[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: بازدید از صدای مشتری راه آهن-1397 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 
بازدید از سامانه صدای مشتری راه آهن

این سامانه از سال 1393 به این شکل شروع به کار کرده  و به صورت شبانه روزی در شیفت های کاری مختلف حضور دارند که کارکنان سامانه به طور کامل با مقررات راه آهن آشنایی دارند و پاسخ گوی مردم می باشند.
در یک آمار کلی از این مجموعه در سال 1393 مجموع درخواست ها ( شکایات، انتقاد، پیشنها،...) مسافری ثبت شده، 1413 و در سال 1394، 1477 درخواست و در سال 1395، 8005 درخواست و در سال 1396، 6037 درخواست ثبت شده است که این پیشرفت بسیار قابل توجه است و لازم به ذکر است که در سال 1396 تعداد تماس های ورودی بیشتر از سال 1395 بوده درواقع شکایات ثبت شده بسیار کمتر است.
تعداد کارمندان این سامانه 31 نفر هستند که با توجه به تماس های ورودی در ساعات مختلف در شفیت های مختلف کاری تعداد افراد متفاوتی حضور دارند به طور مثال در 12 تا 7.5 صبح 2 نفر برای پاسخ گویی حضور دارند به این دلیل که تعداد تماس ها در این بازه ی زمانی بسیار کمتر می باشد.
همانطور که در آمار توضیح داده شداز سال 1395 تغییرات آموزشی مناسب در راستای افزایش سطح کیفیت در این مجوعه اعمال شده است که نتیجه ی آن با توجه به این که تماس های ورودی در سال 95 حدودا 541 هزار و در سال 96 حدودا 700 هزار بوده است اما تعدا شکایات ثبت شده 2000 کاهش پیدا کرده که این با پیگیری لحظه ای و توانمندی مجموعه ی سامانه صدای  مشتری حاصل شده است.
درخواست های ثبت شده به سه بخش تقسیم می شوند: 1- قطارها 2- ایستگاه ها 3- آژانس ها و تعرفه بلیت
هر یک از این بخش ها شامل شاخص هایی می باشند به طور مثال در بخش تعرفه بلیت و آژانس ها شاخص هایی مثل گران فروشی، عدم فروش و تمام مواردی که در تعرفه بلیت هست و آژانس ها تخلف می کنند شاخص قرار داده می شود و براساس معیار شماره قطار ها برای آن مالک تعیین می شود و ما 11 شرکت مسافری در راه‌آهن داریم که هر کدام شماره قطار خاص خود را  دارند و یک ناظر بر پاسخ های داده شده به درخواست های ثبت شده نظارت می کند.
نرم افزاری که سامانه صداری مشتری استفاده می کند CRM است اما نه به صورت کامل چون CRM تحلیل رفتار مشتری است.
دفعات مشاهده: 108 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از گذرگاه های ریلی شرق تهران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 

بازدید دانشجویان ارشد از گذرگاه های ریلی شرق تهران
افزایش ایمنی در گذرگاه‌های هم‌سطح ریلی یکی از چالش‌های اصلی سیستم‌های حمل‌ونقلی محسوب می‌شود؛ زیرا این مناطق حوادث متعددی را ایجاد می‌کنند. با توجه به آمار، در بین سوانح ریلی، بیشترین فراوانی و بیشترین تعداد فوتی به سوانح در گذرگاه های همسطح بر میگردد. از طرفی غیر همسطح سازی گذرگاه های همسطح جاده و ریل هزینه بالایی دارد که باید به صورت موردی مطالعه هزینه و فایده برای هر گذرگاه بطور جداگانه صورت گیرد و به نظر نمی رسد قانون کلی غیر همسطح سازی تقاطع ها با توجیه رعایت نکات ایمنی قابل قبول باشد. لذا باید تمرکز و توجه بیشتری بر مسائل نرم افزاری ارتقای ایمنی در این مناطق از جمله فرهنگ سازی و آموزش داشته باشیم.  در همین راستا مورخ 25 اردیبهشت ماه  1397  بازدید دانشجویان کارشناسی ارشد درس مدیریت ایمنی تحت راهنمایی و نظارت استاد درس جناب آقای دکتر باقری از گذرگاه های شرق ناحیه تهران بعمل آمد.  به دلیل اهمیت بالای ایمنی گذرگاه ها در این اردوی علمی گذرگاه های همسطح ریل و جاده در مسیر پر ترافیک ایستگاه راه آهن تهران تا ایستگاه راه آهن پیشوا مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
 
گذرگاه های ده خیر، محمد آباد قرچک و قاسم آباد از جمله گذرگاه هایی هستند که مورد بررسی واقع شدند.
 
 
در این بازدید مسئولین ایمنی راه‌آهن با ارائه مواردی از قبیل آموزش استفاده از پرچم ها توسط راهدار، استفاده صحیح از راهبند، استفاده از طرقه و شمع در موارد اضطراری و... به یادگیری هرچه بیشتر دانشجویان کمک کردند.
 
 
از جمله مسائل و مشکلاتی که در این گذرگاه ها می توان به آن اشاره کرد نصب نادرست راهبند، عدم دید کافی کاربران جاده نسبت به ریل و بالعکس، عدم تعبیه مسیر جهت عبورعابر پیاده، روسازی نامناسب گذرگاه،  عدم رعایت حریم ریل توسط مالکان ساختمان های مسکونی و خدماتی، عدم نصب علائم هشدار دهنده مناسب و... علاوه بر این موارد یکی از مهمترین عواملی که در ایمنی گذرگاه ها نقش اساسی دارد و در این بازدید نیز مشاهده شد رفتار نادرست و آگاهی پایین کاربران جاده نسبت به رعایت قوانین، توجه به علائم و هشدارهاست.
 
دفعات مشاهده: 119 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از ایستگاه راه آهن تهران 26/2/1397 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 


 
دفعات مشاهده: 105 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید علمی دکتر باقری- ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ | 

AWT IMAGE

گزارش بازدید

بازدید از مرکز کنترل راه آهن

اتاق کنترل مرکزی شرکت راه آهن در طبقه 17 ساختمان جدید راه آهن واقع است که این ساختمان در خیابان آفریقا قرار دارد. در طی بازدید به عمل آمده مهندس باقری توضیحاتی از نحوه کارکرد این اتاق برای ما ارائه نمودند. این اتاق که از تعداد زیادی نمایشگر به هم پیوسته بر روی دیوار و نیز تعداد حدودا 10 کامپیوتر مستقل به تشکیل شده است. مانیتور های روی دیوار گراف CTC  را برای خطوط کشور به همراه همه علایم به صورت کامل نشان می دهد همچنین در کنار آن گراف CTC عملکردی را نمایش می دهد. در ردیف اول کامپیوتر ها افراد کنترل هر محور قرار داشتند و در ردیف دوم مسولین ارتباطات ، واحد فنی ، کنترلر قطار های مسافری و کنترلر واگن ها قرار دارند و در نهایت سرپرست کل اتاق در گوشه قرار دارد.

اتاق کنترل مرکزی دسترسی به جزییات خطوط ندارد و فقط نقش مشاهده را بر عهده دارد ، وظیفه عملکردی بر عهده مراکز نواحی کشور قرار دارد که 5 واحد در کل کشور هستند. مراکز کوچک ایستگاهی که 19 عدد هستند نیز از این مراکز نواحی دستور میگیرند.

اطلاعات موجود در صفحه نمایش به صورت لحظه ای آپدیت می شوند.

گراف های برنامه ای به صورت سیستمی هر فصل برنامه ریزی می شوند و توسط نرم افزار گراف نفیس مورد بررسی قرار میگیرند، این نرم افزار گراف های برنامه ای و عملکردی و اطلاعاتدبسیار دیگری را به نمایش می گذارد.

دفعات مشاهده: 1341 بار   |   دفعات چاپ: 314 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از تونل تهران تبریز ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۲/۲۱ | 

بازدید از تونل تهران تبریز

روز چهارشنبه 22 دو نفر از دانشجویان گروه ماشین های ریلی به همراه دکتر طلایی از دانشکده مهندسی راه آهن و آقای مهندس ساکی از کارشناسان راه آهن جمهوری اسلامی ایران  از تونل تهران تبریز بازدیدی بعمل آورند.

                                                                                                                                                           ادامه مطلب

دفعات مشاهده: 1353 بار   |   دفعات چاپ: 215 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 1 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از شرکت واگن سازی تهران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۹/۸ | 

AWT IMAGE

بازدید از شرکت واگن سازی تهران

صبح روز پنجشنبه 5 آذر ماه، دانشجویان درس کارگاه تخصصی واگن طبق هماهنگی به عمل آمده به همراه استاد درس مربوطه، آقای مهندس ساکت راس ساعت 8 صبح از درب جنوب دانشگاه علم و صنعت به سمت شرکت واگن سازی تهران حرکت نمودند. بازدید در ساعت 9 صبح از کارخانه تولیدی شروع گردید. در ابتدا دانشجویان با توضیحات و همراهی مدیر تولید کارخانه آقای مهندس پیله وری بازدیدی را از سوله تولید این کارخانه آغاز نمودند. در ادامه ضمن بازدید از محصولات تولیدی این مجتمع همچون واگن های آلومینیومی 120 دستگاه خودکشش برقی، واگن های 455 دستگاه بدنه فولادی، و قطارهای 3 واگنه خط جدید فرودگاه مهر آباد به سالن سند بلاست، رنگ پایه، رنگ نهایی و خشک کن هدایت گردیدند. پس از سالن رنگ دانشجویان به سالن مونتاژ رفته و با همراهی مدیر محترم مونتاژ آقای مهندس حوائجی بازدید هایی را از واگن های 2 طبقه خطوط حومه ای، مونتاژ واگن های بدنه آلومینیوم، واگن های بدنه فولادی، بوژی، ادوات اتصالی و همچنین خطوط تست قطار نهایی خودکشش بعمل آوردند. در خاتمه نیز دانشجویان در ساعت 13 ضمن تشکر از مدیران ارشد واگن سازی تهران، مهندس قلی ها و مهندس قره داغی واگن سازی تهران را به مقصد دانشگاه علم و صنعت ایران ترک نمودند. پروسه های ساخت واگن های آلومینیومی، جوش پلاسما و آرگون با فرایند میگ، عملیات رنگ و مونتاژ واگن های خود کشش که بعضا در خاورمیانه در انحصار شرکت واگن سازی تهران می باشد، از عمده ترین مباحثی است که دانشجویان این درس در این بازدید علمی با آن آشنا گردند.

دفعات مشاهده: 6280 بار   |   دفعات چاپ: 475 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: بازدید علمی دکتر باقری- - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ -
:: بازدید از تونل تهران تبریز - ۱۳۹۵/۲/۲۱ -
:: بازدید از شرکت واگن سازی تهران - ۱۳۹۴/۹/۸ -
:: بازدید از سامانه صدای مسافر - ۱۳۹۴/۸/۲۷ -
:: بازدید از اداره مرکزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - ۱۳۹۴/۸/۲۷ -
:: بازدید از اداره سیر و حرکت - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ -
:: بازدید از ایران خودرو - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ -
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.68 seconds with 103 queries by YEKTAWEB 3749