[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 96/02/16 سخنرانی علمی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۱۶ | 

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می نماید:

سخنرانی علمی

Residual Stresses and Distortions in Fuselage Panels Made of Composite and Hybrid Materials

Dr. Morteza Abouhamzeh

Delft University of Technology, Netherlands

In recent years, extended work is done on design procedure of panels made from composites and hybrid materials. Fibre metal laminates (FMLs) have been proved to have superior structural integrity aspects like fatigue, crack propagation, residual strength, etc. However, the manufacturing procedure and its effects on the performance of the material need to be improved.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

A research has been carried out by the “Structural Integrity and Composites (SI&C) group at Delft University of Technology”, where GLARE was actually invented in the past. GLARE is the most currently applied type of FMLs with Aluminium and glass fibres integrated by epoxy. The laminates may be attached together by splices (adhesion of the adjacent laminates to make larger panels). The final panels may have cut-out features and reinforced by attaching doublers and stringers to the already cured laminates which would need a second cure cycle.

Response of the hybrid material is characterised in different circumstances during manufacturing. Models are developed for prediction of residual stresses during the cure cycle of the material.

The focus of this seminar is to give an overview of the details of the performed research on this topic. The characterisation experiments and measurements are described and the developed models are presented. The future research steps are mentioned and the impact of the output of this research on the fuselage industry, using composite and/or hybrid materials in different parts will be discussed.

زمان: دوشنبه 18 اردیبهشت 1396، ساعت 13:30

مکان: سالن اجتماعات مهندس نبوی،  دانشکده مهندسی مکانیک

دفعات مشاهده: 546 بار   |   دفعات چاپ: 17 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.177 seconds with 995 queries by yektaweb 3388