[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
اعضای هیات علمی ::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور فرهنگی::
امور پژوهشی::
اخبار و رویدادها::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی ::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
ورود به سایت دروس
دانشجویان روزانه و پردیس
دانشجویان مرکز آموزش الکترونیکی
..
اطلاعیه ها
 اطلاعیه های آموزشی
..
فراخوان ها
فراخوان های همکاری با صنعت و سازمان ها
..
دفاعیه‌ها

دفاعیه های دکتری

۱۴۰۲/۸/۱۷ - زهرا رشیدی
۱۴۰۲/۶/۲۷ - حجت‌اله اسماعیلی


دفاعیه های کارشناسی ارشد

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مهرناز تقیوند ::
 | تاریخ ارسال: 1401/7/25 | 

   ارائه­ دهنده:
مهرنازتقیوند


 استاد راهنما:
دکتر
حسن نادری

هیات داوری: 
 دکتر محمدرضا کنگاوری
دکتر محمود نشاطی

زمان:
 ۱۴۰۱/۰۷/۲۵

ساعت ۱۳:۰۰
 

خانم مهرنازتقیوند دانشجوی کارشناسی ارشد آقای دکتر حسن نادری روز دوشنبه  ۲۵ مهرماه ساعت ۱۳:۰۰ از پروژه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان "ارائه روشی جهت پیش بینی محبوبیت و توجه داده های خبریدفاع خواهند نمود

چکیده پایان نامه:
با وجود دسترسی گسترده به محتوای وب و حجم عظیم دادهی خبری تولید شده، نیاز به بررسی عمیقتر این موضوع در زیر مسئلههای مختلف آن و یافتن دانش و معنا در دادههای خبری نیز بیشتر شده است. یکی از این زیربخشها مطالعه و ارائه رویکردهای جدید برای پیشبینی محبوبیت  محتوای خبری به منظور اختصاص منابع مناسب برای این نوع داده است. در این  راستا، این پژوهش به بررسی دادههای خبری و یافتن راهکارهای مناسب با هدف پیش‌‌بینی محبوبیت، معروفیت و دیده شدن این دادهها، میپردازد.
رویکردهای متنوعی برای حل مسئله پیش‌بینی محبوبیت اخبار ارائه شدهاند؛ که با در نظر گرفتن سناریوی زمان در دسترس بودن دادهها، نوع ویژگیهای مورد بررسی و همچنین نوع متغیر هدف؛ این رویکردها به دو دستهی پیشبینی قبل از انتشار و یا بعد از انتشار خبر تقسیمبندی میشوند.
 این پژوهش  پیش‌بینی محبوبیت خبر را پس از انتشار آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از این کار افزایش دقت پیش‌بینی محبوبیت اخبار است؛ که این هدف امکان پیشنهاددهی سریعتر و دقیق‌‌تر محتوای خبری را نیز به همراه دارد. انگیزهی اصلی برای یافتن راه حل مناسب برای این نیاز، در حجم بالای محتوای خبری و افزایش تقاضای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات ریشه دارد. همچنین  حل این مسئله برای سامانههای خبری و افراد ذینفع، بسیار سودمند است؛ چرا که آگاهی از میزان محبوبیت هر مورد خبری در مواردی مانند جایگاه خبر در سایت، تبلیغات، روند اتفاقات؛ سودمند است. هدف این پژوهش بررسی کارهای گذشته و مقایسهی روشها و الگوریتمهای مختلف به منظور یافتن الگوریتمی که بهترین میزان دقت پیشبینی را ارائه میدهد. در این ارزیابی چند مدل از مدلهای یادگیری ماشین مانند جنگلتصادفی،نزدیکترین همسایه و... بررسی میشود که در نهایت یک مدل یادگیری توام شبکه عصبی پیشخور بالاترین دقت پیشبینی به میزان ۸۳٪ را فراهم میکند.


واژه‌های کلیدی:  محبوبیت خبر، محتوای خبری آنلاین، پیش‌بینی محبوبیت


 


دانشکده مهندسی کامپیوتر مدیریت تحصیلات تکمیلی

 



 

 
   
دفعات مشاهده: 697 بار   |   دفعات چاپ: 96 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
data
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4623