![]() | آقای مهندس حسن فضائلی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی راه و ترابری، 28 مهرماه سال 93 از رساله خود تحت عنوان «رفتار خستگی مخلوط های آسفالتی تحت مدهای ترکیبی کششی با استفاده از روش مکانیک شکست» در محل سالن کنفرانس شمارۀ 1 دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی آقای دکتر حمید بهبهانی دفاع خواهد نمود. |
چکیده این رساله به شرح زیر میباشد: ترک خوردگی در دمای پایین، به عنوان یکی از مهمترین خرابی های روسازی آسفالتی شناخته می شود. تاکنون تحقیقات زیادی با استفاده از اصول مکانیک شکست با هدف بررسی رشد ترک در روسازی آسفالتی به خصوص در دمای پایین صورت گرفته است. با این وجود، در اکثر موارد مخلوط های آسفالتی تحت شرایط بارگذاری منوتنیک و عمدتا مد بارگذاری کشش خالص مورد آزمایش قرار گرفته اند. این در حالیست که یک ترک در شرایط بارگذاری ترافیکی، همواره تحت تاثیر موقعیت وسایل نقلیه، می تواند هر یک از مدهای بارگذاری کششی، برشی و یا ترکیبی از این دو را تجربه نماید. لذا بررسی مدهای بارگذاری ترکیبی و برشی نیز حائز اهمیت خواهد بود. مطلبی که تاکنون کمتر به آن توجه شده است. |