بررسی آدمکهای مورد استفاده در آزمونهای تصادف و روشهای شبیهسازی آنها
| تاریخ ارسال: 1400/5/30 |
بررسی آدمکهای مورد استفاده در آزمونهای تصادف و روشهای شبیهسازی آنها امیر یکتا دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
در دهههای اخیر مهمترین اهداف و دغدغههای خودروسازان کل دنیا، افزایش ایمنی خودرو و کاهش وزن و مصرف سوخت بوده است. انواع مختلف مواد، شامل مواد فلزی و غیرفلزی به این منظور در ساخت قطعات خودرو مورداستفاده و آزمون قرار گرفتند. در رابطه با مواد فلزی، بهطورمعمول از آلیاژهای آلومینیومی و دستهبندیهای مختلف فولاد در تولید قطعات خودرو استفاده میشود.
دفعات مشاهده: 750 بار | دفعات چاپ: 122 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
در دهههای اخیر مهمترین اهداف و دغدغههای خودروسازان کل دنیا، افزایش ایمنی خودرو و کاهش وزن و مصرف سوخت بوده است. انواع مختلف مواد، شامل مواد فلزی و غیرفلزی به این منظور در ساخت قطعات خودرو مورداستفاده و آزمون قرار گرفتند. در رابطه با مواد فلزی، بهطورمعمول از آلیاژهای آلومینیومی و دستهبندیهای مختلف فولاد در تولید قطعات خودرو استفاده میشود.
دفعات مشاهده: 298 بار | دفعات چاپ: 65 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
دفعات مشاهده: 289 بار | دفعات چاپ: 68 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
اجزای تشکیل دهنده و شیوهی کار خودروهای الکتریکی
| تاریخ ارسال: 1400/3/12 |
اجزای تشکیل دهنده و شیوهی کار خودروهای الکتریکی رضا رحمانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
ماشینهای الکتریکی در بسیاری از موارد شبیه ماشین بنزینی و گازوییلی هستند و تنها تفاوت آنها جایگزینی موتور احتراق با یک باتری قابل شارژ میباشد. این باتری، موتور الکتریکی را تامین کرده و موتور الکتریکی، چرخها را به حرکت در میآورد. مطابق شکل اجزای تشکیلدهنده یک خودروی الکتریکی به ترتیب زیر است:
دفعات مشاهده: 2389 بار | دفعات چاپ: 127 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
شبیه سازی جزئیات کمک فنر و طراحی آن در سطح خودرو
| تاریخ ارسال: 1400/3/11 |
شبیه سازی جزئیات کمک فنر و طراحی آن در سطح خودرو آرمان دربندی دانشجوی کارشاسی ارشد مهندسی خودرو کمک فنر یا دمپر در خودرو از مهم ترین قطعاتی است که به طور مستقیم روی راحتی سواری و فرمان پذیری یا هندلینگ تاثیر بسیاری میگذارد. طراحی جزئیات دمپر معمولا به صورت ذهنی و صرفا بر اساس تجارب قبلی، برای وسایل نقلیه انجام میشود. اساس اینگونه ارزیابیها میزان میرایی بحرانی است و تاثیر آن روی حرکت عمودی خودرو (bounce) بررسی میشود در حالی که در واقعیت سه حرکت مختلف پیچ (pitch)، رول (roll) و بانس (bounce) باید با هم در نظر گرفته شوند. این فرآیند بسیار زمان بر است و با توجه به نیاز کاهش زمان طراحی برای خودروهای جدید، زمان صرف شده برای تیون کردن کمک فنر باید به حداقل برسد و برای این منظور استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی کامپیوتری بسیار مؤثر خواهد بود.
دفعات مشاهده: 742 بار | دفعات چاپ: 70 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
بررسی روشهای طراحی و ساخت قالبهای بدنه ی فلزی خودرو برای تیراژ پایین
| تاریخ ارسال: 1400/3/11 |
بررسی روشهای طراحی و ساخت قالبهای بدنه ی فلزی خودرو برای تیراژ پایین امیررضا محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
طراحی و ساخت قالب اولین مرحله در ساخت و تولید بدنهی خودروها است. بدنهی خودرو از اجزای منفصلی تشکیلشده است که برای تولید هر یک از این قطعات، به قالبهای مختص همان قطعه نیاز است. با توجه به رقابت شدیدی که در میان تولیدکنندگان وجود دارد و سرعتبالای توسعهی محصولات و اهمیت بالای نوآوری و بهروزرسانی در محصولات گذشته،مطالعات و بررسی هایی پیرامون روشهای طراحی و ساخت قالب های کمتیراژ با به کارگیری پلیمرها و کامپوزیتها به عنوان جایگزین قالبهای فلزی صورت گرفته است.
دفعات مشاهده: 393 بار | دفعات چاپ: 79 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
بررسی روش های مدل سازی جوش نقطه ای
| تاریخ ارسال: 1398/7/7 |
بررسی روش های مدل سازی جوش نقطه ای
سارا اقدسی منفردی
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودروجذب انرژی، امروزه یک نیازضروری در طراحی بسیاری از تجهیزات وسایل نظیر اتومبیل، ریل خط راه اهن و هواپیما است. سازه های جذب انرژی بهگونهای طراحی می شوند که در هنگام برخورد، در یک حالت کنترل شده، انرژی برخورد را پیش از آنکه به قسمت سرنشینها منتقل شود، جذب میکنند. عمدتاً فلزات پرکاربردترین مواد در سازه های جذب انرژی هستند، و این بهخاطر مشخصه های تغییر شکل پلاستیکی آنها است، که انها را قادر به جذب انرژی در حالات کنترل شده می کنند.
دفعات مشاهده: 1156 بار | دفعات چاپ: 249 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
بررسی روشهای اتصال کامپیوتر به سخت افزارهای دادهبرداری و کنترل
| تاریخ ارسال: 1398/5/26 |
اتصال کامپیوتر برای داده برداری و کنترل - ارتباط PLC با کامپیوتر
مجتبی نیکنام
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرونیاز جوامع انسانی سبب شده که هدایت و کنترل ماشین آلات صنعتی توسط کنترلر های الکترونیکی به صورت خودکار انجام پذیرد که سبب کاهش زمان، هزینه، خطای انسانی و ... می شود. از این رو ایجاد ارتباط بین کنترلرها و رایانه از ملزومات اصلی صنعت میباشد. در این یادداشت به بررسی سخت افزار، نرم افزار و پروتکل ارتباطی مناسب در اتصال کامپیوتر به یک کنترلر خاص پرداخته میشود.
دفعات مشاهده: 2269 بار | دفعات چاپ: 274 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
شبیه سازی محافظت از عابر-مدل Flex PLI
| تاریخ ارسال: 1398/5/26 |
شبیه سازی محافظت از عابر-مدل Flex PLI سهیل محجوب دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک گرایش سازه و بدنه خودرو
صدمات جادهای هشتمین علت مرگ و میر در سطح جهانی است و ۲۷ درصد کل تلفات جادهای مربوط به دوچرخه سوارها و عابرین پیاده است. از شایعترین جراحات گزارش شده برای عابرین پیاده آسیب دیدگی پا می باشد. از این رو مقررات فنی جهانی (GTR) برای ایمنی عابرین پیاده قوانینی را وضع کرده است که از جمله این قوانین انجام تست برخورد برای پرتاب شونده شکل سر، پرتاب شونده شکل پا و پرتاب شونده شکل پای فوقانی میباشد. برای انجام تست برخورد پا از پرتاب شونده توسعه یافته توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل (TRL) استفاده میشد که نتیجه ارزیابی آن با مدل بدن انسان در برخی موارد رضایت بخش نبود. موسسه تحقیقات خودرو ژاپن (JARI) و انجمن خودروسازان ژاپن (JAMA) در سال۲۰۰۲ شروع به توسعه یک پرتاب شونده شکل پای انعطاف پذیر جدید کردند. شروع، از طراحی مفهومی اولیه و توسعه (Flex PLI) صورت گرفت و سپس گروه ارزیابی تکنولوژی (Flex-TEG) به بررسی دوام، بیوفیدلیتی و جنبه های دیگر پرداخته است. این مدل نسبت به TRL انعطاف بهتری را داراست و از این رو به مدل بدن انسان نزدیکتر است.
دفعات مشاهده: 1455 بار | دفعات چاپ: 294 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
سازه های فضایی خودروهای الکتریکی
| تاریخ ارسال: 1398/5/25 |
سازه های فضایی خودروهای الکتریکی
علی یوسفی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
مشکل رفت و آمد در سطح شهر و آلودگی هوا از معضلاتی است که هر شهروندی در شهرهای بزرگ و پرترافیک با آن دست به گریبان است. اکثر رفت و آمدهای شهری با یک یا دو سرنشین برای انجام امور روزمره انجام می شود. از این رو تولید و استفاده از خودروهای برقی کوچک سایز در حال افزایش می باشد که مورد توجه حامیان محیط زیست نیز قرار گرفته است.
دفعات مشاهده: 1961 بار | دفعات چاپ: 315 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
خودروهای الکتریکی کوچک - ایمنی در تصادف از جانب
| تاریخ ارسال: 1398/5/23 |
خودروهای الکتریکی کوچک - ایمنی در تصادف از جانبپویا خزائلی
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
امروزه استفاده از خودروهای الکتریکی به دلایل مختلفی مانند کاهش آلودگی وکاهش مصرف سوختهای فسیلی و غیره مورد استفاده بیشتری قرار گرفته اند. تحقیقات نشان میدهد که ۵۶ درصد سفرها کمتر از ۵ مایل هستند و یک چهارم آنها حتی از یک مایل هم کمتر است که این امر باعث آلودگی و همچنین ترافیک شهرها شده است.
دفعات مشاهده: 1510 بار | دفعات چاپ: 263 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
میکروموبیلیتی یک اصطلاح است که برای توصیف راهکارهای مسافرتی برای فاصله های کوتاه استفاده می شود. بر طبق یک مطالعه مرکز مک کینزی برای تحرک در آینده، حدود ۶۰ درصد از سفرها با خودرو، در سراسر جهان کمتر از ۸ کیلومتر است وهمچنین فعالیت هایی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری در طول دو دهه بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ از ۲۸ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته است که به منظور بهبود این مشکلات می توان از راه حل های میکروبولیتی بهره مند شد.
دفعات مشاهده: 2027 بار | دفعات چاپ: 226 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
بررسی الزامات طراحی فریم موتور سیکلـت
| تاریخ ارسال: 1397/8/25 |
بررسی الزامات طراحی فریم موتور سیکلـتایمان موسی زاده
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودروانواع شاسی: شاسی گهوارهای منفرد: این شاسی همانند شاسی موتور سیکلتهای قدیمی است و بهطور عمده برای موتور سیکلتهای Off road استفاده میشود. در این شاسی موتور به یک لوله ستون فقراتی و یک لوله پایینی دو لوله گهوارهای متصل گردیده است.
دفعات مشاهده: 9310 بار | دفعات چاپ: 3234 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 2 نظر
بررسی معیار های شکست کامپوزیتهای پایه پلیمری و روشهای مدلسازی اجزای محدود آن
| تاریخ ارسال: 1397/8/25 |
بررسی معیار های شکست کامپوزیتهای پایه پلیمری و روشهای مدلسازی اجزای محدود آنمحمد افشار
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
با توجه به رابطه مستقیم وزن خودرو و میزان مصرف سوخت، کاهش وزن همواره یکی از اهداف طراحان خودرو بوده است. یکی از راه های سبک سازی خودرو استفاده از قطعات ساخته شده از مواد کامپوزیتی است. این مواد نسبت مقاومت به وزن و سفتی به وزن بالایی دارند. از این رو با استفاده از مواد کامپوزیتی میتوان مقاومت ویژه بالا و وزن پایین را در کنار هم جمع نمود. ساخت قطعات مختلف خودرو از جنس مواد کامپوزیتی سالهاست که در دنیا متداول شده است و روز به روز برمیزان آن افزوده میشود. مسلما خودروسازان داخلی نیز جدا از این قائده نیستند و در راستای کاهش وزن خودروهای تولید داخل میتوانند از قطعات کامپوزیتی بهره بگیرند.
دفعات مشاهده: 2718 بار | دفعات چاپ: 214 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
شبیه سازی اجزای محدود آسیب فلزات در نرخ کرنش های متفاوت
| تاریخ ارسال: 1397/8/23 |
شبیه سازی اجزای محدود آسیب فلزات در نرخ کرنش های متفاوت
امین کوثری
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
در این یادداشت به بررسی آسیبهای مواد داکتیل ( به خصوص فلزات) پرداخته شده است و سپس به مدلهای پیش بینی آسیب و روشهای مدلسازی اجزای محدود آنها پرداخته میشود. برای پیشبینی رفتار قطعات ابتدا باید عیوب موثر شناسایی و بررسی شوند سپس به تئوریهایی که آسیبهای ناشی از عیوب را بررسی میکنند پرداخته شود.
دفعات مشاهده: 1522 بار | دفعات چاپ: 218 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
بررسی روشهای شبیه سازی آکوستیکی عایقهای صوتی خودرو
| تاریخ ارسال: 1397/6/27 |
شبیه سازی آکوستیکی عایقهای صوتی خودرو امین محسنی فر
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - سازه و بدنه خودرو
یکی از مهمترین معیارهای راحتی سرنشین میزان صدای شنیده شده توسط سرنشین که از خارج از کابین به داخل وارد میشود است. به همین دلیل بررسی عایق های صوتی خودرو اهمیت فراوانی پیدا میکند که در ادامه به بررسی روش های شبیه سازی خودرو پرداخته شده است.
دفعات مشاهده: 2746 بار | دفعات چاپ: 483 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
نقش تایر در خودرو بسیار حائز اهمیت است زیرا تمام نیروها و گشتاورهای بین سطح جاده و خودرو ابتدا به تایر وارد میشوند. توانایی تایر در انتقال نیروهای وارده تأثیر قابل توجهی در ایمنی، فرمان پذیری و راحتی خودرو دارد. یکی از منابع اتلافی خودرو که باعث کاهش بازده سوخت میشود، مقاومت غلتشی تایر میباشد که تحت تأثیر پارامترهای ساختاری تایر، شرایط فیزیکی، سطح جاده و عوامل محیطی است.
دفعات مشاهده: 2823 بار | دفعات چاپ: 564 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر
باتری های لیتیوم - یون
| تاریخ ارسال: 1396/8/2 |
باتری های لیتیوم - یون
محمد جواد سرانجام
دانشجوی دکتری مهندسی خودروباتری های لیتیم - یون نقش اساسی در توسعه وسایل نقلیه داشته و تحقیقات وسیعی برای توسعه این دست از باتریها صورت گرفته است. چرا که نگرانیهای زیست محیطی و قوانین سختگیرانه در زمینه انتشار آلایندهها، شرکتهای بزرگ خودروسازی را بر آن داشته تا با صرف هزینههای فراوان تحقیق و توسعه، به سمت گسترش خودروهای الکتریکی (EV) و هیبریدی (HEV) حرکت کنند. با این حال، تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز این دست از خودروها، مهمترین چالش در توسعه خودروهای الکتریکی است و باتریهای قابل شارژ لیتیوم - یون به عنوان بهترین گزینه برای غلبه بر این چالش شناخته می شود.
دفعات مشاهده: 4523 بار | دفعات چاپ: 467 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 1 نظر