برگشت به دانشگاه علم و صنعت ایران
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد ::
امور آموزشی ::
امور پژوهشی ::
فعالیت‌های دانشجویی::
اخبار و اطلاعیه ها::
آزمایشگاهها::
تسهیلات پایگاه::
::
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: انتخاب استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 96
:: نشست فرهنگی اساتید / انقلاب، آمریکا تا به امروز / 22 آبان 1396
:: مدارک لازم برای ثبت نام و ضوابط آموزشی ویژه دانشجویان ورودی 96 پردیس دانشگاهی
:: اطلاعیه برنامه زمانبندی ثبت نام تکمیل ظرفیت (بهمن 96) مقطع کارشناسی ارشد پردیس دانشگاهی
:: نشست فرهنگی اساتید / حجت الاسلام ابراهیمی نژاد/ 8 آبان 1396
..
تماس با ما

Contact

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان فرجام،
 دانشگاه علم و صنعت ایران،
تماس با دانشکده مهندسی خودرو
تلفن: 5-77491224
فکس: 77491224
تماس با پژوهشکده مهندسی خودرو
تلفن: 3-77240360
فاکس: 77240364
..
تور مجازی دانشگاه
..
:: مشخصات ::

نام: علی

نام خانوادگی: قاسمیان مقدم

آدرس پست الکترونیکی:  ghasemian.a@gmail.com

GOOGLE SCHOLAR

 سوابق تحصیلی

مقطع کارشناسی:

 دانشگاه تبریز، مهندسی مکانیک- حرارت و سیالات، ورودی سال 1380، فارغ التحصیل سال 1385

عنوان پایان نامه: حل عددی و تحلیلی جریان سیال تراکم ناپذیر لزج در ناحیه‌ی طول ورودی لوله به کمک نرم‌افزار Fluent و زبان برنامه نویسی Fortran 90)

مقطع کارشناسی ارشد:

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ، مهندسی مکانیک، گرایش سیستم محرکه خودرو، ورودی سال 1385، فارغ‌التحصیل سال 1387

عنوان پایان‌نامه: مدل‌سازی رفتار حرارتی خنک‌کننده و اجزای موتور احتراق داخلی اشتعال جرقه ای به منظور ارائه‌ی راهکارهای کاهش زمان warm up طی دوره‌ی گذرای گرم شدن موتور

مقطع دکتری:

 دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مهندسی مکانیک، گرایش تبدیل انرژی، ورودی سال 1388،

عنوان پایان‌نامه: تحلیل و اصلاح راهگاه خنک‌کاری موتور EF7  (تحلیل کامل سیالاتی و انتقال حرارتی مجرای خنک‌کاری موتور با نرم افزار Fluent،

 سوابق آموزشی

الف- دانشگاه علم و صنعت، تدریس دروس "ترموسیالات پیشرفته"، "دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)"، "انتقال حرارت در موتورهای احتراق داخلی" در مقطع کارشناسی ارشد و تدریس دروس "موتورهای دیزل"، "سوخت و احتراق" و "سیستم‌های تهویه مطبوع" در مقطع کارشناسی

            ب- سازمان انرژی اتمی ایران، برگزاری دوره‌ی آموزشی دینامیک گاز، CFD (دینامیک سیالات محاسباتی)

ج- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سرپرست آزمایشگاه انتقال حرارت و دستیار آموزشی دکتر علی کشاورز در درس ترمودینامیک مهندسی و انتقال حرارت جابه‌جایی، از مهر 1388 تا 1394

د- دانشگاه آزاد واحد تهران-شمال، تدریس دروس "دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)"، "مکانیک سیالات پیشرفته" و "انتقال حرارت جابه‌جایی پیشرفته"در مقطع کارشناسی ارشد و "مکانیک سیالات" در مقطع کارشناسی

ه- دانشگاه آزاد واحد رودهن، تدریس دروس "انتقال حرارت جابه‌جایی پیشرفته"، "دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)" در مقطع کارشناسی ارشد و تدریس درس "سوخت و احتراق" در مقطع کارشناسی

و- دانشگاه آزاد واحد پرند، تدریس دروس مختلف رشته‌ی مهندسی مکانیک و مکانیک خودرو از جمله "ترمودینامیک مهندسی"، "مکانیک سیالات"، "انتقال حرارت 1"، "موتورهای احتراق داخلی"، "تکنولوژی سوخت‌رسانی"، "محاسبات عددی" و ...، از سال 1388 تا 1392

ز- دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز آموزش ایرانخودرو، تدریس درس "ترمودینامیک مهندسی"، برگزاری دوره آموزشی "نرم‌افزار GT-Power برای شبیه‌سازی موتورهای احتراق داخلی"، 1389

سوابق علمی و پژوهشی

کتاب

1- انتقال حرارت در موتورهای احتراق داخلی، 1392، انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

2- حل مسائل انتقال حرارت اینکروپرا، 1388، انتشارات ناقوس

مقالات

الف- مقالات ISI

1- چاپ مقاله ISI با Impact factor = 0.621 در ژورنال Technical gazette تحت عنوان

Experimental and numerical study of an internal combustion engine coolant flow distribution

2- چاپ مقاله ISI با Impact factor = 0.82 در ژورنال International journal of automotive Technology تحت عنوان

Internal combustion engine coolant flow velocity determination utilizing subcooled flow boiling with precision cooling: an experimental and numerical study

3- چاپ مقاله ISI با Impact factor = 2.7 در ژورنال Applied Thermal Engineering تحت عنوان

Subcooled flow boiling of alumina/water nanofluid in a channel with a hot spot: An experimental study

4- چاپ مقاله ISI با Impact factor = 0.979 در ژورنال Experimental Heat Transfer تحت عنوان

Experimental investigation of subcooled flow boiling in an inclined channel with a hot spot

5- چاپ مقاله ISI با Impact factor = 2.56 در ژورنال International Communications in Heat and Mass Transfer تحت عنوان

Subcooled flow boiling of ethylene–glycol/water mixture in an inclined channel with a hot spot: An experimental study

6- چاپ مقاله ISI با Impact factor = 3.2 در ژورنال International Journal of Hydrogen Energy تحت عنوان

Lattice Boltzmann simulation of proton exchange membrane fuel cells - A review on opportunities and challenges International Journal of Hydrogen Energy

مقالات ISC و علمی-پژوهشی

7- چاپ مقاله ISC در ژورنال International journal of automotive engineering تحت عنوان

Experimental Investigation of Surface Roughness Effect on Flow Boiling in Internal Combustion Engine Water Jacket

8- چاپ مقاله‌ی ISC در ژورنال Journal of Engine research تحت عنوان کاهش مدت زمان دوره‌ی گذرای warm up در یک موتور احتراق داخلی از طریق پیش‌گرم نمودن اجزای موتور

9- چاپ مقاله‌‌ی ISC در ژورنال " مدل‌سازی در مهندسی دانشگاه سمنان" تحت عنوان بهبود خنک‌کاری موتورهای احتراق داخلی از طریق تغییر الگوی ورودی خنک‌کننده"، مجله علمی پژوهشی مدل‌سازی در مهندسی دانشگاه سمنان، چاپ شده

10- چاپ مقاله ISC در ژورنال International journal of automotive engineering تحت عنوان

The Impact of Nano-fluid Concentration Used as an Engine Coolant on the Warm-up Timin

11- چاپ مقاله علمی-پژوهشی در ژورنال IJSER تحت عنوان

Robust empirical correlation development for subcooled flow boiling heat transfer in internal combustion engines

مقالات کنفرانسی

12- کنفرانس بین المللی ASME (American Society of Mechanical Engineering) بخش موتورهای احتراق داخلی (ICES2012) تحت عنوان

Thermo-Fluid Analysis of the Exhaust Manifold Integrated with Cylinder Head

13- هفدهمین کنفرانس سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ISME 2009 تحت عنوان

مدل‌سازی رفتار حرارتی خنک‌کننده و اجزای موتور احتراق داخلی طی دوره‌ی گذرای گرم شدن موتور

14- بیست و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک ISME2013 تحت عنوانارائه دو مدل جدید به‌منظور بهبود دقت مدل‌سازی پدیده جوشش جریانی در راهگاه خنک‌کاری موتورهای احتراق داخلی

15- ششمین کنفرانس بین‌المللی موتورهای احتراق داخلی ICICE-6 تحت عنوانتخمین مدت زمان دوره‌ی گذرای warm up برای موتور احتراق داخلی XU7

16- اولین همایش ملی موتورهای احتراق داخلی تحت عنوانبهینه‌سازی سامانه‌ی خنک‌کاری موتورهای احتراق داخلی با استفاده از چند ورودی

17- اولین همایش ملی موتورهای احتراق داخلی تحت عنوان مدل‌سازی انتقال حرارت جوشش جریانی در موتورهای احتراق داخلی با در نظر گرفتن اثرات زبری

18- کنفرانس بین‌المللی دینامیک شاره‌ها FD2010 تحت عنوان

Enhancement of Internal Combustion Engine Heat Transfer by Using Nanofluids as a Coolant

19- دومین همایش ملی انتقال حرارت و جرم ایران ICHMT 2014 تحت عنوان بررسی آزمایشگاهی جوشش جریانی مادون سرد نقطه‌ای در کانال مایل

20- دومین همایش ملی انتقال حرارت و جرم ایران ICHMT 2014 تحت عنوان تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی جوشش استخری نانوسیال آب-آلومینا

 افتخارات و جوائز

1- کسب عنوان پایان‌نامه‌ی برتر دوره کارشناسی ارشد در اولین جشنواره‌ی موتورهای احتراق داخلی ایران، هتل المپیک تهران

2- کسب عنوان استاد نمونه دانشگاه آزاد واحد پرند سال تحصیلی 91-92

 اختراعات

ثبت چهار عنوان اختراع تحت عناوین:

1- کاهش مدت زمان دوره‌ی گرم شدن موتور احتراق داخلی از طریق پیش‌گرم نمودن خنک‌کننده

2- کاهش مدت زمان دوره‌ی گرم شدن موتور احتراق داخلی از طریق پیش‌گرم نمودن روغن

3- کاهش مدت زمان دوره‌ی گرم شدن موتور احتراق داخلی از طریق پیش‌گرم نمودن الکتریکی بلوک سیلندر

4- کاهش مدت زمان دوره‌ی گرم شدن موتور احتراق داخلی از طریق پیش‌گرم نمودن الکتریکی سرسیلندر

سوابق کاری و صنعتی

1- مسئول طراحی مفهومی سیستم‌های خنک‌کاری و سوخت‌رسانی پروژه طرح کلان پلتفرم ملی خودرو، دانشگاه علم و صنعت

2- مسئول طراحی مهندسی و شبیه‌سازی سیستم‌های موتور، خنک‌کاری و سوخت‌رسانی پروژه طرح کلان پلتفرم ملی خودرو، دانشگاه علم و صنعت

3- شرکت مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو (ایپکو)، کارشناس واحد CAE (مهندسی به کمک کامپیوتر)، بخش اداره انتقال حرارت و خنک‌کاری، تهران، از مهر 1386 تا آذر 1387 و از فروردین 1391 تا فروردین 1393

4- ناظر پروژه‌ی "طراحی و ساخت مجموعه گیربکس، دیفرانسیل و شافت محرک پروژه کفی ملی برای خودروی سواری کلاس B"، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

5- شرکت گسترش فناوری پویا، کارشناس ارتقای استاندارد قطعات قوای محرکه‌ی اتومبیل پراید، تهران، به مدت 3 ماه

 آشنایی به زبان‌های خارجی

  1. فارغ التحصیل مؤسسه‌ی کانون زبان ایران در رشته‌ی زبان انگلیسی، تسلط به مهارت‌های Reading، Speaking و Writing در حد بسیار خوب
  2. تدریس کتاب‌های Interchange و American English File در سطوح متوسط و عالی در موسسات خصوصی شهر تهران

مهارت‌های نرم‌افزاری

Ansys: Fluent, CFX

GT-SUIT: GT-Power, GT-Cool (automotive engine software)

MATLAB

Office: Word, Excel, Power Point

دفعات مشاهده: 376 بار   |   دفعات چاپ: 126 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش دکتر علی قاسمیان مقدم اینجا را کلیک کنید.
School of Automotive Engineering

School of Automotive Engineering is the first Automotive Engineering school in the Middle East.

دانشگاه علم و صنعت ایران؛ سرآمد در علم و فناوری، پیشرو در کارآفرینی دانش بنیان
Persian site map - English site map - Created in 0.187 seconds with 969 queries by yektaweb 3506