[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۱۴

خبرنامه شماره ۲۱۳

خبرنامه شماره ۲۱۲

خبرنامه شماره ۲۱۱

خبرنامه شماره ۲۱۰

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سالروز امامت حضرت مهدی(ع) مبارک باد
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۴/۲۱ | 

AWT IMAGE

 سید علی مسیبی (دانشجوی دوره دکتری مهندسی خط و سازه های ریلی در دانشکده مهندسی راه آهن) ، بیست و یک تیرماه 1395از رساله دکتری خود با عنوان «ارزیابی تاثیر شرایط تکیه گاه بر رفتار دینامیکی خط آهن بالاستی» دفاع می کند.

چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر جبارعلی ذاکری و مشاوره آن را دکتر مرتضی اسماعیلی بعهده داشتند به شرح ذیل میباشد.

چکیده

در صنعت حمل و نقل ریلی به منظور آگاهی از مکانیزم و رفتار خطوط راه آهن و کاهش هزینه­ها و عملیات تعمیر و نگهداری نیاز به ارزیابی و بررسی خطوط ریلی می­باشد. با عنایت به اینکه در خصوص تاثیر شرایط و وضعیت تکیه گاه بر رفتار خطوط راه آهن تحقیقات کافی و وافی صورت نگرفته است، لذا در پژوهش حاضر، تاثیرات شرایط و سختی تکیه گاه بر رفتار دینامیکی در مدل های توسعه داده شده خطوط ریلی ارزیابی و بررسی شده است. در این راستا برای حالت های مختلف تکیه گاه خطوط ریلی، روابط مربوط به محاسبه سختی های هرمی توسعه داده شده و استخراج گردید. همچنین در ابتدا، اجزاء خط آهن به صورت مجموعه ای از جرم ها، فنرها و میراگرها مدلسازی گردید تا اثرات بار اعمالی قطار بر روی اجزاء سیستم خط آهن مورد ارزیابی و مطالعه قرار گیرد. در این راستا انواع مدل های خطوط ریلی شامل مدل های خط آهن بر روی بستر با تکیه گاه های ارتجاعی پیوسته و گسسته، خط آهن با وجود یک، دو و سه لایه و همچنین مدلهای دیگر ناشی از دو نوع الگوی بارگذاری خط آهن مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. سپس نتایج حاصل از تحلیل های عددی انواع مدل های خطوط ریلی با نتایج حاصل از بررسی ها و ارزیابی های تحقیقات عددی و میدانی مورد مقایسه قرار گرفته و معتبر گردیدند. در ادامه، روابط مربوط به مدل های هرمی در مورد لایه های بالاست و زیر بالاست، همچنین بالاست با تک لایه، دو لایه و سه لایه و همچنین خط آهن با وجود زیرسازه چند لایه شامل بالاست، سابگرید و خاکریز توسعه داده شده و استخراج گردید و تاثیرات آنها در مدل های دینامیکی توسعه داده شده خطوط ریلی مورد مطالعه قرار گرفت. در بخش دیگری از مطالعات، تاثیرات سختی تکیه گاه پیوسته خط آهن در مدل های عددی مورد بررسی قرار گرفت. سپس در ادامه و در بخش دیگری از پژوهش، تاثیرات تراورس آویزان بر روی رفتار دینامیکی خط آهن مورد بررسی قرار گرفت. در ضمن در انتهای پژوهش حاضر علاوه بر بررسی ها و تحلیل های عددی، مجموعه ای از آزمایشهای میدانی بر روی خط آهن انجام شد. همچنین در پژوهش حاضر، تحلیل حساسیت های متعددی به منظور استخراج یکسری روابط انجام شده است. 

ایمیل دانشجو : mosayebi@iust.ac.ir

واژه‌ های کلیدی: خط آهن بالاستی، شرایط و وضعیت تکیه گاهی خط آهن، سختی تکیه گاه خط آهن، بررسی و تحلیل عددی خطوط ریلی، آزمایش های میدانی

دفعات مشاهده: 1949 بار   |   دفعات چاپ: 241 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.173 seconds with 965 queries by yektaweb 3525