 در پی برگزاری موفقیت آمیز اولین کنفرانس آموزش مهندسی در اردیبهشت ماه 1388، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور که در تربیت مهندسین کشور نقش به سزایی را ایفا می کند، با همکاری انجمن آموزش مهندسی ایران و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و با حمایت سایر دانشگاه ها، سازمان ها و صاحبنظران، کنفرانسی با موضوع آموزش مهندسی در ایران در تاریخ 10 و 11 آبان ماه 1390 برگزار خواهد کرد. محورهای اصلی و عناوین فرعی کنفرانس آموزش مهندسی در ایران با نگاه به آینده: ١- سیاستگذاری و عوامل محیطی ١-١- پیش بینی وضعیت جامعه در ایران با نگاه به آینده ١-٢- مبانی نظری سیاستگذاری علم و فناوری در مهندسی ١-٣- نقش ساختارهای سازمانی محیط های آموزشی در آموزش مهندسی ١-٤- اخلاق مهندسی و اخلاق سازمانی ١-٥- آموزش مهندسی با نگاه به محیط زیست ١-٦- نقش انجمن های علمی در توسعه آموزش مهندسی ٢ – گذشته، حال و آینده ٢-١- تاریخ علوم مهندسی ٢-٢- بررسی وضعیت فعلی آموزش مهندسی ٢-٣- آینده آموزش مهندسی در جهان ٢-٤- آینده آموزش مهندسی در ایران و راه های رسیدن به وضعیت مطلوب آن ٢-٥- اولویت های آموزش مهندسی در ایران با نگاه به آینده ٢-٦- توسعه کمی و کیفی آموزش مهندسی در کشور ٢-٧- آینده آموزش مهندسی از طریق مجازی، در ایران و جهان ٢-٨- چالش های آینده دانشکده ها و دانشگاه های مهندسی در ایران ٣- ارتباط آموزش مهندسی با صنعت و اقتصاد ٣-١- اهمیت آموزشهای ضمن کار در توسعه صنایع و خدمات مهندسی در ایران ٣-٢- آموزش مهندسی و اشتغال در ایران ٣-٣- ارتباط صنعت با آموزش مهندسی ٣-٤- ارزیابی کارایی مهندسان در صنعت ٣-٥- جایگاه آموزش مهندسی در الگوی توسعه اقتصادی کشور ٣-٦- نیاز کمی و کیفی اقتصاد ایران به نیروهای مهندس کارآمد ٤- پژوهش، فناوری و نوآوری ٤-١- آموزش مهندسی پژوهش محور ٤-٢- کاربرد فناوری های نوین در آموزش مهندسی ٤-٣- نقش تکنولوژی آموزشی در ارتقای آموزش مهندسی ٤-٤- کاربرد فناوری اطلاعات و دانش در آموزش مهندسی ٤-٥- خلاقیت و نوآوری در آموزش مهندسی ٤-٦- برنامه های آموزشی بین رشته ای ٤-٧- تکنیک های تبدیل ایده به محصول ٤-٨- روزآمدسازی دانش استادان ٥- همکاری های بین المللی ٥-١- جایگاه کشورهای منطقه در آموزش مهندسی ٥-٢- مقایسه تطبیقی آموزش مهندسی در ایران و جهان ٥-٣- آموزش مهندسی با توجه به مزیت های ملی، منطقه ای و جهانی ٥-٤- جلب همکاری های ملی، منطقه ای و جهانی در آموزش مهندسی ٦- ارزیابی، برنامه ریزی و توسعه آموزش مهندسی ٦-١- نیازسنجی در آموزش مهندسی ٦-٢- استاندارد سازی، سنجش، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش مهندسی ٦-٣- مکانیزم های ارزیابی درونی و برونی در گروه های آموزشی ٦-٤- ساختارسازی برای ارتقای کیفیت آموزش مهندسی ٦-٥- بازدهی آموزش مهندسی در ایران ٦-٦- آسیب شناسی و چالشهای آموزش مهندسی ٦-٧- توسعه فرایندهای تدریس و یادگیری در آموزش مهندسی ٦-٨- جایگاه آموزش های راهبردی و میان رشته ای در آموزش مهندسی تاریخ های مهم: - ارسال خلاصه مقالات تا پایان اسفند ماه ١٣٨٩ - اعلام پذیرش اولیه خلاصه مقالات تا ١٥ اردیبهشت ماه ١٣٩٠ - ارسال اصل مقالات تا ١٥ تیر ماه ١٣٩٠ - اعلام پذیرش اصل مقالات تا پایان مرداد ماه ١٣٩٠ - تاریخ برگزاری کنفرانس ١٠و١١ آبان ماه ١٣٩٠ مقالات برتر کنفرانس در فصلنامه آموزش مهندسی ایران به چاپ خواهند رسید. دبیر کنفرانس: حمیدرضا صفوی، دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان آدرس دبیرخانه کنفرانس: اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده مهندسی عمران تلفن: 2-3912701-0311 تلفکس: 3912700-0311 پست الکترونیک: cee2 [AT] isee.ir وب سایت: http://cee2.isee.ir |