مسافر طراحی شده است. سپس یک روش حل دو مرحله‌­ای ابتکاری مبتنی بر روش حل دقیق (شبیه‌­سازی مونت کارلو) با توجه به شرایط کارکرد واقعی سیستم برای هر یک از مثال­های عددی CAB و مطالعه موردی شبکه حمل و نقل هوایی-ریلی کشور ایران توسعه داده شده است. همچنین نتایج و تحلیل حساسیت­‌ها بر روی پارامترهای کلیدی به همراه نتایج مدیریتی و پیشنهادات آتی برای شبکه منعطف طراحی شده ارائه شده است.
کلیدواژه ها: مکان‌یابی سلسله‌مراتبی هاب | شبیه سازی مونت‌کارلو | شرایط اختلال (عامدانه و غیر عامدانه) | تابع مطلوبیت رفتار مسافر | حل ابتکاری دو مرحله‌ای | شبکه پویای چندوجهی |
دفعات مشاهده: 1650 بار   |   دفعات چاپ: 228 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 4665