[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: پنجشنبه مورخ 18 بهمن 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: نتایج مسابقه کتابخوانی ، کتاب "زندگی مشترک" ۳۰ دی ۱۴۰۳
:: برگزاری جشن میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر / ۲۴دی۱۴۰۳
:: جشن روز زن و گرامیداشت مقام مادر به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س)/ ۳دی۱۴۰۳
:: دوره آموزشی جانشین‌پروری (ویژه مدیران غیرهیئت‌علمی) برگزار گردید
:: بروشور مسیر گردشگری علمی دانش آموزی دانشگاه علم و صنعت ایران
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1392/3/29 | 

  AWT IMAGE

  عنوان رساله : تعیین نقطه نفوذ سفارش در محیط زنجیره تامین تحت شرایط تقاضا و زمان تدارک غیرقطعی

 

 

 دانشجو: مهدی فتحی                     E_Mail: mfathi@iust.ac.ir

 استاد راهنما: دکتر تیموری

 استاد مشاور: دکتر مدرس یزدی

 تاریخ دفاع: سه شنبه 11/4/92 ساعت 9 صبح

 

  چکیده

  با توجه به پویایی ساختار زنجیره­های تامین، مسئله تناسب عرضه و تقاضا همواره یکی از مسائل اساسی در مدیریت زنجیره­های تامین بوده است. یکی از تصمیمات استراتژیک زنجیره­های تامین در بحث مدیریت موجودی، تعیین نقطه نفوذ سفارش در محیط زنجیره است که متناسب با صنعت و زنجیره تامین مورد مطالعه می­تواند به صورت مسئله­ی متفاوتی مطرح شود. لذا در این تحقیق از بین موضوعات مطرح در زمینه­ی مدیریت موجودی، به مسئله­ی تعیین محل نقطه نفوذ سفارش در محیط زنجیره­تامین پرداخته شده است. هدف رساله ­ ، تعیین نقطه نفوذ سفارش در محیط زنجیره ­ تامین تحت شرایط عدم ­ قطعیت تقاضا و مدت ­ زمان تحویل است. جهت دستیابی به این هدف در گزارش حاضر، ابتدا در فصل اول مطالبی پیرامون کلیات ، تعاریف ، مفاهیم کلی و ادبیات موضوع محیط زنجیره ­ تامین و نقطه نفوذ سفارش ارائه شده است و در انتهای این فصل به اهمیت تصمیم ­ گیری و ضرورتهای توجه به نقطه نفوذ سفارش در زنجیره تامین پرداخته می‌شود. پس از مقدمه، در فصل دوم این پایان ­ نامه به مرور ادبیات نقطه نفوذ سفارش و مدلسازی آن در محیط زنجیره تامین می‌پردازیم و در انتهای فصل موضوع رساله توضیح داده می‌شود. در ادامه جهت پاسخگویی به سئوال تحقیق مبنی بر چگونگی تعیین مکان نقطه نفوذ سفارش در محیط زنجیره ­ تامین، در فصل ­ سوم مدلهای تعیین نقطه نفوذ سفارش در محیط ­ های زنجیره ­ تامین MTS-MTO ، MTS و MTO در قالب پنج بخش مختلف، تشریح می ­ گردد. نهایتاً در فصل چهارم به نتیجه ­ گیری از هر بخش فصل سوم و در ادامه مقالات استخراج شده از هر بخش پایان ­ نامه و در انتها پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی می ­ پردازد.

  واژه کلیدها: تئوری صف، نقطه نفوذ سفارش، محیط زنجیره­ تامین، مدیریت موجودی، برنامه ­ ریزی تولید، قیمت­گذاری، تولید برای ذخیره­سازی، تولید بر اساس سفارش مشتری

 

دفعات مشاهده: 6456 بار   |   دفعات چاپ: 1004 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 62 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4665