[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

کانال تلگرام تحصیلات تکمیلی  دانشکده

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
برنامه کلاس
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 11/9/93 دفاعیه دکترا ::
AWT IMAGEآقای محسن محمدعلی دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر احمدیان، روز چهارشنبه 12/9/93 از رساله دکترای خود تحت عنوان "مدل سازی و شناسایی متغیرهای پدیده لغزش و جدایش همزمان در اتصالات با سطح تماس گسترده" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 15 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

 چکیده:

  هدف از این پایان نامه استخراج یک مدل برای تماس است. این مدل گسترده، لغزش و جدایش به همراه میرائی حاصل از آنها را مدل سازی می­نماید. این مدل توانایی در نظر گرفتن اثرات متقابل لغزش و جدایش را بر روی یکدیگر داشته و دارای شش پارامتر برای مدل سازی حلقه­های هیسترزیس در راستای عمودی و افقی به صورت پیوسته با حفظ وابستگی آنها به فشار عمودی است. در راستای رسیدن به این هدف، در این پایان نامه ابتدا به اهمیت و تازگی بررسی تماس به صورت گسترده با در نظر گرفتن لغزش و جدایش به همراه میرائی آنها پرداخته شده است. در ادامه با بیان نواقص مدل­های موجود و ترکیبشان در راستای پیشرفت آنها مدلی گسترده از اتصال پیشنهاد می­گردد.

  به منظور بررسی صحت و قابلیت مدل ارائه شده، سازه­ای مناسب، دارای یک اتصال، ساخته شده که در صورت تحریک، لغزش و جدایش در اتصال آن روی داده و سازه رفتاری غیر خطی از خود نشان می­دهد. سازه در نقطه­ای مناسب تحریک شده و پاسخ آن در حالت ماندگار در سطوح مختلف تحریک ثبت شده است. سپس سازه فوق به کمک مدل تماس ارائه شده شبیه سازی شده، پارامترهای مدل تماس شناسایی و پاسخ مدل و سازه تحت آزمون با یکدیگر مقایسه شده است. در انتها از این مدل به منظور پیش گویی رفتار سازه نیز استفاده شده است. در راستای رسیدن به این نتایج، ابتدا تاثیرات محرک الکترومغناطیسی (که عموما برای تحریک سازه­ها به کار می­رود) بر روی پاسخ سازه تحت آزمون بررسی شده است. با استفاده از نتایج این مطالعه نقطه مناسب برای تحریک سازه انتخاب و از تاثیرات محرک نیز در مدل گنجانده شده­است. سپس به منظور اطمینان از اینکه ارتعاشات ایجاد شده در سازه تحت آزمون در هارمونیک­های بالاتر فقط در اثر رفتار غیر خطی تماس است، یک کنترلر برای محرک طراحی و پیاده سازی شده­است. در انتها به منظور بدست آوردن پاسخ ماندگار مدل شبیه سازی شده و شناسایی پارامترهای آن، با هدف حداقل سازی حجم محاسبات، یک روش کاهش مرتبه مدل بر پایه هارمونیکبالانس ارائه شده است.

  کلمات کلیدی: مدل گسترده تماس، لغزش و جدایش، فشار عمودی، کاهش مرتبه مدل.

دفعات مشاهده: 2971 بار   |   دفعات چاپ: 615 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4722