[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
افراد::
آموزش::
پژوهش::
دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۱۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰ و ۷۳۲۲۷۱۱۲​​​​​​​
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
کانال رسمی دانشکده عمران
..
نقشه دانشکده مهندسی عمران
..
:: برگزاری دفاعیه نهایی دکتری آقای مهندس غلامرضا ایلاتی ::
 | تاریخ ارسال: 1392/7/2 | 
AWT IMAGEآقای مهندس غلامرضا ایلاتی، دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی حمل و نقل، 9 مهرماه سال 92 از رساله خود تحت عنوان «مدل‌سازی تخصیص بهینه کشتی‌ها به اسکله‌های کانتینری در بنادر» در محل سالن کنفرانس شمارۀ 1 دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی آقای دکتر شیخ‌الاسلامی دفاع خواهد نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:

مهمترین مسأله در برنامه‌ریزی عملیات جانب دریا در بنادر کانتینری، مسألۀ تخصیص بهینۀ پهلوگاه‌های اسکله‌های کانتینری به کشتی‌ها می‌باشد. در این رساله با استفاده از یک مدل برنامه‌ریزی ریاضی با دو پیکربندی مختلف، بهینه‌سازیِ تخصیص اسکله‌ها و پهلوگاه‌های پایانه کانتینری به کشتی‌های ورودی به بندر با رویکرد حداقل نمودن زمان حضور کشتی‌ها از لحظۀ ورود به بندر تا خروج از اسکله مدنظر قرار گرفته است.
مدل ارائه شده، اولین مدل از دسته مدل‌های تخصیص اسکله است که از نوع پیوسته، دینامیک و با اولویت‌بندی کشتی‌ها از نظر هزینۀ واحد زمان بوده و اثر جزر و مد و تغییرات پیوستۀ عمق آبخور در کانال دسترسی بندر را به صورت همزمان در نظر می‌گیرد و قادر به بهینه‌سازی توأمانِ تخصیصِ بیش از یک اسکلۀ کانتینری به کشتی‌ها می‌باشد.
در رسالۀ حاضر در خصوص نحوۀ ورودی دادن به مدل بهینه‌سازی، با توجه به ملاحظات اجرایی، رویکرد منحصر به فردی پیشنهاد شده است. در این راستا جهت محاسبۀ زمان عملیات کشتی‌ها در پهلوگاه روش محاسبۀ نُرم جرثقیل ارائه و جهت تعیین نرخ جابجایی کانتینر توسط هر جرثقیل در واحد زمان از ایدۀ کالیبره نمودن مدل شبیه‌سازی عملیات تخصیص پهلوگاه‌ها به کشتی‌ها استفاده شده ‌است.
با توجه به اینکه سطح دشواریِ مسألۀ مورد پژوهش از نوع NP-Hard می‌باشد، از روش الگوریتم ژنتیک ترکیبی جهت حل مدل و توانمندی بستۀ نرم‌افزاری MATLAB استفاده شده است.
در مطالعۀ موردی، از داده‌های عملیات کانتینری بندر شهید رجایی استفاده شده و خروجی‌های مدل برنامه‌ریزی ریاضی برای نمونۀ مورد مطالعه حاکی از آن است که تبدیل عملکرد پهلودهی اسکله از گسسته به پیوسته و به کار بردن مدل ارائه شده در این رساله مجموع زمان انتظار کشتی‌های مورد مطالعه را در مقایسه با روش FCFS به میزان 8 درصد کاهش و بهبود داده‌ است.
کلمات کلیدی: مسأله تخصیص اسکله/پهلوگاه، ترمینال کانتینری، برنامه‌ریزی ریاضی، الگوریتم ژنتیک، شبیه‌سازی.
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: ilati [AT] iust.ac.ir

دفعات مشاهده: 5169 بار   |   دفعات چاپ: 754 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 45 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 61 queries by YEKTAWEB 4652