برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره آزمایشگاه::
معرفی افراد::
معرفی تست های سازه ای::
فیلم و تصاویر::
تجهیزات::
پروژه های تحقیقاتی::
پروژه های صنعتی::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: درباره آزمایشگاه ::

  آزمایشگاه تحقیقاتی سازه­ و سیستم­های هوایی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، یکی از آزمایشگاهی تازه تاسیسی است که با توجه به توانمندی­های علمی، سوابق اجرایی موفق صنعتی، و دراختیار داشتن تیم­های تخصصی توانمند، می­تواند در آینده در نوع خود در کشور کم نظیر بوده و فضای مناسبی را جهت انجام تحقیقات و پروژه­های تحقیقاتی- صنعتی را در حوزه تحلیل، طراحی و ساخت سازه­ و سیستم­های هوایی و تخمین عمر سازه­های هوایی فراهم نماید.

  این آزمایشگاه در یک شبکه آزمایشگاهی گروهی، مجهز به انواع دستگاه­ های موردنیاز جهت انجام آزمایش­های مختلف در زمینه تحلیل تنش، رشد ترک درون و بین صفحه­ ای و تخمین عمر متناظر در قطعات کامپوزیتی و فلزی، مانند دستگاه تست کشش، دستگاه تست خستگی سروو-هیدرولیک، سیستم پایش سلامت سازه و همچنین تجهیزات و امکانات محاسباتی مناسب جهت مدلسازی با نرم­ افزارهای اجزای محدود، دینامیک سیالات محاسباتی، و تحلیل مکانیزم­ های مکانیکی می­باشد. تجربیات موجود در این آزمایشگاه، زمینه مساعدی را جهت همکاری با بخش­های مختلف آموزشی، پژوهشی و صنعتی، و در راستای اجرای پروژه­ها و تحقیقات موردنیاز در کشور در زمینه تحلیل و طراحی سازه و سیستم­های هوایی، تخمین عمر قطعات کامپوزیتی-فلزی، بارگذاری سازه­های هوایی، اندرکنش سازه، ایرودینامیک، و دینامیک پرواز فراهم نموده است.

  توانمندی­های اصلی آزمایشگاه

  · بارگذاری سازه‌های هوایی

  · تحلیل و طراحی سازه ­ های هوایی کامپوزیتی و فلزی

AWT IMAGE

 تست خمش سه نقطه پوسته و تقویت کننده

  · طراحی سازه‌ای و سیستمی مکانیزم‌های سطوح کنترل هواپیما

  · طراحی تا ساخت ارابه‌های فرود هواپیما

AWT IMAGE

تست رهایی ارابه فرود

  · شبیه­سازی رشد ترک و تخمین عمر قطعات هوایی

  · تخمین و افزایش عمر باقیمانده قطعات هوایی مسن

  · تحلیل خستگی سازه‌های هوایی کامپوزیتی و فلزی

  · کمانش و پس کمانش سازه‌های هوایی کامپوزیتی و فلزی

  · تدوین روند و اجابت آیین نامه­های صلاحیت پرواز در حوزه سازه و سیستم

برخی فعالیت­های پژوهشی- صنعتی

  · طراحی و ساخت نمونه مهندسی لبه حمله کامپوزیتی یک بال مجهز به سیستم مقابله با یخِ الکتروترمال

  · طراحی و تحلیل ارابه فرود ثابت هواپیمای دونفره تمام کامپوزیتی

  · طراحی و تحلی فعالیت­های پژوهشی سیالنالیز مکانیزم ل سازه بال یک پرنده تمام کامپوزیتی با نسبت منظری بالا

  · ترمیم کامپوزیتی و افزایش عمر سازه اسپار فلزی اصلی یک جنگنده

  · پایش رشد ترک در یک نمونه فلزی به روش امپدانس الکترومکانیکی

  · طراحی، ساخت و تست یک پایه موتور فلزی پیچیده

  · طراحی تا نظارت بر ساخت ارابه‌های فرود Oleo یک پرنده

  · طراحی تا نظارت بر ساخت استند اندازه‌گیری مرکز ثقل یک پرنده

  · تحلیل مکانیزمهای خرابی در صفحات کامپوزیتی چندلایه با استفاده از مکانیک خرابی- پلاستیسیته محیط­های پیوسته

  · تحلیل خرابی صفحات کامپوزیتی چند لایه با استفاده از کوپل تئوری های خرابی مقیاس میکرو- مزو

  · شبیه­سازی جدایی اتصال وصله کامپوزیتی از پانل­های آلومینیومی حاوی ترک

  · بررسی رفتار پس از کمانش صفحات کامپوزیتی چند لایه حاوی جدایی بین لایه ­ ای

  · تحلیل رشد ترک در پانل های نازک با استفاده از روش المان محدود توسعه یافته

  · تحلیل خستگی ریشه پره توربین بادی کیلوواتی با استفاده از المان واسط چسبنده

  · پیش بینی عمر خستگی چندلایه کامپوزیتی با استفاده از روش مکانیک خرابی پبوسته

  · تأثیر مکانیزم­های ثانویه آسیب در خواص شکست بین­لایه­ای کامپوزیت‏های چندلایه

  · بررسی خواص شکست ماده نانوساختار شده تحت فرآیند پرسکاری شیار مقید

  · بررسی خواص شکست در مواد نانو ساختار شده در فرآیند ECAP

  نرم­ افزارهای توسعه داده شده

  - نرم ­افزار جامع بارگذاری سازه­ های هوایی

  (بارهای مانوری، اغتشاشات جوی، بارهای فرود و حمل و نقل زمینی)

  - نرم ­افزار جامع رشد ترک دوبعدی و تخمین و افزایش عمر سازه‌های هوایی فلزی

AWT IMAGE

نرم افزار توسعه داده شده مدلسازی رشد ترک

دفعات مشاهده: 1218 بار   |   دفعات چاپ: 265 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4351