برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره آزمایشگاه::
معرفی افراد::
خدمات آزمایشگاه تحقیقاتی::
پروژه های علمی و صنعتی::
اطلاعات تماس::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: محاسبات مهندسی و شبیه‌سازی‌های سیستم مکش هوا ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | 
برای دست‌یابی به بهترین عملکرد موتور تمامی اجزای آن باید دقیق طراحی شوند. سیستم مکش موتور بخشی از این اجزای مهم بشمار می‌رود که باید به‌طور صحیح  طراحی شود و معیار چگونگی عملکرد آن با عبارت بازده تنفسی بیان می‌شود، هدف افزایش هرچه بیشتر بازده تنفسی می‌باشد.
همه کشورها در حال تحقیق در زمینه حفاظت انرژی جهانی و کاهش انتشار گازهای آلاینده هستند، بدین ترتیب پژوهش در مورد چند راهه‌های ورودی متغیر هرروز معنی‌دارتر می‌شود.
هدف از یک طراحی مناسب برای سیستم مکش دست‌یابی به عملکرد بهینه‌ی یک موتور احتراق داخلی می‌باشد. یکی از اجزای مهم در سیستم مکش، چند راهه ورودی یا همان منیفولد ورودی هواست که وظیفه توزیع هوا به سیلندرها را بر عهده دارد
وظیفه سیستم مکش هوای خودرو، تأمین هوای پاک مورد نیاز موتور در شرایط کاری مختلف جهت سوخت کامل و ایده آل می‌باشد.
اجزای سیستم مکش شامل فیلتر هوا که وظیفه تمیز کردن هوای ورودی به موتور را دارد، رزوناتور که وظیفه کاهش صدای این سیستم را بر عهده دارد، سنسورهای دما و دبی و لوله‌ها و اتصالات به‌کاررفته در این سیستم می‌باشد.
در بخش محاسبات مهندسی سیستم مکش هوا، افت فشار در تمامی مسیر هوا از قبل از فیلتر تا قبل از ورود هوا به سیلندرها محاسبه شده است سپس با توجه به افت فشار نهایی محاسبه شده، شبیه‌سازی سیستم بر اساس این افت فشار برای حالت‌های مختلف انجام گردیده و نتایج هر حالت آورده شده است.
 
کلیدواژه ها: سیستم مکش هوا | فیلتر هوا | رزوناتور | افت فشار |
دفعات مشاهده: 33 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 3749