[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره قطب::
معرفی افراد::
آزمایشگاه های تحقیقاتی::
فعالیتهای پژوهشی::
اخبار ::
پایگاه دانش فنی راه آهن::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::

 AWT IMAGE

AWT IMAGE

»« منــــابع دیجیتالی »«

AWT IMAGE

ISI JCR SCIENCE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
;کنفرانس

AWT IMAGE

چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای

اخیر در مهندسی راه آهن

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سمینار یک روزه قطب حمل و نقل ریلی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۲/۱۳ | 

AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 1792 بار   |   دفعات چاپ: 393 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: چاپ مجله علمی پژوهشی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۳/۴/۳۱ | 
AWT IMAGE

  اولین نسخه مجله علمی پژوهشی قطب حمل و نقل ریلی با عنوان

International Journal of Railway Research

به چاپ رسید. برای مشاهده بیشتر می توانید به سایت http://ijrare.iust.ac.ir مراجعه نمایئد.

دفعات مشاهده: 2376 بار   |   دفعات چاپ: 509 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 2 بار   |   0 نظر
>
:: سمینار یکروزه Recent Trands Railway Safety Management Systems ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۳/۳/۱۳ | 

AWT IMAGE

  سمینار یکروزه Recent Trands Railway Safety Management Systems

قطب حمل و نقل ریلی دانشکده مهندسی راه آهن در تاریخ 18/3/93 از ساعت 13:30 - 15:30 سمینار یکروزه ای با سخنرانی Proffessor Ilhan Kocaarslan و موضوع Recent Trands Railway Safety Management Systems در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راه آهن برگزار خواهد نمود.

از کلیه علاقمندان جهت شرکت در این سمینار دعوت می گردد.

دفعات مشاهده: 1534 بار   |   دفعات چاپ: 436 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 6 بار   |   0 نظر
>
:: سخنرانی علمی دکتر محمد امین الک ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۱۰/۱ | 

AWT IMAGE

سخنرانی علمی دکتر محمد امین لک

موضوع سخنرانی: پیشبینی عددی و اندازه گیری میدانی ارتعاشات زمین در اثر تردد خودروها و عملیات تخریب روسازی

بدین وسیله از کلیه همکاران، دانشجویان دکتر و علاقمندان دعوت می گردد که در ساعت 11 الی 12 سه شنبه 3/10/92 در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی حضور بهمرسانید.

دفعات مشاهده: 1493 بار   |   دفعات چاپ: 480 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 11 بار   |   0 نظر
>
:: عضویت دکتر داوود یونسیان در مرکز تحقیقات بین المللی M&MoCS ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۶/۳۱ | 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

     عضویت دکتر داوود یونسیان در مرکز تحقیقات بین المللی M&MoCS

  دکتر داوود یونسیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن به عضویت افتخاری مرکز تحقیقات بین المللی ریاضیات و مکانیک سامانه های پیچیده

  International Research Center for Mathematics & Mechanics of Complex Systems (M&MoCS)

  سیسترنا ایتالیا نایل گردید. ارائه تئوری های جدید در دینامیک سیستمهای آشوبناک و معیارهای همگرایی گاما از مهمترین دستاوردهای این مرکز می باشد. مطمئنا حضور ایشان در کنار محققین برجسته ای از دانشگاه استانفورد، برکلی، ایلینوی و کمبریج باعث تقویت ارتباطات علمی و بین المللی دانشکده راه آهن خواهد بود.

دفعات مشاهده: 2512 بار   |   دفعات چاپ: 594 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 21 بار   |   0 نظر
>
:: گزارش کارگاه تخصصی دستاوردهای فنی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۰/۱۱ | 

  کارگاه تخصصی دستاوردهای فنی در زمینه ی طراحی، اجرا، تعمیر ونگهداری پل، توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی راه آهن، با محورهای کاربرد روش پیشرانی دراجرای پلهای راه آهن، طراحی لرزهای پلهای بزرگ، پایش رفتار پلها در هنگام اجرا و بهره برداری وتعمیر و نگهداری پلهای راه وراه آهن برگزار گردید.

  این کارگاه از ساعت 13:30 روز دوشنبه 27 آذر ماه در مکان آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راه آهن با سخنرانی مهندس امیرپیمان زندی در مورد کاربرد روش پیشرانی در اجرا پل های راه آهن با مطالعه موردی پل ایزد خواست آغاز گردید.

  در این کارگاه جزواتی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت که توضیحاتی نسبتا کامل در مورد محور های کارگاه پرداخته بود.

  در ادامه مهندس آنجفی و مهندس انصاری به ترتیب در مورد طراحی لرزه ای پل ها و پایش رفتار آن ایراد سخنرانی کردند.

  در انتها نیز دکتر کامیار کرباسی با اشاره موردی به پل های مسیر راه آهن بافق – زرین شهر و همچنین پل های فلزی شهر تهران مطالبی در مورد تعمیر و نگهداری پل های راه آهن بیان نمودند.

  این کارگاه بعد از اتمام پرسش و پاسخ در ساعت 18 به پایان رسید.

  بخش اول سخنرانی: کاربرد روش پیشرانی در اجرای پل‌های راه و راه‌آهن

 

  AWT IMAGE

 

  ارائه کننده: مهندس امیرپیمان زندی، کارشناس ارشد سازه، مدیر طراحی شرکت مهندسین مشاور طازند

  در شروع سخنرانی، مهندس زندی پیشینه‌ای کوتاه از سوابق خود در زمینه طراحی و اجرای پل‌ها بیان کردند. ساخت پل در محل، ساخت پل در کارخانه و نصب با جرثقیل در محل، اجرا به روش پیش‌رونده متعادل و اجرا به روش پیشرانی از جمله روش‌های اجرایی پل‌ها می‌باشد که مهندسان مشاور طازند در سابقه خود دارد و در مورد هر یک از این روش‌ها و چالش های مهندسی مطرح در آنها توضیحاتی ارائه شد. روش پیشرانی که موضوع اصلی سخنرانی بود با ارائه کاملی از پروژه‌های انجام شده در شرکت طازند تشریح گردید. این روش یکی از روش‌های اجرای عرشه‌های فولادی و بتنی هنگامی که ارتفاع ستون‌ها زیاد است و امکان استفاده از جرثقیل نیست، می‌باشد. پل دره‌ای ایزدخواست به عنوان اولین و بزرگترین پلی که به روش پیشرانی در کشور و توسط شرکت مهندسین مشاور طازند طراحی شده است، به صورت کامل معرفی گردید. دهانه ­های پل ایزدخواست 77 متر بوده است که نزدیک به رکورد جهانی پیشرانی عرشه‌های فولادی می‌‌باشد. بعد از پل دره ایزدخواست، 6 دستگاه از پل‌­های راه‌آهن میانه- تبریز که روش پیشرانی برای اجرای آنها در مهندسین مشاور طازند طراحی شده، معرفی گردیدند. پلان دو مورد از این پل‌ها به صورت قوسی بوده است که برای اولین بار در ایران اجرا شده اند. در خاتمه سخنرانی مشکلات احتمالی در پروژه‌های پیشرانی بیان گردید و روش های رفع یا اجتناب از آنها مورد بررسی قرار گرفت.


 

 

  بخش دوم سخنرانی: رهیافت‌های طراحی لرزه‌ای پل‌های بزرگ

 

  AWT IMAGE

 

  ارائه کننده: مهندس حمیدرضا آنجفی- کارشناس ارشد سازه، بخش طراحی مهندسین مشاور طازند

  در این بخش از سخنرانی مبانی طراحی لرزه‌ای مشترک پل‌ها با ذکر مفاهیم پایه مهندسی زلزله از جمله انسجام و یکپارچگی، نظم، درجات نامعینی، مقاومت، شکل‌پذیری و میرایی تشریح گردید. سپس در خصوص عملکرد مورد انتظار از پل‌ها بر حسب میزان اهمیت نکاتی بیان شد. در ادامه برای پل‌های مختلف جاده‌ای و ریلی با توجه به شرایط هندسی و کاربری پل، نیاز طراحی و عملکرد مورد انتظار از آنها، متداول‌ترین دستاوردهای طراحی لرزه‌ای شامل رهیافت‌های کلاسیک، جداسازی لرزه‌ای و سیستم پل‌های یکپارچه بررسی گردید. طراحی ظرفیتی اجزاء مرتبط با پایه‌ها، محور سخنرانی در رابطه با رهیافت کلاسیک بوده و نمونه‌هایی از خرابی‌های غیرقابل پذیرش در زلزله‌های گذشته با ارائه راه‌کارهایی برای پیش‌گیری از این خرابی‌ها ارائه شد. در خاتمه رویکردهای لرزه‌ای پل بزرگ دره ایزدخواست بیان گردید. در این پل به منظور کنترل غیرفعال پاسخ‌های لرزه‌ای در جهت طولی از میراگر سیال لزج استفاده شده است. میراگر سیال لزج با رفتار چرخه‌ای پایدار در زلزله امکان رسیدن به میرایی حدود 20 درصد و کاهش تغییرمکان‌های لرزه‌ای پل را فراهم کرده است.


 

  بخش سوم سخنرانی: پایش رفتار پلها هنگام اجرا و بهره برداری

 

  AWT IMAGE

 

  ارائه کننده: مهندس پویان انصاری - کارشناس ارشد سازه، بخش پژوهش و گسترش مهندسین مشاور طازند

  در سال‌های اخیر پایش سلامت سازه‌ای ( SHM ) به عنوان شاخه‌ای جدید و نوین در علم عمران مورد توجه مهندسان، اساتید و دانشجویان قرار گرفته است که در این بخش از کارگاه آموزشی به معرفی آن پرداخته شد. محورهای اصلی سخنرانی عبارت بودند از: 1) تعاریف و تقسیم‌بندی انواع پایش‌ها، 2) معرفی ابزار الکترونیکی لازم برای پایش انواع سازه‌ها شامل حسگرها، پردازنده‌های سیگنال و سیستم‌های ثبت داده، 3) معرفی نرم‌‌افزارهای تحلیل داده‌ها برای شناسایی سیستم و تشخیص خرابی 4) بیان و معرفی 3 پروژه انجام شده در شرکت مهندسین مشاور طازند (پایش پل ایزدخواست هنگام پیشرانی، پایش پل‌های ارتوتروپیک تهران به منظور تخمین عمر مفید باقی مانده و کاهش ارتعاشات ترافیکی، فاز اولیه پایش پل قوسی معلم شهر سمنان) در خاتمه سخنرانی زمینه‌های تحصیلی پیش روی این علم با معرفی رشته جدید Civionic که ترکیبی از علم عمران و الکترونیک می‌باشد، تشریح گردید.

  بخش چهارم: تعمیر و نگهداری پل‌های راه و راه‌آهن

  AWT IMAGE

 

 

  ارائه کننده: دکتر کامیار کرباسی

  در بخش نهایی کارگاه، دکتر کرباسی در ابتدا اصول و مبانی نگهداری شامل بازرسی،تعمیر و بهسازی پل‌های راه و راه‌آهن را تشریح کردند. در ادامه به تشریح پروژه بهسازی پل‌های راه‌آهن مسیر بافق- زرین شهر به تعداد تقریبی 1300 عدد پل پرداختند و روش‌های تعمیر و بهسازی این پل ها به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پل‌های این مسیر شامل تیپ‌های: دالی بتن مسلح تک دهانه و چند دهانه، دالی بتنی زیرخاکی تک دهانه، سنگی قوسی زیرخاکی تک دهانه، سنگی چند دهانه با ارتفاع زیادو پل سنگی چند دهانه با ارتفاع کم بوده است. در ادامه سخنرانی پروژه پایش و بهسازی پل‌های ارتوتروپیک شهر تهران که در سال 1389- 1390 توسط شرکت مهندسین مشاور طازند صورت پذیرفت تشریح گردید و در خاتمه جلسه سوالاتی درباره نتایج بهسازی پل‌های بافق- زرین‌شهر و اثر زلزله قائم در طراحی پل ایزدخواست از سوی حضار مطرح گردید که سخنرانان پاسخگوی سوالات بودند.

 

دفعات مشاهده: 3045 بار   |   دفعات چاپ: 957 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 58 بار   |   0 نظر
>
:: کارگاه تخصصی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۹/۱۳ | 

AWT IMAGE

کارگاه تخصصی دستاوردهای فنی در زمینه طراحی، اجرا، تعمیر و نگهداری پل های راه و راه آهن

 

کاربرد روش پیشرانی در اجرای پلهای راه آهن  ------------------------   امیر پیمان زندی -------------- ساعت 13 الی14

طراحی لرزه ای پلهای بزرگ -----------------------------------------------   حمیدرضا انجفی ------------- ساعت 14 الی 15

پایش رفتار پل ها در هنگام اجرا و بهره برداری--------------------------   پویان انصاری ----------------- ساعت 15 الی 16

تعمیر و نگهداری پل های راه و راه آهن----------------------------------    کامیار کرباسی ------------- ساعت 16 الی 17

از ساعت 17 الی 17:30 دقیقه پرسش و پاسخ به سوالات

همراه با ارائه گواهی حضور در کارگاه

این کارگاه توسط قطب حمل و نقل ریلی به همراه انجمن علمی دانشکده روز دوشنبه 27 آذر ماه 1391 از ساعت 13 الی 17:30

جهت ثبت نام و اطلاعت بیشتر به cssa.iust.ac.ir مراجعه فرمائید

دفعات مشاهده: 1744 بار   |   دفعات چاپ: 504 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 43 بار   |   0 نظر
>
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 76 queries by YEKTAWEB 3815