[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: آزمایش بارگذاری پل کیلومتر 23 ::

  آزمایش بارگذاری پل کیلومتر 23

  کارفرما: مرکز تحقیقات راه­آهن

  مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران

  مجری: دکتر محمدصادق معرفت

 

 

AWT IMAGE

    شکل 1-الف- پل قوسی بتنی به دهانه 20 متری کیلومتر 23 راه­آهن قدیم تهران-قم

 

AWT IMAGE

  شکل 2-ب- بارگذاری 728 تنی پل قوسی بتنی کیلومتر 23

 

  پل کیلومتر 23 در مسیر راه آهن قدیم تهران – قم قرار دارد. این پل با قدمت بیش از 60 سال، دارای دو دهانه 20 متری می­باشد(شکل 2). سازه پل از نوع قوسی بتنی غیرمسلح می­باشد که آزمایشات دینامیکی و استاتیکی به منظور ارزیابی باربری بر روی پل انجام شده است. در آزمایش استاتیک، پل به میزان 728 تن تحت اثر بار گسترده واقع شد و تغییرمکانهای دهانه بارگذاری شده توسط 7 تغییرمکان سنج الکترونیک، اندازه گیری شد. آزمایش دینامیکی با عبور دیزل شش محوره 120 تنی با سرعتهای اسمی 10 الی 80 کیلومتر بر ساعت، از روی پل انجام گردید.

  مقالات ارائه شده:

  1- Field test of a 20-meter span unreinforced arch bridge, M.S. Marefat, Sh. Ataei, S. Gharemani, sixth international conference on short and medium span bridges, Canada, 2002, pp1287-1293.

  2- Load test of a plain concrete arch railway bridge of 20-m span, M.S. Marefat, S. Gharemani, Sh. Ataei, Construction and Building Materials, 18(9), pp. 661-667, 2004.

 

دفعات مشاهده: 13184 بار   |   دفعات چاپ: 2107 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 210 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665