[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: پل تله زنگ ::

  آزمایش بارگذاری پل تله­زنگ

 

  کارفرما: مرکز تحقیقات راه­آهن

  مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران

  مجری: دکتر محمدصادق معرفت

AWT IMAGE

  شکل 1-الف-پل تله زنگ

AWT IMAGE 

  شکل 1-ب- بارگذاری پل تله زنگ با دیزل چهار محوره 80 تنی

AWT IMAGE  

  شکل 1-ج- بارگذاری پل تله زنگ با دیزل و سه واگن باری

 

  پل تله زنگ در کیلومتر 587 مسیر راه آهن لرستان، حد فاصل دورود و اندیمشک واقع شده است. این پل در 640 متری ایستگاه تله زنگ قرار گرفته و امکان عبور قطار را از روی دره عمیقی فراهم می­کند. دهانه­ی اصلی پل ، شش تیرورق فلزی پس­تنیده به طول 72 متر و به ارتفاع 5/ 2 متر می­باشد که با دو پایه مورب، دهانه 72 متری به دو دهانه 15 و یک دهانه 42 متری تقلیل داده شده است (شکل 1). مسیر حرکت قطار بر روی پل قوسی به شعاع 250 متر می‌باشد. آزمایش بارگذاری استاتیک و دینامیک، به منظور بررسی دلایل لرزش جانبی عرشه ناشی از عبور قطار، که باعث احساس ناامنی برای بهره­برداران و ایجاد محدودیت در سرعت بهره­برداری شده است، انجام شده است. بارگذاری با لکوموتیو چهار محوره 80 تنی به همراه سه واگن باری انجام گشته است. پل در بحرانی­ترین حالت بارگذاری، به میزان 307 تن بارگذاری گردیده و پاسخ سازه با 88 سنسورکرنش­سنج، تغییرمکان­سنج و شتاب­سنج اندازه­گیری شده است.

  مقالات ارائه شده:

  1- کنترل ارتعاشات پل تله زنگ به کمک میراگر جرمی تنظیم شده، عطایی، آقاکوچک، زهرایی، معرفت، ششمین کنفرانس بین المللی عمران، اردیبهشت 1382، ص 473-480.

  2- وضعیت سنجی سازه ای پل تله زنگ به کمک آزمایش بارگذاری، م.ص. معرفت، ش. عطایی، هفتمین همایش حمل و نقل ریلی، تاسیسات زیربنایی، اردیبهشت 1383.

دفعات مشاهده: 26939 بار   |   دفعات چاپ: 3122 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 218 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665