[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
اعضای هیات علمی ::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور فرهنگی::
امور پژوهشی::
اخبار و رویدادها::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی ::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
ورود به سایت دروس
دانشجویان روزانه و پردیس
دانشجویان مرکز آموزش الکترونیکی
..
اطلاعیه ها
 اطلاعیه های آموزشی
..
فراخوان ها
فراخوان های همکاری با صنعت و سازمان ها
..
دفاعیه‌ها

دفاعیه های دکتری

۱۴۰۲/۸/۱۷ - زهرا رشیدی
۱۴۰۲/۶/۲۷ - حجت‌اله اسماعیلی


دفاعیه های کارشناسی ارشد

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مینا خوش‌بزم فریمانی ::
 | تاریخ ارسال: 1401/10/5 | 

    ارائه­ دهنده:
مینا خوش‌بزم فریمانی


 استاد راهنما:
دکتر
رضا انتظاری ملکی

هیات داوری: 
 دکتر
محسن شریفی
 دکتر احمد خونساری


زمان:
 ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

ساعت ۱۵:۰۰
 

خانم مینا خوش‌بزم فریمانی دانشجوی کارشناسی ارشد آقای دکتر رضا انتظاری ملکی مورخ ۱۸ دیماه ساعت ۱۵:۰۰ از پروژه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان "ارائه یک الگوریتم بارسپاری وظایف در خودرو‌های خودران تحت محاسبات لبهدفاع خواهند نمود.

چکیده پایان نامه:
 اخیراً محاسبات لبه خودروییبه عنوان موثر ترین راه حل برای رفع نیازهای روزافزون خودرو‌های هوشمند به سایر منابع محاسباتی معرفی شده است. با وجود اینکه ظرفیت محاسباتی سرویس‌دهنده‌های لبه مستقر در واحد‌های کنارجاده‌ای نسبت به ظرفیت محاسباتی محلی خودرو قدرتمند‌تر می‌باشد، اما چالش اصلی در این حوزه انتخاب وظایف تولید شده در خودرو جهت بارسپاری ضمن در نظر گرفتن مهلت زمانی وظایف با هدف کاهش انرژی و ایجاد عملکرد مناسب می‌باشد. در این پایان‌ نامه ما به معرفی معماری یک شبکه محاسبات لبه خودرویی می‌پردازیم. این شبکه شامل تعدادی خودرو در حال حرکت با سرعت غیر ثابت می‌باشد که در هر بازه زمانی تعدادی وظیفه توسط برنامه‌های خودرو تولید می‌شود. در ادامه به معرفی یک الگوریتم بارسپاری وظایف به منظور کاهش مصرف انرژی و تأخیر ضمن در نظر گرفتن جهت حرکت خودرو، مبتنی بر Rainbow می‌پردازیم. Rainbow پیشرفته‌ترین الگوریتم یادگیری تقویتی عمیق است که ترکیب شش بهبود مستقل معرفی شده بر روی الگوریتم یادگیری تقویتی عمیق می‌باشد. در نهایت جهت ارزیابی عملکرد الگوریتم پیشنهادی از داده‌های ترافیکی واقعی گزارش شده در یکی از شهر‌های فرانسه استفاده کرده‌ و عملکر الگوریتم‌ را با سایر الگوریتم‌های یادگیری تقویتی عمیق از جمله DQN،Double-DQN  و Deep Recurrent DQN مقایسه کرده‌ایم. نتایج آزمایش نشان می‌دهد که در صورت استفاده از الگوریتم پیشنهادی شاهد یک کاهش متوسط ۱۸ و ۱۵ درصدی به ترتیب در مصرف انرژی و تأخیر به نسبت سایر الگوریتم‌های DQN‌ می‌باشیم. علاوه بر این ثبات و همگرایی الگوریتم پیشنهادی به وضوح نسبت به سایر الگوریتم‌ها بهبود نیز می‌یابد.

 
 
مکان: دانشکده مهندسی کامپیوتر، طبقه سوم ،اتاق دفاع
 
 



 

دفعات مشاهده: 981 بار   |   دفعات چاپ: 102 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
data
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4623