[صفحه اصلی ]     [ English ]  
School of Railway Engineering
بخش‌هاي اصلي
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجويان::
زير مجموعه ها::
امکانات::
تسهيلات پايگاه::
::
کنفرانس

AWT IMAGE

چهارمين کنفرانس پيشرفتهای اخير

در مهندسی راه آهن

..
دفاعيه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
جستجو در پايگاه

جستجوی پیشرفته
..

گزارش‌های بازديد دانشکده

..
هفته بسيح

AWT IMAGE

بسيج در واقع مظهر عشق و ايمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل، برای سربلند کردن کشور و ملت است. از بيانات مقام معظم رهبری در جمع بسيجيان 76/9/5

..
:: آزمایش بارگذاری پلهای راه و راه آهن : آزمايش بارگذاری پل اکبرآباد ::

  آزمايش بارگذاری پل اکبرآباد

 

  کارفرما: مرکز تحقيقات راه­آهن

  مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران

  مجری: دکتر محمد صادق معرفت

  يکی از پل ‌ هايی که توسط مرکز تحقيقات راه­آهن ايران آزمايش شده است ، پل اکبرآباد مي­باشد. پل اکبرآباد دارای 5 دهانه 6 متری بوده و در کيلومتر 24 راه آهن قديم تهران – قم واقع شده است(شکل 1). سازه پل از نوع قوسی بتنی غيرمسلح مي­باشد و بيش از 60 سال از زمان ساخت آن مي­گذرد. جهت نيل به قضاوتی واقع بينانه از مقاومت موجود پل، آزمايشات ديناميکی و استاتيکی بر روی پل انجام شده است. در آزمايش استاتيک، پل به ميزان 500 تن تحت اثر بار گسترده واقع شد. بارگذاری مزبور در طول 5 متر و در وسط دهانه ميانی اعمال گرديد. بارگذاری توسط بسته های 4 تنی به ابعاد تقريبی 2/0×1×15/6 متر که از ريلهای فرسوده راه آهن تهيه شده، انجام گرفت. بسته های 4تنی توسط جرثقيل ريلی به تدريج و طی سه روز بر روی پل قرار داده شد. تغييرمکانهای دهانه ميانی پل، توسط 9 تغييرمکان سنج الکترونيک، اندازه گيری شد. در آزمايش ديناميکی، ديزل شش محوره 120 تنی با سرعتهای اسمی 10 الی 90 کيلومتر بر ساعت، از روی پل عبور داده شد و پاسخ تغييرمکانی و شتاب پل اندازه­گيری گرديد.

 

AWT IMAGE

شکل 1-الف- پل قوسی بتنی اکبرآباد در آزمايش استاتيک

 

AWT IMAGE

  شکل 1-ب- بارگذاری 500 تنی پل قوسی بتنی اکبرآباد

 

AWT IMAGE

 

  شکل 1-ج- ديزل 120 تنی در ابتدای پل قوسی بتنی اکبرآباد

  مقالات ارائه شده:

  1- مدلسازی عددی رفتار پل قوسی بتنی اکبرآباد به کمک آزمايش در مقياس واقعی، م.ص. معرفت، ش. عطايی، کنفرانس بين المللی بتن و توسعه، ارديبهشت 1380، ص 561-570

  2- معتبرسازی مدل اجزاء محدود پل اکبرآباد، م.ص. معرفت، ش. عطايی، ششمين همايش حمل و نقل ريلی، تاسيسات زيربنايی، آبان 1380، ص 337-347.

  3- پردازش سيگنال­های آزمايش ديناميکی پل اکبرآباد، م.ص. معرفت، ش. عطايی، ششمين همايش حمل و نقل ريلی، تاسيسات زيربنايی، آبان 1380، ص 253-263.

  4- آزمايش استاتيک و ديناميک پل قوسی بتنی اکبر آباد، م.ص. معرفت، ش. عطايی، ا. قهرمانی، نشريه دانشکده فنی دانشگاه تهران، جلد 37، شماره 1، خرداد 1382، ص 13-25.

  5- پردازش ارتعاشات محيطی به روش شناسايی تصادفی زيرفضا، عطايی، آقاکوچک، معرفت، ششمين کنفرانس بين المللی عمران، ارديبهشت 1382، ص289-296.

  6- پردازش ارتعاشات محيطی به روش شناسايی تصادفی زيرفضا، ش. عطايی، س. اسماعيل­زاده خادم، م.ص. معرفت، مجله بين­المللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ايران، شماره 2، جلد 17، 1385. 

  [7] Static and dynamic load test of an aging masonry railway bridge of 6-meter span, M.S. Marefat, Sh. Ataei, S. Ghahremani, Construction and Building Materials.

 

دفعات مشاهده: 7275 بار   |   دفعات چاپ: 1197 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 184 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 1.006 seconds with 1367 queries by AWT YEKTAWEB 2563