[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: رزومه فارسی د.اسماعیلی ::

بسم الله الرحمن الرحیم

.

.مرتضی اسماعیلی، دانشیار

AWT IMAGE

       اطلاعات تماس

  • اتاق شماره 322
  • گروه خط و سازه های ریلی
  • دانشکده مهندسی راه آهن
  • دانشگاه علم و صنعت ایران
  • پست الکترونیک: m_esmaeili@iust.ac.ir
  • تلفن (دفتر): 77451500 (داخلی جدید 8555، قدیم 6100)
  • تلفن همراه: 09123346450
  • تلفکس مستقیم: 77491201
  • فکس الکترونیک: 73021407
  • Google Scholar: Morteza Esmaeili


- دانلود رزومه کامل (به روز شده در تاریخ 1396/09/01)

.

- تحصیلات دانشگاهی

  • دکترای عمران، گرایش مکانیک خاک و مهندسی پی، دانشگاه تهران، ۱۳۸4
  • فوق لیسانس عمران ،گرایش مکانیک خاک و مهندسی پی، دانشگاه تهران، ۱۳۷۶
  • لیسانس عمران- عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۷۴

- زمینه های تخصصی و تحقیقاتی

  • دینامیک و ارتعاشات خطوط ریلی
  • ژئوتکنیک راه آهن
  • روسازی بالاستی و بدون بالاست
  • ارتعاشات وارد بر فضاهای زیرزمینی

- دروس تدریس شده در دوره های کاردانی و کارشناسی

  • استاتیک
  • مقاومت مصالح ۱ و ۲
  • تحلیل سازه های ۱ و ۲
  • سازه های بتن آرمه
  • پروژه بتن
  • پروژه فولاد
  • شبکه های آب و فاضلاب
  • متره و برآورد
  • دینامیک سازه ها
  • پی سازی و ابنیه مسیر
  • محوطه سازی
  • زیر سازی مسیر راه آهن
  • آزمایشگاه مکانیک خاک

  - دروس تدریس شده در دوره های کارشناسی ارشد

  • مکانیک محیط های پیوسته
  • روش اجزاء محدود
  • روش های عددی در مهندسی راه آهن
  • زیرسازی مسیر پیشرفته

  - دروس تدریس شده در دوره دکتری

  • تئوری انتشار امواج

- کتب ترجمه شده

  • مرتضی اسماعیلی، علیرضا بابائی، پیمان یوسفی مجیر، ”راهنمای طراحی، ساخت و نظارت بر تونلسازی با ماشین TBM از نوع متعادل کننده فشار زمین“، انتشارات پلیکان،۱۳۸۷.
  • مرتضی اسماعیلی، پیمان یوسفی مجیر، ”مهندسی پل- طراحی زیر سازه“، انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، ۱۳۸۷.
  • مرتضی اسماعیلی، نیما بلوکیان، ”ژئوتکنیک راه آهن و مدیریت زیرسازی“، انتشارات دانشگاه اصفهان، ۱۳۸۹.
  • مرتضی اسماعیلی، محمد عماد مطیعیان نجار، محمد مهرعلی، حامد داودآبادی، ”خطوط ریلی بدون بالاست-کاربردها و الزامات“، مرکز تحقیقات راه آهن، انتشارات پلیکان، 1390.
  • مرتضی اسماعیلی، محمد عماد مطیعیان نجار، ”دال خط- ساخت و روش های اجرای آن در خطوط راه آهن و تراموا (خطوط شهری و بین شهری)“، مرکز تحقیقات راه آهن، انتشارات پلیکان، ۱۳۹۴.
  • مرتضی اسماعیلی، سعید مجیدی پرست، محمد خادم ثامنی، مروارید فتاحی، پرینوس ودادی، ”ژئوتکنولوژی پیشرفته در خطوط ریلی بالاستی“، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۹۴.

-کتب تألیف شده

  • جبارعلی ذاکری، مرتضی اسماعیلی، پریسا حاجی عبدالرزاق، ”مقدمه ای بر پلهای خاکی فولادی“، انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، ۱۳۸۸.
  • مرتضی اسماعیلی، فائز بشیری راد، ”تحلیل و طراحی لرزه ای سازه های زیرزمینی“، موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳۹۳.
  • مرتضی اسماعیلی، کاوه مهرزاد، سیدعلی قهاری، مقدمه ای بر کاربرد مخلوط های آسفالتی گرم در خطوط ریلی بالاستی“، مرکز تحقیقات راه آهن، انتشارات جهانتاب، ۱۳۹۵.

- ثبت اختراع

  • مرتضی اسماعیلی، مهرداد قاسمی زاده، محمدمهدی روزبهانی، الناز یونسیان، ”طراحی و ساخت سیستم تشخیص خرابی های زیرسازی راه آهن به وسیله GPR“، شماره ثبت اختراع ۶۱۳۱۸،  تاریخ ثبت اختراع ۱۵ مهر ۱۳۸۸.
  • امید صیادی، جبار علی ذاکری سردرودی، مرتضی اسماعیلی، مجید هنرمند، ”جایگزینی سرباره فولاد با سنگدانه های طبیعی در تولید تراورس بتنی“، شماره ثبت اختراع ۷۰۴۶۵، تاریخ ثبت اختراع 8 تیر ۱۳۹۰.
  • سیدعلی قهاری، مرتضی اسماعیلی، ”تراروس الیاف پلیمری با مقاومت در برابر خوردگی بالا“، شماره ثبت اختراع ۷۲۴۷۰، تاریخ ثبت اختراع ۳۰ آبان ۱۳۹۰.
  • علی اکبر رمضانیان پور، سیدعلی قهاری، محمدحسین خزعلی، مرتضی اسماعیلی، ”دستگاه نگهداری بتن در چرخه همزمان کربناسیون و انتشار یون کلرید“، شماره ثبت اختراع ۷۸۴۶۲، تاریخ ثبت اختراع ۱۱ بهمن ۱۳۹۱.
  • مرتضی اسماعیلی، سیداحمد سیدحسینی، ”ساخت دستگاه بارگذاری جانبی دینامیکی خط بالاستی“، شماره ثبت اختراع ۸۲۵۶۸، تاریخ ثبت اختراع ۲۰ فروردین ۱۳۹۳.
  • مرتضی اسماعیلی، بهنام اربابی، ”سیستم مهاری پشت به پشت در خاکریز خطوط ریلی به منظور افزایش باربری و کاهش نشست“، شماره ثبت اختراع ۸۴۵۹۹، تاریخ ثبت اختراع ۳ دی ۱۳۹۳.
  • مرتضی اسماعیلی، حسین کلانتر نیستانکی، ”تراورس میخ دار“، شماره ثبت اختراع ۸۷۱۷۵، تاریخ ثبت اختراع ۱۸ آبان ۱۳۹۴. (مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بر اساس مصوبه شماره ۴۳۰۰۸ مورخه  ۳ اسفند ۱۳۹۴.
  • مرتضی اسماعیلی، محمد سلاجقه، شراره جهانگیری، ”دستگاه شبیه‌ساز پمپاژ گل در فیلتر ژئوتکستایلی خطوط ریلی بالاستی“، شماره ثبت اختراع ۹۲۶۰۷، تاریخ ثبت اختراع ۴ تیر ۱۳۹۶.

- Journals Reviewer:

  1. Journal of Geological and Geotechnical Engineering, Springer
  2. Journal of Vibration Acoustics, Elsevier, ASME
  3. Journal of Transportation Engineering, ASCE
  4. International journal of Geomechanic, ASCE
  5. Journal of Infrastructure Systems, ASCE
  6. Journal of Transport, ICE
  7. KSCE journal of Civil Engineering, Springer
  8. Journal of Mechanical Science and Technology, Springer
  9. Earthquake Engineering and Engineering Vibration, Springer
  10. Journal of Mechanical Engineering, Strojniški vestnik
  11. International Journal of Civil Engineering, IUST
  12. Tunneling and Underground Space Technology, Elsevier
  13. Journal of Advances in Mechanical Engineering, SAGE
  14. Journal of Vibration and Control, SAGE
  15. Scientific review board member, Crown Block Consultants

- Editorial Board:

  1. International Journal Series in Engineering Science (IJSES), IJS
  2. International Journal of Railway Research, IUST Press
  3. Review Editor of Transportation and Transit Systems, Frontiers Publication
  4. SAGE Journal of Rail and Rapid Transit, Proceedings of the IMechE
  5. The Open Transportation Journal, Bentham Open
  6. International Journal Series in Multidisciplinary Research (IJSMR)

- Google Scholar link: https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=BtYtBDMAAAAJ

- ResearchGate link:   https://www.researchgate.net/profile/Morteza_Esmaeili2

- Linkedin link:          https://www.linkedin.com/in/morteza-esmaeili-09613a39

- منتخب مقالات ژورنال

  1. S.A. Mosayebi, J. Zakeri, M. Esmaeili, “Field test investigation and numerical analysis of ballasted track under moving locomotive”, Springer Journal of Mechanical Science and Technology (JMST) 2016; 30(3): 1065-1069 (DOI: 10.1007/s12206-016-0209-3).
  2. Morteza Esmaeili, S.Ahmad S.Hosseini, Majeed Sharavi, “Experimental assessment of dynamic lateral resistance of railway concrete sleeper”, Elsevier Journal of Soil Dynamics and Earthquake Engineering 2016; 82: 40-54 (DOI: 10.1016/j.soildyn.2015.11.011).

  3. J. Zakeri, M. Esmaeili, S.A. Mosayebi, “Some aspects of support stiffness effects on dynamic ballasted railway tracks”, Journal of Periodica Polytechnica Civil Engineering 2016; 60(3): 427-436 (DOI: 10.3311/PPci.7933).

  4. Morteza Esmaeili, Jabbar Ali Zakeri, Hamed Ebrahimi, Mohammad Khadem Sameni, “Experimental study on dynamic properties of railway ballast mixed with the derived aggregate (TDA) by modal shaker test”, SAGE Journal of Advances in Mechanical Engineering 2016; 8(5): 1-13 (DOI: 10.1177/1687814016640245).

  5. J. Sadeghi, A. Khajehdezfuly, M. Esmaeili, D. Poorveis, “Investigation of rail irregularity effects on wheel/rail dynamic force in slab track: Comparison of two and three dimensional models”, Elsevier Journal of Sound and Vibration 2016; 374: 228-244 (DOI:10.1016/j.jsv.2016.03.033).

  6. S.A. Ghahari, A.M. Ramezanianpour, A.A. Ramezanianpour, M. Esmaeili, “An accelerated test method of simultaneous carbonation and chloride ion ingress: Durability of silica fume concrete in severe environments”, Hindawi Journal of Advances in Materials Science and Engineering 2016; 2016:1-12 (DOI: 10.1155/2016/1650979).

  7. Jabbar Ali Zakeri, Seyed Ali Mosayebi, Morteza Esmaeili, “Numerical and field investigations of track dynamic behavior caused by light and heavy railway vehicles” PTMTS Journal of Theoretical and Applied Mechanics 2016; 54(3): 871-879 (DOI: 10.15632/jtam-pl.54.3.871).

  8. S.A. Mosayebi, J. Zakeri, M. Esmaeili, “A comparison between the dynamic and static stiffness of ballasted track”, Techno-Press International Journal of Geomechanics and Engineering 2016; 11(6): 757-769 (DOI: 10.12989/gae.2016.11.6.757).

  9. Akbar Salemi, Farhang Sereshki, Morteza Esmaeili, “Investigating the mechanical performance of contact point in bolted segments by laboratory tests”, Taylor & Francis European Journal of Environmental and Civil Engineering 2017; 21(2): 148-171 (DOI: 10.1080/19648189.2015.1110053).

  10. Masoud Fathali, Fereidoon Moghadas Nejad, Morteza Esmaeili, “Influence of tire derived aggregates on the properties of railway ballast material” ASCE Journal of Materials in Civil Engineering 2017; 29(1) (DOI:10.1061/(ASCE)MT.1943-5533.0001702).

  11. Morteza Esmaeili, Reza Nouri, Kaveh Yousefian, “Experimental comparison of the lateral resistance of tracks with steel slag ballast and limestone ballast materials”, SAGE Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit 2017; 231(2): 175-184 (DOI: 10.1177/0954409715623577).

  12. Morteza Esmaeili, Jabbar Ali Zakeri, Mohammad Babaee, “Laboratory and field investigation of the effect of geogrid-reinforced ballast on railway track lateral resistance”, Elsevier Journal of Geotextiles and Geomembranes 2017; 45(2): 23-33 (DOI: 10.1016/j.geotexmem.2016.11.003).

  13. Jabbar-Ali Zakeri, Morteza Esmaeili, Seyed-Ali Mosayebi, “Vehicle/track dynamic interaction considering developed railway substructure models”, Techno-Press International Journal of Structural Engineering and Mechanics 2017; 61(6); 775-784.

  14. Ahmad Hosseini, Morteza Esmaeili, “Effect of different contact surfaces between concrete sleeper and ballast on mobilized lateral resistance against impact loads”, SAGE Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit 2017; 231(6): 678-689 (DOI: 10.1177/0954409716636924).

  15. Morteza Esmaeili, Ahmad Hosseini, “Investigating the behavior of railway short panels under lateral impact loading: A laboratory study”, Springer Journal of Experimental Techniques 2017; 41(3): 289-307 (DOI: 10.1007/s40799-017-0170-9).

  16. Morteza Esmaeili, Peyman Aela, Ahmad Hosseini, “Experimental assessment of cyclic behavior of sand-fouled ballast mixed with tire derived aggregates”, Elsevier Journal of Soil Dynamics and Earthquake Engineering 2017; 98: 1-11 (DOI: 10.1016/j.soildyn.2017.03.033).

  17. Fatemeh Khatibi, Morteza Esmaeili, Saeed Mohammadzadeh, “DEM analysis of railway track lateral resistance”, Elsevier Journal of Soils and Foundations 2017; 57(4): 587-602 (DOI: 10.1016/j.sandf.2017.04.001).
  18. J.A. Zakeri, M. Esmaeili, S.A. Mosayebi, “Effects of sleeper support modulus on dynamic behavior of railway tracks caused by moving wagon”, Inderscience International Journal of Heavy Vehicle Systems 2017; 24(3): 277-287 (DOI: 10.1504/IJHVS.2017.084852).
  19. Morteza Esmaeili, Behnam Arbabi, “Stabilising railway embankments using an integrated tied back-to-back strengthening system”, Proceedings of the ICE Ground Improvement 2017; 170(1): 26-34 (DOI: 10.1680/jgrim.16.00004).
  20. Seyed-Ali Mosayebi, Morteza Esmaeili, Jabbar-Ali Zakeri, “Numerical investigation of the effects of unsupported railway sleepers on train induced environmental vibrations”, SAGE Journal of Low Frequency Noise, Vibration and Active Control 2017; 36(2): 160-176 (DOI: 10.1177/0263092317711990).
  21. Mohammad Ali Rezvani, Morteza Esmaeili, Mohammad Mahdi Feizi, “Discrete mass modeling for dynamic response of buildings in the vicinity of railway tracks due to train induced ground vibrations” Sharif Scientia Iranica B 2017; 24(4): 1922-1939 (DOI: 10.24200/SCI.2017.4283).
  22. J. Zakeri, M. Esmaeili, S.A. Mosayebi, “Effects of Train Bogies Patterns on the Mechanical Performance of the Ballasted Railway Tracks with Unsupported Sleepers”, SAGE Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit 2017 (DOI: 10.1177/0954409716664932).
  23. M. Esmaeili, Hamed Ebrahimi, Mohammad Khadem Sameni, “Experimental and numerical investigating the dynamic behavior of ballasted track containing ballast mixed with TDA”, SAGE Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit 2017 (DOI: 10.1177/0954409716664937).
  24. Morteza Esmaeili, Hamidreza Heydari Noghabi, Ayyob Sayyadi, “Field Investigation on the Lateral Resistance of Railway Tracks including Hot Mix Asphalt Layer”, Taylor & Francis Journal of Road Materials and Pavement Design 2017 (DOI: 10.1080/14680629.2016.1250666).
  25. H. Heydari Noghabi, J. Zakeri, M. Esmaeili, “Field study of using additional rails and approach slab as transition zone from slab track to ballasted track”, SAGE Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit 2017; (Accepted, Under Press).
  26. Masoud Fathali, Fereidoon Moghadas Nejad, Morteza Esmaeili, “Effect of tire derived aggregates mixed with ballast on train-induced ground-borne vibrations”, Journal of Vibroengineering 2017 (Accepted, Under Press).
  27. Amir Tabatabaee, Morteza Esmaeili, Javad Sadeghi, “Investigation of optimum height of railway embankments during earthquake based on their stability in liquefaction”, Taylor & Francis Journal of Earthquake Engineering 2017 (Accepted, Under Press).
  28. Hamidreza Heydari Noghabi, José Nuno Varandas Ferreira, Morteza Esmaeili, Jabbar Ali Zakeri, “Investigating the influence of auxiliary rails on dynamic behavior of railway transition zone by a 3D train-track interaction model”, Latin American Journal of Solids and Structures 2017 (Accepted, Under Press).
  29. Mohsen Sabermahani, Morteza Esmaeili, Hossein Kalantar Neyestanaki, “Effect of the grouted tied back-to-back system on the stability of railway embankments”, ICE International Journal of Physical Modelling in Geotechnics 2017 (Accepted, Under Press).
  30. Morteza Esmaeili, Kaveh Yousefian, Reza Nouri, “Vertical load distribution in ballasted railway tracks with steel slag and limestone”, Taylor & Francis International Journal of Pavement Engineering 2017 (Accepted, Under Press).
  31. Morteza Esmaeili, Kaveh Yousefian, Peyman Asgharzadeh, “An investigation on abrasion and wear characteristics of steel slag and granite ballasts”, ICE Journal of Construction Materials 2017 (Accepted, Under Press).
  32. Morteza Esmaeili, Farshad Astaraki, Hamid Khajehee, “Laboratory investigation on the effect of microsilica additive on mechanical properties of deep soil mixing columns in loose sandy soils”, Taylor & Francis European Journal of Environmental and Civil Engineering 2017 (Accepted, Under Press).
  33. Morteza Esmaeili, jabbar ali zakeri, Seyed-Ali Mosayebi, "Investigations on Vehicle Intraction With CWR Tracks Considering Some Aspects of Rail Support Modulus", Journal of Periodica Polytechnica Civil Engineering 2017(Accepted, Under Press).

- منتخب مقالات علمی پژوهشی انگلیسی

  1. Morteza Esmaeili, Navid Nakhaee, Seyyed Ali Mosayebi, “Performance of shred tire mixed with railway subgrade in reduction of train induced vibrations”, International Journal of Advances in Railway Engineering 2013; 1(1): 37-49.

  2. Akbar Salemi, Farhang Sereshki, Morteza Esmaeili, “Numerical modeling of the segmental lining of underground structures”, International Journal of Mining and Geo-Engineering (IJMGE) 2014; 48(2): 147-157 (DOI: 10.22059/ijmge.2014.53100).

  3. M. Esmaeili, S.M. Hakimpour, “Three dimensional numerical modeling of stone column to mitigate liquefaction potential of sands”, Journal of Seismology and Earthquake Engineering (JSEE) 2015; 17 (2): 127-140.

  4. Morteza Esmaeili, Seyed Ali Mosayebi, Farhad Kooban, “Effect of rail corrugation on the amount of train induced vibrations near a historical building”, International Journal of Advances in Railway Engineering 2015; 2(2): 73-84.

  5. Morteza Esmaeili, Hamid Khajehee, “Mechanical behaviour of embankments overlying on loose subgrade stabilized by deep mixed columns”, Journal of Rock Mechanics and Geotechnical Engineering 2016; 8(5): 651-659 (DOI:10.1016/j.jrmge.2016.02.006).

  6. Morteza Esmaeili, Saeed Mohammadzadeh, Mohammad Mehrali, “Dynamic response of the coupled vehicle-floating slab track system using finite element method”, International Journal of Transportation Engineering 2016; 4(1): 9-26.

  7. Morteza Esmaeili, Seyed Ali Mosayebi, Nabid Nakhaei, “Experimental investigation of load-deformation behavior of railway embankment mixed with tire derived aggregates (TDA)”, MOJ Civil Engineering 2017; 2(1): 00020 (DOI: 10.15406/mojce.2017.02.00020).

  8. Morteza Esmaeili, Seyed-Ali Mosayebi, Jabbar-Ali Zakeri, “Ground-borne vibrations caused by unsupported railway sleepers in ballasted tracks”, Elsevier Journal of Procedia Engineering (X International Conference on Structural Dynamics, EURODYN 2017) 2017; 199(2017): 2645-2650 (DOI: 10.1016/j.proeng.2017.09.513 ).
  9. M. Esmaeili, J.A. Zakeri, S.A. Mosayebi, '' Investigation the Vertical Stifness on Railway Track Performance'', London Journal Press, London Journal of Engineering Research 2017, (Accepted)

  - منتخب مقالات کنفرانس انگلیسی

  1. Morteza Esmaeili, Hamid Khajehei, Morteza Gharouni Nik, “The effectiveness of deep soil mixing on enhanced bearing capacity and reduction of settlement on loose sandy soils”, 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE), Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran 2013.
  2. Morteza Esmaeili, Saeed Mohammadzade, Mohammad Mehrali, “Modeling and analysis of slab track using random stiffness for track bed”, 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE), Iran university of science and Technology, Tehran, Iran 2013.
  3. Morteza Esmaeili, Morteza Gharouni Nik , Farid Khayyer, Nasim Saheb Al Zamani, “Determining minimized arrangement of micro piles to stabilize high railway embankments on loose foundations”, 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE), Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran 2013.
  4. Morteza Esmaeili, Seyed Ali Mosayebi, Navid Nakhaei “Laboratory Investigation on the Behavior of Soil Mixed with Shred Tires for Use in Railway Earthworks”, 11th World Congress on Railway Research (WCRR), Milan, Italy 2016.

- منتخب مقالات علمی- پژوهشی فارسی

  1. مرتضی اسماعیلی، مرتضی قارونی نیک، فرید خیر، ”بررسی آزمایشگاهی- عددی کارائی ریزشمع ها جهت تقویت خاکریز های بلند راه آهن“، مجله علمی- پژوهشی شریف، دوره 30، شماره 1-1، صفحه 72-59، پائیز ۱۳۹۳.
  2. مرتضی اسماعیلی، ولی اله خلیلیان، ”بررسی عددی رفتار استاتیکی و دینامیکی خاکریز های راه آهن ساخته شده با ژئوفوم“، مجله علمی پژوهشی مدلسازی در مهندسی، دوره 12، شماره 36، صفحات 83-65، زمستان ۱۳۹۳.
  3. مرتضی اسماعیلی، مینا معماری، فاطمه خطیبی، ”مطالعه ارتباط مدول استاتیکی و دینامیکی خاکریز راه آهن سریع السیر“، مجله مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، دوره اول، شماره 3، صفحه 45-33، پاییز 1394.
  4. مرتضی اسماعیلی، جبارعلی ذاکری سردرودی، حسین اسدی جرتوده، فاطمه خطیبی، ”مطالعه عددی و میدانی ارتباط میان سختی استاتیکی و دینامیکی خطوط ریلی بالاستی“، فصلنامه علمی- پژوهشی مهندسی حمل و نقل (در نوبت چاپ).
  5. مرتضی اسماعیلی، سجاد دلیری لیاولی، فاطمه خطیبی، ”ارزیابی عملکرد سیستم زهکشی روسازی آسفالتی با تحلیل نتایج آزمایش GPR“، مجله مهندسی زیرساخت حمل و نقل (در نوبت چاپ).
  6. جبارعلی ذاکری، مرتضی اسماعیلی، احمد کسرائی، ”بررسی عددی تاثیر شانه های تقویت شده با بتن آسفالتی با هدف افزایش مقاومت جانبی خط بالاستی“، نشریه مهندسی عمران و محیط زیست، دوره 2-45، شماره 79، صفحه 112-107، تابستان 1394.
  7. مرتضی اسماعیلی، مهدی کمالی، حمیدرضا حیدری نوقابی، ”بررسی عددی استفاده از پیش دال های بتنی در ناحیه انتقال خطوط بالاستی به آبروهای بتنی خطوط راه آهن سریع السیر“، نشریه علمی- پژوهشی مهندسی سازه و ساخت، سال سوم، شماره 1، صفحه 128-112، بهار 1395.
  8. مرتضی اسماعیلی، سعید مجیدی پرست، سیداحمد سیدحسینی، ”ارزیابی مقاومت جانبی دینامیک تراورس بتنی با استفاده از دستگاه بارگذاری آونگی“،مجله مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، سال دوم، شماره سوم، پاییز 1395.
  9. مرتضی اسماعیلی، مهدی روزبی نی، سید رسول سورانی، ”بررسی آزمابشگاهی تاثیر ژئوسل بر پایداری خاکریزهای راه آهن"، مجله علمی پژوهشی شریف - مهندسی عمران (در نوبت چاپ).

- مقالات علمی- ترویجی

  1. مرتضی اسماعیلی، جبارعلی ذاکری، پریسا حاجی عبدالرزاق، ”تعیین الگوی حداقل پوشش خاکی پلهای خاکی- فولادی راه آهن با استفاده از تحلیل دوبعدی اجزاء محدود“، مجله حمل و نقل توسعه، نشریه انجمن حمل و نقل ریلی ، شماره ۳۲ ، فروردین ماه ۱۳۸۹، تهران، ایران.
  2. مرتضی اسماعیلی، محمد رضا نقدی زاده، ”بررسی و مقایسه نتایج آزمایش های PLT و LWD در تعیین مدول ارتجاعی خاکریز های راه آهن سریع السیر“ ، مجله فناوری حمل و نقل، دوره پنجم، شماره ۱۵، صفحه 20-9، پائیز و زمستان ۱۳۸۹.
  3. محمد حسن اسماعیلی، مرتضی اسماعیلی، ”بررسی و ارزیابی ضوابط موجود در زمینه میزان مجاز ارتعاشات حاصل از ترافیک بر سازه های تاریخی“ مجله فناوری حمل و نقل، دوره ششم، شماره ۱۶، صفحه 82-73، بهار و تابستان ۱۳۹۰.
  4. مرتضی اسماعیلی، سعید بزرگمهر نیا، ”تعیین شعاع موثر تزریق سیمانی بمنظور پایدارسازی رسوبات آبرفتی اطراف تونلهای خط ۱ متروی تهران“ ، فصلنامه جاده، پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و ترابری، دوره اول، شماره 70، صفحه 21-13، تابستان ۱۳۹۱.

- منتخب مقالات کنفرانس فارسی

  1. مرتضی اسماعیلی، فاطمه بداغی، ”بررسی آزمایشگاهی تاثیر رس بر تثبیت بسترهای ماسه ای با سیمان“، اولین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ۱۲ و ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۳.
  2. مرتضی اسماعیلی، احمد مسعودنژاد، ”بررسی عددی رفتار دال خط مسلح شده با الیاف فولادی تحت اثر بار متحرک قطار“، اولین کنفرانس ملی رویه های بتنی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴.
  3. مرتضی اسماعیلی، محمد مهرعلی، پرستو صاحب الزمانی، سهیل غیاثوند، ”امکان سنجی ارتقاء سرعت مسیر ریلی تهران - مشهد از دیدگاه سختی قائم خط“، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2015)، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴.
  4. مرتضی اسماعیلی، حامد پایدار، ”جایگزینی ژئوتکستایل به عنوان زیربالاست جهت فیلتراسیون در خطوط بالاستی راه آهن“، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2015)، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴.
  5. مرتضی اسماعیلی، بهنود نادری، سیدمحمد درخشان، ”امکان سنجی استفاده از ژئوگرید در ناحیه انتقال از خطوط بالاستی به دالخط بتنی تحت بار دینامیکی قطار“، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2015)، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴.
  6. مرتضی قارونی نیک، مرتضی اسماعیلی، سیدمحمد درخشان، بهنود نادری، ”تعیین طول بهینه تأخیر طولی جبهه کارهای تونل های دوقلو برای حداقل سازی نشست در سطح زمین“، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2015)، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴.
  7. مرتضی اسماعیلی، سید علی مسیبی، ”عوامل موثر بر تزریق دوغاب با فشار بسیار بالا جهت تثبیت بستر سست راه‌ آهن“، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2017)، دانشگاه علم و صنعت ایران، 25 و 26 اردیبهشت ماه 1396.
  8. حمیدرضا حیدری نوقابی، مرتضی اسماعیلی، جبارعلی ذاکری سردرودی، J. N. Varandas، ”بررسی عددی تاثیر سختی پد زیر ریل بر رفتار دینامیکی خط ریلی در محل ناحیه انتقال از دالخط به خط بالاستی“، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2017)، دانشگاه علم و صنعت ایران، 25 و 26 اردیبهشت ماه 1396.
  9. مرتضی اسماعیلی، مرضیه مرادی، ”بررسی تاثیر آلودگی به ضریب هدایت هیدرولیکی بالاست خطوط ریلی به کمک آزمایش نفوذپذیری بزرگ مقیاس“، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2017)، دانشگاه علم و صنعت ایران، 25 و 26 اردیبهشت ماه 1396.
  10. مسعود فتحعلی، فریدون مقدس نژاد، مرتضی اسماعیلی، امید صیادی، ”معرفی مصالح بالاستیک در خطوط ریلی و ارزیابی رفتار آن“، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2017)، دانشگاه علم و صنعت ایران، 25 و 26 اردیبهشت ماه 1396.
  11. مرتضی اسماعیلی، مهدی کمالی، محمد حسین کریمی، ”بررسی رفتار خط با بالاست سرباره‌ای و مقایسه آن با خط بالاستی معمولی“، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE 2017)، دانشگاه علم و صنعت ایران، 25 و 26 اردیبهشت ماه 1396.
  12. مرتضی اسماعیلی، میلاد حسین اصفهانی، علی همتی، ”استفاده از روش اجرای بتن پیش آکنده جهت تبدیل خطوط ریلی بالاستی به خطوط بدون بالاست“، نهمین کنفرانس ملی بتن ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، 15 و 16 مهر ماه ۱۳۹6.
  13. مرتضی اسماعیلی ، مهدی کمالی، حمیدرضا جعفری، "امکان سنجی استفاده از بالاست بازیافتی به عنوان لایه ی زیربالاست" چهارمین کنفرانس ملی دستاوردهای اخیر در مهندسی عمران،معماری و شهرسازی، دانشگاه علوم، تحقیقات و فناوری، 21 مهرماه 1396.
     

 

 

 

 

 

 


  

 

دفعات مشاهده: 24778 بار   |   دفعات چاپ: 1524 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 152 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.456 seconds with 2004 queries by yektaweb 3506