فرآیند استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکترا
فایل شیوهنامه (لطفاً قبل از مراجعه به کارشناس، به دقت مطالعه شود)
۱- اعلام سهمیهی دانشگاه توسط سازمان امور دانشجویان (معمولاً اواخر اردیبهشت هر سال)
۲- اعلام سهمیه به دانشکدهها (توزیع سهمیه براساس تعداد دانشجویان دکتری ورودی هر سال تحصیلی خواهد بود)
۳- تحویل مدارک زیر به دانشکده:
-
کاربرگ استفاده از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج از کشور (پیوست شماره ۱)
-
کاربرگ مشخصات انگلیسی: جدول ذیل این فرم (مربوط به مقاطع تحصیلی قبلی) فقط در صورتی پر شود که دانشجو متقاضی ریز نمره تأیید شده است (متقاضیان فرصت کوتاه مدت داخل، نیازی به تکمیل این فرم ندارند).
-
چاپ نامهی پذیرش از دانشگاه یا مؤسسهی محل تحقیق با آرم مؤسسه یا دانشگاه برای فرصت خارج از کشور یا نامه موافقت معاونت پژوهشی محل فرصت برای فرصت داخل (دو نسخه)
-
تصویر کارت ملی
-
تصویر صفحه اول گذرنامه
-
نمره زبان
-
تصویر حکم بورس (برای دانشجویان بورسیهی وزات علوم، تحقیقات و فناوری)
-
تصویر صورتجلسهی شورای آموزشی- پژوهشی دانشکده مبنی بر موافقت با فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجو
۴- ارسال مدارک از دانشکده به تحصیلات تکمیلی دانشگاه همراه نامهای که اولویت استفادهی دانشجو از سهمیه در آن قید شده باشد.
توجه: فایلهای تمامی مدارک (با حجم حداکثر ۲ مگابایت) برای کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه از طریق پست الکترونیک ارسال شود.
۵- ارسال مدارک به سازمان امور دانشجویان
۶- بررسی مدارک در کارگروه تخصصی سازمان امور دانشجویان و اعلام نظر به دانشگاه در خصوص واجدین شرایط استفاده از فرصت تحقیقاتی.
۷- ارائه فرم تسویه حساب با امور دانشجویان
کاربرگ تسویه با امور دانشجویان
۸- ثبت نام دانشجو در سامانه سجاد به نشانی: https://portal.saorg.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور
تذکر: دانشجویان محترم لطفا با مرورگر Google Chrome وارد سامانه شوند و راهنمای کاربری سامانه را به دقت مطالعه فرمایند.
۹- ثبت درخواست فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی توسط دانشجو در سامانه سجاد (برای ثبت درخواست، لازم است مدارک اسکن و بارگذاری شود).
۱۰- تحویل سند رسمی تعهد تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی به همراه یک نسخه کپی، به صورت تایپ شده و با قید مبلغ تعهد به شرح مندرج در شیوهنامه توسط واجدین شرایط.
فایل نحوه تکمیل کاربرگ وثیقه
تذکر: سند تعهد صرفاَ پس از بازگشت از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی و تسویه حساب با سازمان امور دانشجویان و انجام خدمت به میزان دو برابر مدت فرصت تحقیقاتی، آزاد خواهد شد.
فایل تعهد کارمندی (پیوست شماره ۲)
توجه: در صورتی که دانشجو پس از ارسال مدارک به هر دلیلی موفق به استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی نشود، باید انصراف خود را به تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام نماید تا پس از تأیید سازمان، مراحل لغو سند تعهد انجام شود.
۱۱- ارسال نامهی حمایت مالی دانشجو از سازمان امور دانشجویان به دانشگاه
۱۲- تحویل نامهی حمایت مالی به دانشجو جهت اقدام برای دریافت ویزا
تذکر مهم: چنانچه به هر دلیلی دانشجو موفق به استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی نشود، برای تسویه حساب حتما باید نامه حمایت مالی را به همراه نامه انصراف (با ذکر دلیل انصراف) عودت دهد.
۱۳- ارائهی تصویر گذرنامه، ویزا و بلیت، فرم تکمیلشدهی تعهد استرداد وجه اضافی و شماره حساب بانک تجارت به تحصیلات تکمیلی دانشگاه (دو سری) و بارگذاری مدارک مذکور در سامانه سجاد.
کاربرگ تعهد استرداد وجه اضافی
۱۴- ارسال مدارک بند ۱۳ به سازمان امور دانشجویان
۱۵- مراجعهی دانشجو جهت دریافت کمکهزینه ارزی یا ریالی
مراحل انجام تسویه حساب پس از بازگشت از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی
تحویل مدارک ذیل به تحصیلات تکمیلی دانشگاه و بارگذاری در سامانه سجاد:
کاربرگ گزارش
تذکر مهم:
لغو تعهد پژوهشی فرصت تحقیقاتی دکترا
لغو تعهد پژوهشی فرصت تحقیقاتی دکترا از سه طریق زیر با تأیید نهایی تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارسال نامه برای سازمان امور دانشجویان امکانپذیر است:
۱- پسادکترا: با نامه دفتر امور پژوهش دانشگاه مبنی بر گذراندن دوره پسادکترا.
۲- دستیار پژوهشی: با نامه استاد راهنما که در آن تاریخ شروع و پایان دستیاری و عناوین مقالات دانشجو در دوره دستیاری (اصل مقالات هم ضمیمه شود) ذکر شده باشد. این نامه باید به تأیید رئیس دانشکده نیز رسیده باشد.
۳- پذیرش و چاپ مقالات: تأیید کاربرگ مقالات (اصل مقالات هم ضمیمه شود) توسط استاد راهنما با امضا و مهر معاونت پژوهشی دانشکده.
کاربرگ مقالات
توجه: لازم است فایل تمامی مدارک از طریق پست الکترونیک برای کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال گردد.
|