[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۱۴

خبرنامه شماره ۲۱۳

خبرنامه شماره ۲۱۲

خبرنامه شماره ۲۱۱

خبرنامه شماره ۲۱۰

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سالروز امامت حضرت مهدی(ع) مبارک باد
..
:: انتخاب برترین پایان نامه کشور از سوی انجمن هوا و فضای ایران ::

AWT IMAGE

  از طرف انجمن هوا فضای ایران پایان‌نامه دانشجوی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه برتر شناخته شد

  پایان‌نامه مهندس ثاراله عباسی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه از طرف انجمن هوا فضای ایران به عنوان پایان‌نامه برتر کشور در مقطع کارشناسی‌ارشد شناخته شد.

  چکیده این پایان‌نامه که راهنمایی آن بر عهده دکتر تقوی می‌باشد به شرح زیر است.

  یکی از انواع کمپرسورها و فن‌ها، نوع محوری آن بوده که به طور گسترده ای در موتورهای توربین گاز اعم از نوع زمینی و یا هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توربوماشین‌ها باید بتوانند علاوه بر عملکرد در نقطه طراحی، در گستره وسیعی از شرایط عملیاتی، به عبارتی شرایط خارج طرح، کار کنند. همچنین به دلیل ملاحظات وزن، اندازه، هزینه و... باید دارای بازده و نسبت فشار بالایی باشند.

  در پروژه حاضر روش انحنای خطوط جریان برای طراحی و تحلیل میدان جریان درون مجموعه فن و کمپرسور محوری و همچنین قسمت داکت ‌( Duct ) موتور توربوفن به کار گرفته شده است. در ابتدا به کمک تحلیل یک بعدی بر اساس حل ردیف به ردیف جریان در امتداد شعاع میانی و بر اساس نسبت کنارگذر مورد نظر، هندسه نصف‌النهاری مجموعه فن ، کمپرسور و جداکننده ( Splitter ) و همچنین سرعتهای محوری استخراج می‌شوند. این اطلاعات به عنوان اطلاعات ورودی برای روش انحنای خطوط جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورودی‌های دیگر برنامه فشار و دمای کل ورودی به فن، دور محور، دبی جریان و نسبت فشار کل می‌باشد. از مدل‌های افت پروفیل، افت موج ضربه‌ای و افت درز نوک پره‌ها به منظور محاسبه تغییرات آنتروپی استفاده شده است. شکل هندسی پره کمپرسور از طریق ایجاد خط انحنای دایروی و انواع سهموی با درجه‌های مختلف و توزیع ضخامت بر اساس اطلاعات ضخامت ایرفویل‌های ناکا حول آن صورت گرفته است. به منظور کسب اطمینان از صحت نتایج، خروجی‌های برنامه برای یک فن دو طبقه با نتایج تجربی مقایسه می‌شوند. پس از آن تاثیر برخی کمیت‌های ورودی برنامه نظیر بار آیرودینامیکی، تعداد پره‌ها و دور محور بر عملکرد آیرودینامیکی و شکل هندسی فن دو طبقه بررسی می‌گردد.

  پس از انجام فر‌آیند طراحی منحنی‌های عملکرد مجموعه فن و کمپرسور برای موتور توربوفن طی یک برنامه کامپیوتری استخراج می‌گردند. بدین منظور در ابتدا بر اساس هندسه بدست‌آمده برای پره‌های فن و با تغییر بارگذاری پره‌ها از طریق تغییر در دبی جرمی و سرعت دورانی به روش مذکور، منحنی‌های عملکرد خارج از طرح فن بدست آورده می‌شوند. از آنجا که دبی ورودی به کمپرسور تابع نسبت کنار‌گذر بوده و این پارامتر نیز خود در حالت خارج طرح و در دور‌های عملکردی مختلف متغیر می‌باشد، نموداری از تغییرات نسبت کنار‌گذر بر حسب تغییرات دور در نظر گرفته می‌شود. همچنین برای هر بارگذاری اعمال شده برای فن، توزیع فشار و دمای کل خروجی فن به عنوان پارامتر‌های ورودی کمپرسور در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب پس از تحلیل عملکرد فن در هر دبی یا دور محور، تحلیل کمپرسور در دبی متناظر با آن انجام می‌شود. این منحنی‌های مشخصه در قالب دو نمودار نسبت فشار و بازده آیزنتروپیک بر حسب پارامتر دبی جرمی در دور‌های مختلف ترسیم شده‌اند. به منظور پیش‌بینی وقوع واماندگی و خفگی از معیارهای تجربی استفاده شده است. به منظور کاربری آسان از کد تدوین شده در طراحی و تحلیل جریان، یک رابط گرافیکی نیز تهیه و ارائه گردیده است.

  روابط عمومی دانشگاه کسب این موفقیت را به این دانشجو تلاش‌گر و استاد محترم راهنمای پایان‌نامه تبریک می‌گوید.

 

دفعات مشاهده: 1483 بار   |   دفعات چاپ: 323 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.174 seconds with 965 queries by yektaweb 3525