[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
کنفرانس

ششمین کنفرانس پیشرفتهای
اخیر
 
در مهندسی راه آهن
18 و 19 خرداد 1398

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: بازدید از شرکت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | 
 
 گزارش بازدید از شرکت "اوبار" و "آچاره"


مقدمه:
در تاریخ 19 آذر ماه97  ما دانشجویان کلاس طرح سیستم های اطلاعاتی دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران  به همراه استاد محترم, جناب دکتر باقری برای آشنایی  استفاده ازفناوری اطلاعات  در کسب و کار از شرکت اوبار واقع درتهران,  خیابان ملاصدرا, گرمسار غربی , پلاک 29 بازدید به عمل آوردیم.  
 
درباره ی شرکت:
شرکت دانش بنیان گستر سبز ، از دو بخش "اوبار" و "آچاره" تشکیل شده است. این مجموعه نزدیک به  دو سال است توسط فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر و صنایع در حوزه کسب و کار راه اندازی شده است تا با استفاده از فناوری اطلاعات بتواند در زمینه ی ارائه  خدمات در منزل ( مثل کارواش , نظافت , باغبانی و...)و حمل و نقل بار به تمام نقاط کشور کسب درآمد می کند.
 
اوبار:
اوبار سامانه ای هوشمند برای ایجاد ارتباط میان صاحبان بار با راننده های کامیون است. با استفاده از سامانه اوبار، می توانید بار خود را از طریق اپلیکیشن یا وبسایت ثبت کنید و پس از مشاهده قیمت و تایید آن، بار خود را به مناسب ترین راننده بسپارید. این اپلیکیشن قیمت حمل بار را بر اساس الگوریتم های Machine Learning و هوش مصنوعی محاسبه می‌کند و از این طریق سعی دارد قیمت ها را در بازار حمل و نقل ایران شفاف کند.
اوبار ارزان ترین و مطمین ترین و سریع ترین روش برای حمل بار است.
 
 
چرا اوبار؟
 قـیمت منـاسب
قیمت گذاری هوشمند این امکان را به شما می‌دهد که قبل از تکمیل سفارش، قیمت منصفانه اوبار را ببینید و در صورت تمایل، ثبت سفارش کنید.
امـکان رصد بـار
موقعیت ماهواره ای بار خود را از لحظه بارگیری تا تخلیه بار به صورت آنلاین، روی نقشه رصد کنید.
استـفاده آسـان
تنها در چند مرحله ساده، در هر ساعت از شبانه روز و هر جایی از سراسر ایران، سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید.
 
هدف اوبار تا پایان سال جاری رسیدن به 0.07 سهم بازار باربری کشور است.
اصلی ترین رقبای اوبار باربری های به شیوه سنتی هستند.
 
آچاره:
آچــاره ایـن امـکان را به کـاربران خود می‌دهد تا هـر خـدمتی که مورد نیازشان است، اعم از نظافت، قالیشویی و خشکشویی، تعمیرات لوله کشی یا تعویض روغن ماشین، آرایشگاه و غیره را از طریق وبسایت و اپلیکیشن به سهولت و در هـر سـاعتی از شبانه‌روز سـفارش دهند. نـیروهــای خــدماتی دارای گـواهی عــدم سـوء پـیشینه و عــدم اعــتیاد بوده و از دیگر فیلترهای تأیید صلاحیت آچاره عبور کرده‌اند تا شـما بتوانید به آنها اعتماد کنید.

 
استاد راهنما:جناب آقای دکتر باقری
نویسنده:روژین وفایی95433243
پاییز 1397
 
دفعات مشاهده: 35 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از سایت ریلی پالایشگاه نفت ری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۰ | 

 
دفعات مشاهده: 18 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از واحد کنترل مرکزی راه اهن ج.ا.ا ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۵ | 


گزارش بازدید کنترل مرکزی راه­آهن ج.ا.ا.
 
دانشجویان کلاس مقررات عمومی حمل و نقل ریلی در روز یکشنبه مورخ 20/8/97 تحت نظر سرکار خانم دکتر خادم ثامنی از کنترل مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید نمودند. در این برنامه ضمن بازدید از کنترل مرکزی، آشنایی با شرایط کاری حاکم بر آن و حساسیت و جایگاه کنترل مرکزی در حمل و نقل ریلی، مهندس نائبی، رییس گروه مطالعات اداره کل سیر و حرکت راه آهن در مورد چارت سازمانی، فرصت های شغلی و همچنین آینده شغلی توضیحاتی را ارائه نمودند و سعی کردند دانشجویان را هرچه بیشتر با صنعت ریلی، حساسیت وجود آن، و همچنین پیشرفت و بهبود در وضعیت حمل و نقل ریلی آشنا کنند.
دفعات مشاهده: 14 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از صدای مشتری راه آهن-1397 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 
بازدید از سامانه صدای مشتری راه آهن

این سامانه از سال 1393 به این شکل شروع به کار کرده  و به صورت شبانه روزی در شیفت های کاری مختلف حضور دارند که کارکنان سامانه به طور کامل با مقررات راه آهن آشنایی دارند و پاسخ گوی مردم می باشند.
در یک آمار کلی از این مجموعه در سال 1393 مجموع درخواست ها ( شکایات، انتقاد، پیشنها،...) مسافری ثبت شده، 1413 و در سال 1394، 1477 درخواست و در سال 1395، 8005 درخواست و در سال 1396، 6037 درخواست ثبت شده است که این پیشرفت بسیار قابل توجه است و لازم به ذکر است که در سال 1396 تعداد تماس های ورودی بیشتر از سال 1395 بوده درواقع شکایات ثبت شده بسیار کمتر است.
تعداد کارمندان این سامانه 31 نفر هستند که با توجه به تماس های ورودی در ساعات مختلف در شفیت های مختلف کاری تعداد افراد متفاوتی حضور دارند به طور مثال در 12 تا 7.5 صبح 2 نفر برای پاسخ گویی حضور دارند به این دلیل که تعداد تماس ها در این بازه ی زمانی بسیار کمتر می باشد.
همانطور که در آمار توضیح داده شداز سال 1395 تغییرات آموزشی مناسب در راستای افزایش سطح کیفیت در این مجوعه اعمال شده است که نتیجه ی آن با توجه به این که تماس های ورودی در سال 95 حدودا 541 هزار و در سال 96 حدودا 700 هزار بوده است اما تعدا شکایات ثبت شده 2000 کاهش پیدا کرده که این با پیگیری لحظه ای و توانمندی مجموعه ی سامانه صدای  مشتری حاصل شده است.
درخواست های ثبت شده به سه بخش تقسیم می شوند: 1- قطارها 2- ایستگاه ها 3- آژانس ها و تعرفه بلیت
هر یک از این بخش ها شامل شاخص هایی می باشند به طور مثال در بخش تعرفه بلیت و آژانس ها شاخص هایی مثل گران فروشی، عدم فروش و تمام مواردی که در تعرفه بلیت هست و آژانس ها تخلف می کنند شاخص قرار داده می شود و براساس معیار شماره قطار ها برای آن مالک تعیین می شود و ما 11 شرکت مسافری در راه‌آهن داریم که هر کدام شماره قطار خاص خود را  دارند و یک ناظر بر پاسخ های داده شده به درخواست های ثبت شده نظارت می کند.
نرم افزاری که سامانه صداری مشتری استفاده می کند CRM است اما نه به صورت کامل چون CRM تحلیل رفتار مشتری است.
دفعات مشاهده: 155 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از گذرگاه های ریلی شرق تهران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 

بازدید دانشجویان ارشد از گذرگاه های ریلی شرق تهران
افزایش ایمنی در گذرگاه‌های هم‌سطح ریلی یکی از چالش‌های اصلی سیستم‌های حمل‌ونقلی محسوب می‌شود؛ زیرا این مناطق حوادث متعددی را ایجاد می‌کنند. با توجه به آمار، در بین سوانح ریلی، بیشترین فراوانی و بیشترین تعداد فوتی به سوانح در گذرگاه های همسطح بر میگردد. از طرفی غیر همسطح سازی گذرگاه های همسطح جاده و ریل هزینه بالایی دارد که باید به صورت موردی مطالعه هزینه و فایده برای هر گذرگاه بطور جداگانه صورت گیرد و به نظر نمی رسد قانون کلی غیر همسطح سازی تقاطع ها با توجیه رعایت نکات ایمنی قابل قبول باشد. لذا باید تمرکز و توجه بیشتری بر مسائل نرم افزاری ارتقای ایمنی در این مناطق از جمله فرهنگ سازی و آموزش داشته باشیم.  در همین راستا مورخ 25 اردیبهشت ماه  1397  بازدید دانشجویان کارشناسی ارشد درس مدیریت ایمنی تحت راهنمایی و نظارت استاد درس جناب آقای دکتر باقری از گذرگاه های شرق ناحیه تهران بعمل آمد.  به دلیل اهمیت بالای ایمنی گذرگاه ها در این اردوی علمی گذرگاه های همسطح ریل و جاده در مسیر پر ترافیک ایستگاه راه آهن تهران تا ایستگاه راه آهن پیشوا مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
 
گذرگاه های ده خیر، محمد آباد قرچک و قاسم آباد از جمله گذرگاه هایی هستند که مورد بررسی واقع شدند.
 
 
در این بازدید مسئولین ایمنی راه‌آهن با ارائه مواردی از قبیل آموزش استفاده از پرچم ها توسط راهدار، استفاده صحیح از راهبند، استفاده از طرقه و شمع در موارد اضطراری و... به یادگیری هرچه بیشتر دانشجویان کمک کردند.
 
 
از جمله مسائل و مشکلاتی که در این گذرگاه ها می توان به آن اشاره کرد نصب نادرست راهبند، عدم دید کافی کاربران جاده نسبت به ریل و بالعکس، عدم تعبیه مسیر جهت عبورعابر پیاده، روسازی نامناسب گذرگاه،  عدم رعایت حریم ریل توسط مالکان ساختمان های مسکونی و خدماتی، عدم نصب علائم هشدار دهنده مناسب و... علاوه بر این موارد یکی از مهمترین عواملی که در ایمنی گذرگاه ها نقش اساسی دارد و در این بازدید نیز مشاهده شد رفتار نادرست و آگاهی پایین کاربران جاده نسبت به رعایت قوانین، توجه به علائم و هشدارهاست.
 
دفعات مشاهده: 204 بار   |   دفعات چاپ: 29 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از ایستگاه راه آهن تهران 26/2/1397 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 


 
دفعات مشاهده: 285 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: بازدید از صدای مشتری راه آهن-1397 - ۱۳۹۷/۲/۲۹ -
:: بازدید از گذرگاه های ریلی شرق تهران - ۱۳۹۷/۲/۲۹ -
:: بازدید از ایستگاه راه آهن تهران 26/2/1397 - ۱۳۹۷/۲/۲۹ -
:: بازدید علمی دکتر باقری- - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ -
:: بازدید از تونل تهران تبریز - ۱۳۹۵/۲/۲۱ -
:: بازدید از شرکت واگن سازی تهران - ۱۳۹۴/۹/۸ -
:: بازدید از سامانه صدای مسافر - ۱۳۹۴/۸/۲۷ -
:: بازدید از اداره مرکزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - ۱۳۹۴/۸/۲۷ -
:: بازدید از اداره سیر و حرکت - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ -
:: بازدید از ایران خودرو - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ -
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.53 seconds with 96 queries by YEKTAWEB 3795