دانشکده مهندسی راه آهن- بازدید علمی
بازدید از کترینگ دنا و سامانه صداز مشتری

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ | 
بازدید از کترینگ دنا و سامانه صداز مشتری

در روزدوشنبه مورخ ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۷ بازدیدی از سامانه صدای مشتری و کترینگ دونا تهران واقع در میدان راه آهن با حضور آقای دکتر باقری، استاد درس مربوطه توسط جمعی از دانشجویان کارشناسی دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت به عمل آمد .   
این بازدید حدودا از ساعت ۹ صبح شروع شده و اتمام آن ساعت ۱۲ و نیم ظهر بود . مراحل مختلف بازدید شامل بازدید از سامانه صدای مسافر راه آهن با حضور در دفتر مدیر این بخش و بازدید از فضای داخی کترینگ بود که جزئیات بازدید از هر بخش در ادامه آورده شده است .
 
صدای مسافر ۵۱۴۹
به منظور آشنایی با سامانه صدای مشتری به عنوان بحشی از راه آهن که با رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات موجب ارتقای سطح خدمات ارائه شده و نیز آشنایی مدیران سطح بالاتر راه آهن با نیازو خواست ههای مسافران و در نتیجه برنامه ریزی در جهت رفع این دغدغه ها و در نتیجه کسب رضایت بیش از پیش آنان خواهد شد، بازدیدی از مجموعه
صدای مسافر داشتیم و با جناب آقای خسروی مدیر این بخش دیداری داشتیم این سامانه با ۳۱ پرسنل در ۴ شیفت کاری به صورت ۲۴ ساعته درحال خدمت رسانی به مسافران ریلی بطور گسترده در تمام کشور هستند. اطلاعات تماس های متقاضیان و پاسخ های ارائه شده توسط سرشیفت این مجموعه و نیزنتیجه نظرسنجی از سوی مسافران کنترل میشوند .
 
برخلاف سایر بخش های راه آهن که کارشناسان آن به طور تخصصی در حوزه خود فعالیت میکنند، کارشناسان این بخش به منظور افزایش بهره وری سازمان مشرف به تمام اطلاعات موردنیاز از آنچه که ممکن است نیاط به پاسخگویی داشته باشد، هستند که شامل اطلاعات ساعات حرکت قطارها، نحوه های فروش بلیت و قیمت آن اطلاعات ایستگاه، قوانین و تعرفی استرداد پول بلیت و بسیاری موارد از این دست هستند که تاش کارکنان این مجموعه در راستای رفع این مشکلات و یا ارجاع هرچه سریع تر آنان به واحدهای مربوطه است .
بررسی شکایان مطرح شده و دسته بندی انها نشان داده است که بیشتر این شکایات مربوط به دریافت اطلاعات در مورد روز و ساعت حرکت قطارها و یا اطلاع از ظرفیت قطارها و بلیت آن بوده است که به منظور معطی کمتر مسافرین، پاسخ هایی متناسب با پرسش آنان در نظر گرفته شده است.
 
کترینگ دونا
این کترینگ در سال نود و چهار با سرمایه گذاری مشترک هولدینگ های فدک و دونهاورز
اتریش که یکی از بهترین کترینگ های اروپایی میباشد، تاسیس شده است .
یکی از جالب ترین نکات آن در ارتباط با انتخاب محل آشپزخانه این مجموعه است، این ترینگ در میدان راه آهن و بین تعداد زیادی از بخش های تعمیراتی قطارها و مجموعه ایستگاه میباشد اما هم اکنون به عنوان بهترین کترینگ ایرانی درحال خدمتگزاری بوده و با بسیاری از برندهای معتبر مانند ایرانسل، بانک اقتصاد نوین و بسیاری از این دست طرف قرارداد است و مسئولیت تهیه غذای وعده های قابل سرویس اکثریت قطارها از جمله قطارهای پنج ستاره فدک را به عهده دارد؛ اما نه تنها از کیفیت غذاهای این مجموعه
چیزی کم نشده بلکه راغب به گسترش فعالیت خود در صنعت هوایی نیز میباشد .
یکی از نکات بارز این مجموعه تلفیق فرهنگ اروپایی و فرهنگ غنی ایرانی در راستای
تامین رضایت مشتریان و هماهنگی با استانداردهای بین المللی تهیه و توزیع غذاست .
هدف از این بازدید، مشاهده کترینگ مجهز دونا و بررسی کنترل کیفیت و اصول آن و رعایت استانداردهای پخت و طبخ در بخشهای مختلف تهیه غذا بودند از ویژگیهای خاص کترینگ دونا میتوان به وجود امکانات کانل پخت و پز انواع غذا در آن اشاره نمود .
تمامی غذاهای قابل سرو این مجموعه توسط خود کترینگ تهیه و توزیع میشوند که شامل سالنهای تحویل و کارتن زدایی، آماده سازی مواد اولیه و عملیات شستن. خرد کردن و تمیز کردن گوشت، مواد پرویئینی و ضدعفونی و پاکسازی سبزیجات، سالن بزرگ پخت و پز و طبخ غذا و درنهایت سالنهای سینی چینی و بسته بندی اپتایزرها ، تهیه مخلفات و در نهایت بارگیری غذاها حمل و نقل و انتقال مناسب آنها میباشد .
 
 
ملیکا اله دادی
دانشجوی کلاس مدیریت کیفیت
 
 
 
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find.php?item=18.14512.55999.fa
برگشت به اصل مطلب