[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۲۱۴

خبرنامه شماره ۲۱۳

خبرنامه شماره ۲۱۲

خبرنامه شماره ۲۱۱

خبرنامه شماره ۲۱۰

خبرنامه شماره ۲۰۹

خبرنامه شماره ۲۰۸

خبرنامه شماره ۲۰۷

خبرنامه شماره ۲۰۶

خبرنامه شماره ۲۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سالروز امامت حضرت مهدی(ع) مبارک باد
..
:: با معرفی برندگان، اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها پایان یافت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۴ | 
 
با معرفی برندگان، اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها پایان یافت
 

اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران روزهای دوم و سوم آذر 1396 برگزار شد.
مراسم افتتاحیه این کنفرانس، با حضور مهندس نصرالله جهانگرد (معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات)، مهندس حسن کریمی قدوسی (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ای) و دکتر بهروز مینایی (دبیر علمی کنفرانس)، در سالن آمفی تئاتر شهید بهرامی دانشگاه برگزار شد.
 در این مراسم ابتدا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سخنرانی و اعلام کرد که تسهیلات و زیرساخت‌ها برای توسعه بازی‌ سازی در شهرهای کوچک فراهم است.مهندس جهانگرد گفت: این موضوع که صنعت بازی‌های رایانه‌ای به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است که به فاز پژوهشی وارد شده را باید به فال نیک گرفت و این موضوع نشان از عمیق شدن و ساخت یافتگی این صنعت دارد. وی با بیان این که هر صنعتی که بخواهد پا بگیرد، نیازمند اجزای مختلفی برای ساخت‌یافتگی و سیستماتیک شدن است گفت: در صورتی که به تولید دانش و مهارت نپردازیم، نقش ما در صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حد مصرف کننده باقی می‌ماند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: زبان مفاهمه در جهان امروز، تصویری شده است به گونه‌ای که مفاهیم مهم یک کتاب را می‌توان در یک تیزر یا انیمیشن یک دقیقه‌ای به مخاطبان ارایه کرد و در صورتی که این پدیده به ابزاری تبدیل شود که مخاطب، در آن عنصری فعال باشد، می توان آن را  بازی دانست.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که تصور ساده انگارانه‌ای است اگر بازی را تنها یک ابزار تفریحی برای نوجوانان و جوانان بدانیم، گفت: بازی‌های رایانه‌ای، ابعاد مختلفی از جمله روانشناختی، اخلاقی، اجتماعی و مهارت آفرینی دارد و توجه به این ابعاد، نیازمند عقبه فکری، دانشی و پژوهشی است و باید برای بازی‌سازان خوراک لازم علمی را فراهم کرد. وی افزود: فرهنگ و تاریخ عمیق و چندبعدی جامعه، ذخایر بسیار زیادی را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد و به آنها توصیه می‌کنم مطالعات زیادی در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، تمدن و موضوعات اجتماعی و روانشناسی داشته باشند تا بازی‌های بزرگ‌تر، عمیق‌تر و موثرتری بسازند.مهندس جهانگرد با بیان این که ابزارهای لازم برای ساخت و توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور فراهم است گفت: با همکاری و هماهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استفاده بازی‌سازان از این ابزار را باید تسهیل کرد و آموزش مهارت را عمومی‌تر کنیم.رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که وزارت ارتباطات تعامل زیادی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دارد، ابراز امیدواری کرد در سطح ملی، حمایت‌هایی که بازی‌سازان به آن نیازمندند به صورت منظم و ساخت‌یافته و بدون دخالت در جریان بازار، از آنها صورت پذیرد.
در اولین روز برگزاری کنفرانس، دو سخنرانی کلیدی توسط دکتر ویوین چن (دانشیار دانشکده ارتباطات دانشگاه نانیانگ سنگاپور) و مایکل رول (از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان بازی‌های دیجیتال و از مدرسان Games Academy برلین) ارایه شد و سپس مقالات کنفرانس در 9 محور اساسی گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال؛ هوش مصنوعی و بازی ‌های دیجیتال؛جنبه ‌های فنی، الگوریتم‌ ها و معماری ‌های بازی ‌های دیجیتال؛ پردازش بازی ‌های دیجیتال؛ بازی‌های جدی و بازی ‌وار سازی؛ ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی ‌های دیجیتال؛ تعامل ‌پذیری در بازی‌ های دیجیتال؛ هنر و طراحی بازی ‌های دیجیتال؛ اقتصاد، مدیریت و کسب‌ و‌ کار در بازی‌ های دیجیتال ارایه گردید.نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها، بعد از ظهر روز جمعه، سوم آذرماه با معرفی مقالات و پژوهشگران برتر به کار خود پایان داد.
در مراسم اختتامیه، مهندس کریمی‌قدوسی (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) در سخنانی با ابراز خوشحالی از به سرانجام رسیدن زحمات همکاران خود در برگزاری این رویداد گفت: واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به دوسال است که آعاز به کار کرده و در این مدت، فعالیت‌های متنوع و مختلفی داشته است اما مهمترین فعالیت این واحد، برگزاری همین کنفرانس است.وی با اشاره به اینکه چهار هدف و ویژگی این کنفرانس را در قیاس با رویدادهای مشابه تبدیل به اتفاقی ویژه کرده است، گفت: اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال در حوزه های مختلف انسانی، فنی و هنری، تلاش کرد جامعیت داشته باشد و از این نظر می‌توان پرداختن به گستره وسیعی از موضوعات در قالب یک رویداد پژوهشی را اتفاقی ویژه قلمداد کرد. وی افزود: نکته دوم، تلاش برای برگزاری بین المللی این رویداد بود که با توجه به آمار مقالات رسیده از کشورهای مختلف و عبور بیش از ۵۰ درصد این مقالات از مرحله داوری، می‌توان نمره قابل قبولی به خصوص با در نظر گرفتن گام اول، برای این رویداد در نظر گرفت.مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هدف سوم این کنفرانس را «شبکه سازی» دانست و گفت: این کنفرانس، هر ساله با میزبانی یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و به همین دلیل هیات علمی این رویداد، متشکل از کارشناسان همه دانشگاه های مطرح است و از این نظر ارتباطات دانشگاهی با محوریت این کنفرانس تقویت خواهد شد.
مهندس کریمی ادامه داد: هدف چهارم، برقراری ارتباط بین پژوهش و صنعت بود که ریشه در نگاه حاکم بر بنیاد ملی دارد. ما معتقدیم پژوهش و تحقیق نباید در دانشگاه محدود بماند که مصداق اجرایی این ایده هم شکل‌گیری بخش بازی های جدی در نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال بود که به عنوان گام اول، اتفاق قابل قبولی را رقم زد.
در ادامه آیین اختتامیه نخستین کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال، مقالات برتر در حوزه‌های فنی، علوم انسانی و هنر معرفی و از پژوهشگران آن‌ها و همچنین برندگان مسابقه «بازی های جدی» تقدیر به عمل آمد.
بخش تقدیر از برگزیدگان با حضور دکتر سلجوقی به نمایندگی از وزارت ارتباطات، برگزار شد. در بخش بازی های جدی، بازی «طرلان» توانست جایزه اول را از آن خود کند گفتنی است نخستین دوره کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، به همت معاونت پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مرکز دایرک و با همکاری و میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
آدرس کانال تلگرام رسمی دانشگاه: https://telegram.me/IUST_Official

 
دفعات مشاهده: 206 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.205 seconds with 965 queries by yektaweb 3525