برگشت به دانشگاه علم و صنعت ایران
   [صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد ::
امور آموزشی ::
امور پژوهشی ::
فعالیت‌های دانشجویی::
اخبار و اطلاعیه ها::
آزمایشگاهها::
تسهیلات پایگاه::
::
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: انتخاب استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 96
:: نشست فرهنگی اساتید / انقلاب، آمریکا تا به امروز / 22 آبان 1396
:: مدارک لازم برای ثبت نام و ضوابط آموزشی ویژه دانشجویان ورودی 96 پردیس دانشگاهی
:: اطلاعیه برنامه زمانبندی ثبت نام تکمیل ظرفیت (بهمن 96) مقطع کارشناسی ارشد پردیس دانشگاهی
:: نشست فرهنگی اساتید / حجت الاسلام ابراهیمی نژاد/ 8 آبان 1396
..
تماس با ما

Contact

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان فرجام،
 دانشگاه علم و صنعت ایران،
تماس با دانشکده مهندسی خودرو
تلفن: 5-77491224
فکس: 77491224
تماس با پژوهشکده مهندسی خودرو
تلفن: 3-77240360
فاکس: 77240364
..
تور مجازی دانشگاه
..
:: مشخصات ::
نام و نام خانوادگی: غلامرضا مولایی منش
مرتبه علمی: استادیار
آدرس: دانشکده مهندسی خودرو، طبقه دوم
تلفن: 3978-77240540-021
پست الکترونیک: molaeimanesh@iust.ac.ir
تحصیلات دانشگاهی
  • دکترای مهندسی مکانیک، گرایش حرارت و سیالات، دانشگاه شیراز، بهمن 1392
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،گرایش تبدیل انرژی، دانشگاه صنعتی شریف، شهریور 1388
  • کارشناسی مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، شهریور 1386
  • کارشناسی مهندسی نفت، دانشگاه صنعتی شریف، شهریور 1386
افتخارات کسب شده و فعالیت های برجسته
  • مدال نقره المپیاد شیمی کشوری، شهریور 1380
زمینه های تخصصی و تحقیقاتی
  1. هیدروژن و پیل سوختی
  2. باتری­های لیتیوم-یون
  3. سیستم تهویه مطبوع خودرو
  4. تولید و ارزیابی سوختهای بایو دیزل
  5. سیستم های محرکه نوین خودروهای الکتریکی، هیبرید الکتریکی و پیل سوختی
  6. روش های نوظهور دینامیک سیالات محاسباتی، به ویژه روش شبکه-بولتزمن
  7. آیرودینامیک و مدیریت حرارتی خودرو
  8. سیستم های مکش و تخلیه موتورهای احتراق داخلی
آزمایشگاه تحقیقاتی
آزمایشگاه تحقیقاتی تحلیل شاره ها و سازه های خودرو: هدف اساسی این آزمایشگاه تحلیل و بررسی سیستم هایی از خودرو که از ویژگی چند فیزیکی برخوردار می باشند، به کمک شبیه سازی عددی و تست های تجربی می باشد.
دروس ارائه شده
  1. قوای محرکه نوین (آشنایی با اصول طراحی سیستم محرکه خودروهای تمام الکتریکی، هیبرید الکتریکی و پیل سوختی)، کارشناسی ارشد
  2. طراحی و شبیه سازی سیستم های مدیریت حرارتی در خودرو (با تأکید بر خودروهای تمام الکتریکی، هیبرید الکتریکی و پیل سوختی)، کارشناسی ارشد
  3. ریاضی پیشرفته 1، کارشناسی ارشد
  4. مبانی آیرودینامیک خودرو، کارشناسی
  5. سیستم های اندازه گیری، کارشناسی
سوابق اجرایی:
  1. مدیر فرهنگی دانشکده مهندسی خودرو (از مهر 93 تا مهر 95)
  2. مسؤول کارگاه پلتفرم دانشکده مهندسی خودرو (از تیر 92 تا تیر 93)
  3. مدیر اجرایی دانشکده (از مهر 95 تا اسفند95)
پروژه‌های تحقیقاتی و صنعتی:
  1.  عضو تیم استراتژیک و مدیر پروژه در «طرح کلان پلتفرم ملی خودرو» دانشگاه علم و صنعت ایران و سایپا و مدیر سیستم های تهویه، مکش موتور و دریچه مشبک ( اسفند 92)
  2. عضو تیم استراتژیک و مدیر پروژه در «طراحی پلتفرم الکتریکی ملی خودرو» دانشگاه علم و صنعت ایران (اردیبهشت 94)
کتب تالیفی:
  1. مبانی پیل سوختی. نویسندگان: اهایر، چا، کوللا، پرینز. مترجمان: محمدهادی اکبری، غلامرضا مولائی منش
ثبت اختراع:
مقاله مجله:
1- The effect of source motion on contaminant distribution in the cleanrooms, M.H. Saidi, B. Sajadi, G.R. Molaeimanesh, Energy and Buildings 43 (2011) pp. 966–70.
2- A three-dimensional pore-scale model of the cathode electrode in polymer-electrolyte membrane fuel cell by lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, Journal of Power Sources 258 (2014) pp. 89–97.
3- Impact of PTFE distribution on the removal of liquid water from a PEMFC electrode by lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, International Journal of Hydrogen Energy, 39 (2014) pp. 8401-09.
4- Water droplet dynamic behavior during removal from a PEMFC gas diffusion layer by Lattice-Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, The Korean Journal of Chemical Engineering, 31 (2014), pp. 598-610.
5- Agglomerate modeling of cathode catalyst layer of a PEM fuel cell by the lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, International Journal of Hydrogen Energy, 39 (2015) pp. 5169-85.
6- A pore-scale model for the cathode electrode of a proton exchange membrane fuel cell by lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, The Korean Journal of Chemical Engineering, 32 (2015), pp. 397-405.
7- Parametric Investigation of the Role of Contributing Factors on Thermal Comfort and Inhaled Air Quality for a Room with Stratum Ventilation, G.R. Molaeimanesh, Amirkabir Journal of Science & Research (Mechanical Engineering), 47 (2015) pp. 59-67 (ISC).
8- Numerical evaluation of the defrosting/defogging performance of HVAC system in the main product of the national vehicle platform, M.H. Shojaeefard, G.R. Molaeimanesh, N. Aghamirzaei, S. Ghezelbiglo, B. Zeinolabedini, International Journal of Automotive Engineering, 5 (2015) pp. 2006-16 (ISC).
9- Role of wettability and water droplet size during water removal from a PEMFC GDL by lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, 41 (2016) pp. 14872-84.
10- A pore-scale model for microfibrous ammonia cracking microreactors via lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Sanati Davarani, The Korean Journal of Chemical Engineering, 33 (2016), pp. 1211–9.
11- A review on microstructure reconstruction of PEM fuel cells porous electrodes for pore scale simulation, M.H. Shojaeefard, G.R. Molaeimanesh, M. Nazemian, M.R. Moqaddari, International Journal of Hydrogen Energy, 41 (2016) pp. 20276-93.
12- Lattice Boltzmann simulation of proton exchange membrane fuel cells - A review on opportunities and challenges, G.R. Molaeimanesh, H. Saeidi Googarchin, A. Qasemian Moqaddam, International Journal of Hydrogen Energy, 41 (2016) pp. 22221-45.
13- Investigation of GDL compression effects on the performance of a PEM fuel cell cathode by lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M. Nazemian, Journal of Power Sources, 359 (2017) 494-506.
14- Multi-objective optimization of an automotive louvered fin-flat tube condenser for enhancing HVAC system cooling performance, M.H. Shojaeefard, G.R. Molaeimanesh, A. Yarmohammadi, S. Changizian, Applied Thermal Engineering 125 (2017) 546–58.
15- Investigation of the Agglomerates Arrangement Effect on the Performance of Cathode Electrode in a PEM Fuel Cell, Amirkabir Journal of Science & Research (Mechanical Engineering), 49 (2016) pp. 203-18 (ISC).
مقاله کنفرانس:
1- بررسی نقش چیدمان دریچه های ورودی و خروجی و موقعیت منبع آلاینده در توزیع غلظت در اتاق های تمیز، غلامرضا مولایی منش، بهرنگ سجادی، محمد حسن سعیدی، اولین کنفرانس بین¬المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، ایران، تهران، خرداد 1388.
2- بررسی نقش متغیرهای هندسی در توزیع جریان و غلظت در اتاق‌های تمیز، غلامرضا مولایی منش، بهرنگ سجادی، محمد حسن سعیدی، گودرز احمدی، دوازدهمین کنفرانس دینامیک شاره‌ها، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، 10- 8 اردیبهشت 1388.
3- ارزیابی تأثیر حرکت منبع آلاینده بر عملکرد یک اتاق تمیز، غلامرضا مولایی منش، بهرنگ سجادی، محمد حسن سعیدی، دومین کنفرانس بین المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، ایران، تهران، خرداد 1389.
4- بررسی نقش پارامترهای هندسی بر کیفیت هوای استنشاقی در یک اتاق با سیستم تهویه مصنوعی شخصی، غلامرضا مولایی منش، سومین کنفرانس بین المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، ایران، تهران، خرداد 1390.
5- بررسی اثر محل دریچه خروجی و موقعیت استقرار ساکنان بر آسایش حرارتی و کیفیت هوای استنشاقی در یک اتاق با تهویه لایه ای، غلامرضا مولایی منش، چهارمین کنفرانس بین المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، ایران، تهران، خرداد 1391.
6- بررسی اثر موقعیت منبع آلاینده بر بازده حذف آلاینده و کیفیت هوای استنشاقی در یک اتاق با تهویه لایه ای، غلامرضا مولایی منش، چهارمین کنفرانس بین المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، ایران، تهران، خرداد 1391.
7- ارائه روشی سیستماتیک جهت ارزیابی انواع باتری های موتورسیکلت برقی بر اساس سیکل های رانندگی مختلف، مسعود مسیح طهرانی، غلامرضا مولایی منش، علی غضنفری، پنجمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی، ایران، تهران، بهمن 1395.
8- Impact of Geometric Parameters on Inhaled Air quality for a Room with Personal Displacement Ventilation (PDV), G.R. Molaeimanesh, 18th Annual International Conference on Mechanical Engineering-ISME 2010, 11-13 May, 2010, Sharif University of Technology, Tehran, Iran.
9- Water Droplet Dynamic Behavior in a Proton Exchange Membrane Fuel Cell by Lattice-Boltzmann Method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, 21th Annual International Conference on Mechanical Engineering-ISME 2010, 11-13 May, 2013, 7-9 May, 2013, K.N. Toosi University of Technology, Tehran, Iran.
10- Effect of PTFE Treatment on Water Management in PEM Fuel Cells by Lattice-Boltzmann Method (LBM), 2nd International Conference on Emerging Trends in Energy Conservation, March of 2013, Tehran University, Tehran, Iran.
11- Lattice-Boltzmann Simulation of a Proton Exchange Membrane Fuel Cell Cathode, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, The 22st Annual International Conference on Mechanical Engineering-ISME2014, 22-24 April, 2014, Shahid Chamran University, Ahvaz, Iran.
12- Three-Dimensional Simulation of the Cathode in a Polymer Electrolyte Fuel Cell (PEFC) by Lattice Boltzmann Method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, 3rd International Conference on Emerging Trends in Energy Conservation, March of 2014, Tehran University, Tehran, Iran.
13- A novel agglomerate model for the cathode catalyst layer of a PEMFC based on LBM, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, The 23rd Annual International Conference on Mechanical Engineering-ISME 2015, 12-14 May, 2015, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran.
14- Effects of agglomerate arrangement on the performance of a PEMFC cathode catalyst layer, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, The 23rd Annual International Conference on Mechanical Engineering-ISME 2015, 12-14 May, 2015, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran.
15- Effects of GDL wettability and water droplet size on the water removal from a PEMFC electrode by lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Akbari, 4th International Conference on Emerging Trends in Energy Conservation, March of 2015, Tehran University, Tehran, Iran.
16- Investigation of ammonia cracking microreactors for hydrogen production using lattice Boltzmann method, G.R. Molaeimanesh, M.H. Sanati, 4th International Conference on Emerging Trends in Energy Conservation, March of 2015, Tehran University, Tehran, Iran.
راهنمایی پایان نامه های دانشجویی:
دکتری:
ارشد:
  1. تحلیل ترمودینامیکی و بهینه­سازی سیستم تهویه مطبوع خودروی پایه­ی پلتفرم ملی، علی یارمحمدی، اساتید راهنما: دکتر محمدحسن شجاعی فرد، دکتر غلامرضا مولایی منش، بهمن 1393.
  2. بررسی عمر باتریهای لیتیوم-یون بکار رفته در خودروهای الکتریکی، امیر بهادر نعمتی، استاد راهنما: دکتر غلامرضا مولایی منش، استاد مشاور: دکتر سید مرتضی موسوی خوشدل، مهر 1395.
  3. شبیه سازی و بهینه سازی سیستم مدیریت حرارتی یکپارچه در یک خودروی برقی، سینا چنگیزیان، استاد راهنما: دکتر غلامرضا مولایی منش، دی 1395.
  4. بررسی مدیریت آب در یک پیل سوختی پلیمری به کمک روش شبکه- بولتزمن، محمد هادی الیاسی، اساتید راهنما: دکتر امیر حسن کاکایی، دکتر غلامرضا مولایی منش، اردیبهشت 1396.
  5. شبیه سازی سیستم مدیریت حرارتی باتری در یک خودروی الکتریکی، محسن لطفی، اساتید راهنما: دکتر محمد حسن شجاعی فرد، دکتر غلامرضا مولایی منش، تیر 1396.
  6. مطالعه و بهینه سازی عملکرد باتری یک موتور سیکلت الکتریکی براساس سیکل های رانندگی مختلف، علی غضنفری، اساتید راهنما: دکتر مسعود مسیح تهرانی، دکتر غلامرضا مولایی منش، شهریور 1396.
  7. طراحی و مدل سازی سیستم تهویه مطبوع یک خودروی تمام الکتریکی، مهدی محمدی آغداش، اساتید راهنما: دکتر محمد حسن شجاعی فرد، دکتر غلامرضا مولایی منش، شهریور 1396.
  8. طراحی و ساخت سیستم مدیریت حرارتی فعال برای یک مجموعه باتری مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، سجاد قزل بیگلو، استاد راهنما: دکتر محمد حسن شجاعی فرد، استاد مشاور: دکتر غلامرضا مولایی منش، شهریور 1396.
دفعات مشاهده: 271 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش دکتر غلامرضا مولایی منش اینجا را کلیک کنید.
School of Automotive Engineering

School of Automotive Engineering is the first Automotive Engineering school in the Middle East.

دانشگاه علم و صنعت ایران؛ سرآمد در علم و فناوری، پیشرو در کارآفرینی دانش بنیان
Persian site map - English site map - Created in 0.112 seconds with 969 queries by yektaweb 3506