[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: شنبه مورخ 17 شهریور 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
:: برگزاری رویداد روز باز دانشگاه علم و صنعت ایران با استقبال پذیرفته شدگان آزمون سراسری / ۶و ۷شهریور ۱۴۰۳
:: اطلاعیه ثبت نام دانشجویان دکتری پردیس دانشگاهی سال ۱۴۰۳
:: کلاس تابستانی فرزندان اساتید کارکنان دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1395/1/16 | 

AWT IMAGE

استاد راهنما: دکتر میرزامحمدی

استاد مشاور: دکتر ماکوئی

اساتید داور داخلی: دکتر جبل عاملی- دکتر معینی

اساتید داور خارجی: دکتر محمدجعفر تارخ- دکتر سیدمحمد خاتمی فیروزآبادی

مکان و زمان جلسه دفاع: روز یکشنبه 22 فروردین ماه 95 ساعت 16- سالن شهید شهبازی

عنوان رساله: مدل زنجیره ارزش برای دستیابی به استراتژی مدیریت سود خالص (مطالعه موردی: صنعت نساجی)

چکیده:

در این رساله مدل رهبری هزینه بر مبنای زنجیره ارزش پورتر در صنایع تولید چند مرحله‏‏ ای ، به صورت مدل ریاضی توسعه داده شد تا مبنائی برای استراتژی مدیریت سود خالص و نهایتا تاثیر برکارآئی و اثربخشی هر مرحله از مراحل مختلف تولید و درمجموع شود .

پس از توسعه مدل مفهومی استرا تژی مدیریت سود خالص ، دو مدل ریاضی به صورت شبکه ای –رتبه بندی، یکی به صورت ریز نگرانه (وایت باکس)فعالیت های مختلف هرمرحله از مراحل تولید در شبکه زنجیره ارزش و دیگری به صورت   کل نگرانه(بلک باکس) فعالیت های بین مراحل مختلف تولید در زنجیره ارزش طراحی گردید .

*نتایج این تحقیق به مدیران صنایع در سطح خرد و نیز برنامه ریزان کلان اقتصادی  می آموزد که برای کسب استراتژی های رقابتی پایدار چگونه :

● ارزش استراتژی های مختلف را تخمین زده و یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنند .

● راهبرد سبد کسب و کارهای شرکت را تنظیم کنند . برای این کار باید بدانند که شرکت با تملک کدام کسب و کارها می تواند موقعیت خود را بهبود بخشد؟ و کدام کسب و کار ممکن است تحت مالکیت سایر مالکان عملکرد بهتری داشته باشد ؟

● معاملات عمده از قبیل تملک ، واگذاری و اصلاح ساختار را ارزیابی کنند .

● نظام مدیریت عملکرد  شرکت را برمبنای استراتژی های(سناریوهای) ایده آل ارتقاء دهند . زیرا قوی بودن در سطح عملیاتی ، وابستگی تام به قوی بودن سطح استراتژیک دارد . در غیر این صورت قوی بودن در سطح عملیات تنها سرعت سقوط سازمان را بیشتر می کند . این کار باید به صورتی انجام شود که بخش های مختلف سازمان در مسیر ارزش آفرینی همسو شوند .

● ساختار سرمایه مؤثری را طراحی کنند . این ساختار نه تنها باید از راهبرد شرکت پشتیبانی کند ، بلکه باید ریسک تنگنای مالی  را نیز کمینه نماید .

● با سرمایه گذاران ارتباط مؤثر داشته باشند . 

کلیدواژه ها: استراتژی رقابتی | استراتژی تمایز | مزیت رقابتی | رهبری هزینه-درآمد | زنجیره ارزش | رهبری هزینه | استراتژی مدیریت سود خالص | زنجیره عرضه |
دفعات مشاهده: 3941 بار   |   دفعات چاپ: 551 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4661