[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور ها و کاتالوگ های تولیدی توسط اداره روابط عمومی::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های جدید1402::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

خبرنامه شماره ۳۸۵

خبرنامه شماره ۳۸۴

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: نسل بعدی خودروهای ایرانی از دانشگاه علم و صنعت خارج می‌شوند ::
 | تاریخ ارسال: 1394/3/12 | 

  

نسل بعدی خودروهای ایرانی از دانشگاه علم و صنعت خارج می‌شوند

  متخصصان دانشگاه علم و صنعت ایران با وجود محقق نشدن بخش عمده‌ای از بودجه طرح کلان ملی طراحی پلتفرم ملی خودوری کلاس B در تلاشند تا سال ۹۵ کار طراحی اولین پلتفرم ملی خودروی ایرانی را به اتمام برسانند تا برای نمونه‌سازی و تولید صنعتی به صنایع خودروسازی ارجاع شود. این پلتفرم شامل 4 نوع خودروی مختلف خواهد بود که محصول اصلی آن قیمتی در حدود 36 میلیون تومان خواهند داشت.

  AWT IMAGE

  طراحی پلتفرم ملی خودروی کلاس B گام بلندی در صنعت خودروسازی ایران خواهد بود که ایران را به جمع تولید کنندگان جهانی خودرو وارد خواهد کرد. به موجب این طرح ایران به توانمندی طراحی یک خانواده محصولات خودرویی دست پیدا می‌کند که چنین توانمندی می‌تواند صنعت خودروی ایران را در ابعاد اقتصادی و فناوری وارد مرحله جدیدی کند. دکتر ابوالفضل خلخالی، دبیر کمیته‌ی راهبری طرح کلان ملی طراحی پلتفرم ملی خودوری کلاس B با تاکید بر اهمیت در اختیار داشتن پلتفرم در صنعت خودروسازی اظهار داشت: «طراحی پلتفرم در واقع طراحی یک خانواده محصول است که در بسیاری از قطعات مشترکند. این مفهوم با تغییر شکل ظاهری یک محصول خاص که هم‌اکنون مرسوم است تفاوت‌های اساسی دارد و در طراحی پلتفرم به زنجیره تامین توجه جدی می‌شود.» وی افزود: « وقتی قطعات و زیر سیستم‌های مشترک در طراحی یک خانواده محصول دیده شوند که با توجه به توانمندی قطعه‌سازان داخلی طراحی شده‌اند، تیراژ تولید هر یک از این قطعات بالا رفته و در نتیجه هزینه تولید کل خانواده محصولات پایین خواهد آمد.» دکتر خلخالی همچنین اعلام کرد:« برای پلتفرم ملی 4 نوع محصول مختلف در نظر گرفته شده است، یک محصول صندوق دار، یک محصول هاچ بک، یک محصول وانت و یک محصول SUV که هر کدام از این محصولات می تواند به تنهایی چند نوع مختلف داشته باشند.» وی طراحی این پلتفرم را متناسب با سلیقه و بودجه‌ی خانواده ایرانی، شرایط اقلیمی کشور و بر اساس فناوری‌های به روز جهانی دانست و وعده داد که محصول اصلی پلتفرم ملی با قیمتی در حدود 36 میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار گیرد.

  مسئول تیم طراحی سازه و بدنه پلتفرم خودوری ملی اعلام کرد پس از انجام طراحی مفهومی و درنظر گرفتن ۵۰ زیر سامانه برای خودرو در حال حاضر، استایل بدنه محصول اصلی کاملا مشخص شده و بر اساس آن طراحی بدنه به طور کامل انجام شده است. علاوه بر این با بهینه‌کاوی ۲۷۰ خودروی روز دنیا، ۳۰۰ ویژگی برای به کارگیری در پلتفرم خودروی ملی تعیین شده است . دکتر خلخالی درباره ویژگی‌های این پلتفرم توضیح داد:« 15 ویژگی را برای خودرو در نظر گرفتیم که از این بین 3 ویژگی فضای راحت برای نشستن سرنشین ها، عملکرد خوب قوای محرکه و قیمت پایین را به عنوان ویژگی کلیدی انتخاب کردیم.»

  دبیر کمیته ی راهبری طرح کلان ملی طراحی پلتفرم ملی خودروی کلاس B با گلایه از تخصیص نیافتن بودجه‌ مصوب در سال ۹۳ اظهار داشت: « با وجود پیشرفت‌های حاصله بودجه سال ۹۲ به طور ناقص پرداخت شد و بودجه سال ۹۳ اصلا محقق نشد اما بعد از اینکه به این نتیجه رسیدیم که ممکن است بودجه ها محقق نشود جلساتی تشکیل دادیم و در آن همکاران تصمیم به انجام پروژه به عنوان وظیفه ی ملی و کاری که کمبود آن در صنعت خودروسازی ما معلوم است گرفتند.» وی افزود:«اگر امروز صنعت خودروسازی ما دچار مشکلات فراوانی است، یکی از اشکالات بزرگ تنوع کم محصولاتی است که در بازار ارائه می شود. ما این معضل را در صنعت خودروسازی شناسایی کردیم و به عنوان وظیفه‌ی ملی وارد شدیم به نحوی که زمانی را که اساتید و همکاران ما در دانشکده و پژوهشکده ی مهندسی خودرو برای انجام پروژه صرف می کنند متناسب با حق الزحمه هایی که به آنها پرداخت می شود نیست و همکاران ما به صورت جهادی کار می کنند و رمز پیشرفت پروژه و اینکه طرح همچنان سر پا است این است که یک عده اساتید خوب کشور با دغدغه روی این موضوع کار می کنند لذا ناملایمتی هایی که در تأمین بودجه است روی روند کاری آنها تأثیر نگذاشته است.»

دفعات مشاهده: 3756 بار   |   دفعات چاپ: 1046 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4652