
اولین جلسه فرهنگی اساتید دانشکده مهندسی صنایع و پیشرفت در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، با موضوع «تدوین برنامه راهبردی فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع» در روز دوشنبه مورخ شانزدهم فروردین ماه 1395 (از ساعت 13:30 تا 15) برگزار گردید . 
جلسه با تلاوت آیاتی چند از سوره مبارکه بقره آغاز و سپس آقای دکتر معینی به تبیین معانی آیات تلاوت شده پرداختند. در ادامه جلسه آقای دکتر پیشوایی، مدیر فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع، به ارائه گزارش عملکرد فرهنگی دانشکده در قالب برنامه یکپارچه فرهنگی سال 1394 پرداخته و توفیقات و عدم توفیقات فعالیتهای فرهنگی در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان را مورد بررسی قرار دادند. ایشان سه راهبرد اصلی حوزه فرهنگ در دانشکده مهندسی صنایع شامل موارد ذیل دانستند. · نگاه به فرهنگ به عنوان فضای تنفس در مقابل پرداختن به آن به عنوان یک کار ضمیمهای · تمرکز بر گسترش رفق اجتماعی در بستر فعالیتهای فرهنگی · تمرکز بر مشارکت اعضای دانشکده در فعالیتهای فرهنگی به جای مخاطب قرار گرفتن آنها لزوم اهتمام و تمرکز در تدوین راهبردها و برنامههای اثربخش با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه از دیگر موضوعاتی بود که ایشان مورد تأکید قرار دادند. 
در ادامه جلسه آقای مهندس جنابی به ارائه متدولوژی و محتوای برنامه راهبردی فرهنگی در سطح دانشگاه پرداختند. ایشان با برشمردن اقدامات و جلسات متعدد برقرار شده به منظور تدوین طرح راهبردی فرهنگی دانشگاه بر لزوم توجه جدی به نیازهای گوناگون طیفهای مختلف دانشجویی، اساتید و کارکنان داشگاه تأکید کردند. 
ایشان با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مد) درباره فعالیتهای فرهنگی در سطح دانشگاه، مأموریت اصلی دانشگاه را تربیت انسانهای متدین، اخلاق مدار و امیدوار که قادر به ایفای نقش به عنوان مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی باشند، برشمردند. ارائه مأموریت حوزه فرهنگی دانشگاه و برخی اهداف کیفی مرتبط پایان بخش سخنان ایشان بود. 
در بخش آخر جلسه اساتید حاضر نسبت به ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود پیرامون برنامه راهبردی فرهنگی دانشکده پرداختند. در این بخش آقایان دکتر شفیعا، دکتر نوری، دکتر جعفری، دکتر معینی و دکتر حیدری بر مطالب ذیل تأکید کردند. · لزوم توجه به نیازهای دانشجویان غیر ایرانی حاضر در دانشکده · توجه به مفاهیم قرآن کریم و لحاظ آنها به عنوان یک موضوع محوری در دروس · توجه به بیشتر به فعالیتهای فرهنگی در حوزه اساتید و کارکنان · تمرکز بر تبلیغ ارزشهای فرهنگی از طریق کردار به جای گفتار · لزوم توجه به انتقال تجربیات فرهنگی بین اساتید · تبدیل اتاق اساتید به محل مراجعه دانشجویان جهت بیان مشکلات مختلف فرهنگی- اجتماعی · همسویی و اتحاد در راستای اجرای برنامهها به جای صرف وقت زیاد در تدوین آنها · توجه بیشتر به نقش تربیتی اساتید به جای تمرکز صرف بر موضوعات علمی 
|