[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۱۴

خبرنامه شماره ۲۱۳

خبرنامه شماره ۲۱۲

خبرنامه شماره ۲۱۱

خبرنامه شماره ۲۱۰

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سالروز امامت حضرت مهدی(ع) مبارک باد
..
:: پایان نامه برترکنفرانس بین‌المللی گرمایش وسرمایش مطبوع ::

 

 

AWT IMAGE

  در کنفرانس بین‌المللی گرمایش و سرمایش مطبوع،

  پایان‌نامه دانش‌آموخته دکتری دانشگاه پایان‌نامه برتر شناخته شد

    پایان‌نامه دکتر محمود چهارطاقی، دانش‌آموخته مقطع دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه، در سومین کنفرانس بین‌المللی گرمایش و سرمایش مطبوع به عنوان پایان‌نامه برتر در سال 1388 انتخاب شد.

  عنوان این پایان‌نامه: «تحلیل فنی و اقتصادی پمپ حرارتی گازسوز» است که راهنمایی آن بر عهده دکتر صنایع عضو هیات علمی دانشکده مکانیک می‌باشد.

  روابط عمومی دانشگاه کسب این موفقیت را به دکتر چهارطاقی نگارنده پایان‌نامه و دکتر صنایع استاد راهنمای پایان‌نامه تبریک می‌گوید.

  چکیده این دفاعیه به شرح ذیل می‌باشد:

  پمپ‌های حرارتی یکی از مهمترین دستگاه‌هایی هستند که برای گرمایش و سرمایش ساختمانها به کار می‌روند. پمپ‌ حرارتی با سیکل تراکمی بخار شامل دو سطح دما بالا (کندانسور) و دما پایین (اواپراتور) می باشد.

  معمولا پمپ‌های حرارتی شامل دو مبدل حرارتی در داخل و خارج فضای مسکونی بوده که در حالت گرمایش، مبدل داخلی، کندانسور و مبدل بیرونی اواپراتور بوده و در سرمایش مبدل داخلی، اواپراتور و مبدل بیرونی کندانسور می باشد. تغییر حالت از مد گرمایشی کارکرد به مد سرمایشی، توسط یک شیر معکوس کننده صورت می گیرد. پمپ‌های حرارتی بر اساس نوع محرک مورد نیاز برای به حرکت در آوردن کمپرسور، به پمپ حرارتی با محرک الکتریکی EHP) ) و پمپ حرارتی با محرک موتور گازسوز (GEHP) ، طبقه بندی می شوند.

  استفاده از پمپ‌های حرارتی گازسوز در سالهای اخیر در بسیاری از جوامع پیشرفته و صنعتی دنیا گسترش یافته است و با توجه به کمتر بودن قیمت گاز طبیعی در مقایسه با قیمت برق، به خصوص در نواحیی که دارای منابع سرشار گاز طبیعی هستند، می‌تواند بسیار مفید بوده و هزینه‌های بهره برداری این سیستم‌ها را به شدت کاهش دهد.

  با توجه به اهمیت استفاده از پمپ‌های حرارتی گازسوز، مدلسازی عملکرد این سیستم‌ها و همچنین بدست آوردن حالت بهینه کارکرد، از نقطه نظرهای فنی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارد.

  دراین رساله، مدلسازی حرارتی این دستگاهها شامل سیکل تبرید تراکمی بخار( با در نظر گرفتن کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور) و موتور احتراق داخلی به صورت یکپارچه در حالت کارکرد گرمایشی و سرمایشی صورت گرفته و پارامتر های عملکرد سیستم از قبیل فشارهای مکش و تخلیه، توان مصرفی کمپرسور، سوخت مصرفی موتور و ضریب عملکرد دستگاه در حالت های پایدار و گذرا بررسی شده است.

  در ادامه تستهای تجربی بر روی یک نمونه از این دستگاهها، که در آزمایشگاه بهینه سازی سیستمهای انرژی مستقر است، انجام پذیرفته و سپس نتایچ مدل و تست با یکدیگر مقایسه شده است.

  همچنین مجموع هزینه‌های سیستم شامل هزینه سرمایه‌گذاری اولیه و هزینه‌های کارکرد به عنوان تابع هدف،بر اساس پارامترهای فنی و اقتصادی سیستم ، معرفی گردیده است. به منظور به دست آوردن پارامترهای طراحی در حالت حداقل هزینه‌های کل سیستم (هزینه سرمایه‌گذاری اولیه به علاوه هزینه کارکرد) روش بهینه‌سازی مبتنی بر الگوریتم ژنتیک به کار گرفته شده است. هشت پارامتر طراحی سیستم شامل فشار کندانسور و فشار اواپراتور ، در حالت سرمایش و گرمایش، نرخ جرمی هوای ورودی به مبدل حرارتی داخلی ، نرخ جرمی هوای ورودی به مبدل حرارتی بیرونی، دور موتور در سرمایش و گرمایش و محدوده های مشخص تغییرات آنها در نظر گرفته شده و مقادیر پارامترهای طراحی در حالت حداقل هزینه های کل سیستم، بدست آمده است . سپس مقادیر بهینه پارامترهای طراحی پمپ حرارتی گازسوز در حالت سرمایش و گرمایش تخمین زده شده اند و در ظرفیت های مختلف سرمایش و گرمایش، مقدار حداقل هزینه و تغییرات پارامترها در این شرایط ارائه گردیده است. در انتها حساسیت سنجی تغییر پارامترهای طراحی، با تغییرات قیمت سوخت و هزینه های سرمایه گذاری اولیه ، ارائه شده است.

 

دفعات مشاهده: 1367 بار   |   دفعات چاپ: 351 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.178 seconds with 965 queries by yektaweb 3525