[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

کانال تلگرام تحصیلات تکمیلی  دانشکده

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
برنامه کلاس
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 31/3/93 دفاعیه دکترا ::
AWT IMAGEآقای روح الله موسوی دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر صفاری، روز شنبه 31/3/93 از رساله دکترای خود تحت عنوان " تحلیل عددی و‌‌‌‌‌‌ بررسی تجربی افت فشار و انتقال حرارت جریان مغشوش دو­‌‌‌‌‌ ‍ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فازی­ در کویلهای مارپیچی" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 16:45 روز شنبه در آمفی تاتر دانشکده مکانیک برگزار می گردد.

 چکیده:

  در این رساله، افت فشار و انتقال حرارت جریان دو فاز (آب – هوا) درون کویلهای مارپیچ بصورت تجربی و عددی تحلیل شده است. در مقایسه با لوله­های مستقیم، لوله­های مارپیچ دارای سطح فشرده­تری بوده و ضریب انتقال حرارت و اصطکاک بیشتری دارند. با توجه به اینکه افت فشار در لوله مارپیچ بیشتر است، چنانچه جریان گاز بصورت حبابهای ریز در جریان سیال قرار گیرد، افت اصطکاکی کاهش می یابد که در این تحقیق اثر جریان گاز بصورت حبابهای ریز بر افت فشار و کاهش درگ اصطکاکی در جریان دو فازی آب – هوا در لوله مارپیچ بصورت تجربی بررسی شده است. محدوده رینولدز بررسی شده از 10000 تا 80000 و کسر حجمی 0 تا 0.09 بوده است. قطر میانگین حباب هوای تزریق شده 250 میکرومتر است. نتایج تجربی نشان می دهند که بیشترین کاهش درگ اصطکاکی در این محدوده کسر حجمی، برابر 25% می باشد و در رینولدزهای پایین رخ می دهد. اثر کاهش درگ با افزایش رینولدز کاهش می یابد و کاهش درگ در یک کویل مارپیچ با افزایش نسبت انحنا، کاهش می یابد. همچنین حل عددی جریان سیال تک فاز و دو فازی با استفاده از معادلات مختلف توربولانسی از جمله ، ، و بررسی شده و بهترین مدل توربولانسی که بتواند جریان دو فازی را بررسی کند و با نتایج تجربی نزدیکی خوبی داشته باشد، انتخاب شده است. در این مطالعه به منظور شبیه سازی جریان سیال دو فازی از مدل اویلرین – اویلرین استفاده شد.نتایج حاصل از مدل های توربولانسی و با نتایج تجربی به ترتیب 5 و 3 درصد اختلاف دارند. اثر تغییر پارامترهای هندسی کویل از جمله قطر لوله، گام لوله، قطر کویل و همچنین تغییرات عدد دین، عدد رینولدز و کسر حجمی بر ضریب اصطکاک، توزیع کسر حجمی، طول ورودی جریان و ضریب انتقال حرارت بررسی شده است. توسعه یافتگی هیدرودینامیکی جریان درون لوله مارپیچ بررسی شده است و با استفاده از الگوریتم ژنتیک رابطه ای برای طول ورودی پیشنهاد شده است. همچنین نتایج عددی نشان می دهند که با افزایش نسبت انحنا، ضریب انتقال حرارت در کویل افزایش می یابد و افزایش کسر حجمی باعث کاهش ضریب انتقال حرارت می شود هر چند که تا کسر حجمی 4 درصد کاهش ضریب انتقال حرارت ناچیز می باشد. به دلیل جریان ثانویه در کویل مارپیچ، مقدار عدد نوسلت در دیواره بیرونی خیلی بیشتر از جداره داخلی لوله است. با افزایش قطر لوله ضریب انتقال حرارت افزایش و با افزایش قطر کویل، ضریب انتقال حرارت کاهش می یابد. همچنین مشاهده شده است که گام تاثیر چندانی بر ضریب انتقال حرارت ندارد. افزایش ضریب انتقال حرارت در کویل مارپیچ نسبت به لوله مستقیم بررسی شده و نتایج نشان می دهند که در محدوده نسبت انحنای بررسی شده، ضریب انتقال حرارت تا50 درصد افزایش می یابد. همچنین نسبت ضریب انتقال حرارت در حالت دو فازی و تک فازی بررسی شده و نتایج نشان می دهند که اثر نسبت انحنا بر ضریب انتقال حرارت در حالت تک فاز و دو فاز اثر یکسانی دارد.

  واژه‌های کلیدی:کویل مارپیچ، جریان دو فازی، جریان ثانویه، افت فشار، انتقال حرارت

 

دفعات مشاهده: 4080 بار   |   دفعات چاپ: 682 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 9 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 4652