[صفحه اصلی ]    
منوی اصلی
صفحه اصلی::
معرفی معاونت::
اخبار و رویدادها::
آئین نامه ها ::
آلبوم تصاویر::
::
مدیریت ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
سایت های مرتبط با معاونت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
دفتر ترویج قرآن و عترت(ع)

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
کرسی آزاد اندیشی

AWT IMAGE

..
آرشیو مطالب

..
کارگروه امور بانوان

AWT IMAGE

..
ملاقات های عمومی معاونت

..
:: گزارش کارگاه مهارتهای ارتباطی در دوران پساکرونا ::
 | تاریخ ارسال: 1401/6/19 | 
گزارش کارگاه مهارتهای ارتباطی در دوران پساکرونا
کارگاه مهارت های ارتباطی با نگاه به سبک زندگی دانشجویان در پسا کرونا در روز دوشنبه مورخ ۱۴/۶/۱۴۰۱ از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰ ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه در آمفی تئاتر شهید بهرامی بصورت حضوری برگزار گردید.
این کارگاه با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید آغاز گردید. ابتدا جناب آقای دکتر شیرزادی جاوید مدیر محترم مرکز مشاوره دانشگاه، ضمن خیر مقدم به اساتید و کارکنان محترم هدف از برگزاری کارگاه را توضیح دادند. سپس جناب آقای دکتر شفیعا عضو محترم هیات علمی دانشکده صنایع از تجارب ارزنده خود در خصوص مهارتهای ارتباطی با دانشجویان در طی سالهای خدمت خود توضیحاتی ارائه کردند.
سپس جناب آقای دکتر وجدانی همت مدیر محترم مرکز مشاوره دانشگاه علامه،  بعنوان مدرس در خصوص مهارتهای ارتباطی با نگاه به سبک زندگی دانشجویان در پسا کرونا  مطالبی را به سمع و نظر شرکت کنندگان ارائه دادند. ایشان اشاره داشتند اساتید کارمندان و دانشجویان در واقع در محیط دانشگاه زندگی می کنند و اینکه ما دانشگاهیان بتوانیم مهارت زندگی کردن در دانشگاه را بلد باشیم گام مهمی برداشتیم و اینکه ما باید احساس تعلق خاطرنسبت به دانشگاه و مجموعه آن داشته باشیم. ما با بحران کرونا در سطح جهانی مواجه شدیم و برخی معتقدند که همانطور که دنیا بعد جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم به دو قسمت تقسیم شد، دنیای امروزی بعد کرونا نیز به دو بخش جهان قبل کرونا و بعد کرونا تبدیل شد. اگر ما دانشجویان قبل کرونا را با دانشجویان بعد کرونا مقایسه کنیم کاملا متفاوت هستند. ما در حال حاضر  با چهار محور مواجه هستیم . اولین محور باورهای مربوط به سلامت است. دومین محور مهارت های خود رهبری است .مهارت سوم ایجاد روابط سالم است. و محور چهارم داشتن مرزهای شفاف و انعطاف پذیر در روابط بین فردی است. در حال حاضر که قرار است دانشگاهها حضوری شود ما در مهر ماه با چه دانشجویانی مواجه هستیم؟ پژوهش های جامعه دانشجویی نشان می دهد که ۴۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان علایم اضطرابی شدید رو تجربه کردند. درصد زیادی از دانشجویان استرس های بسیار شدیدی را تجربه کردند. و این دانشجویان اگر خودشان کرونا گرفتند ویا اطرافیان آنها کرونا گرفتند  افرادی که مرگ کرونا را تجربه کردند میزان استرس های آنها چند برابر شده است.
مساله دوم هر چقدر سن افراد پایین تر باشند و افراد اشتغال نداشته باشند میزان استرس اونها بالاتره و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان اختلال  استرس پس از سانحه را تجربه کردند و تحقیقات نشان داده افرادی که در دوره قبل کرونا اختلال روانشناختی داشتند دردوره کرونا اختلال روانی شان بیشتر یا چند برابر شده است. و نکته مهم دیگری که در کارگاه به آن اشاره شد این است که اساتید محترم و کارکنان دانشگاه باید نسبت به علائم و رفتارهای دانشجو حساس باشند و بالاخص هر مورد غیر طبیعی را به  مدیر مرکز مشاوره منتقل کنند و نکته آخر اینکه دانشجویان ورودی جدید چون از دوره دبیرستان به دانشگاه انتقال پیدا کردند در واقع از دوره نوجوانی به دوره جوانی راه پیدا کردند، باید این گذار از لحاظ روانی نیز صورت بگیرد و ما باید دانشجویان را درک کنیم.  کلام آخر اینکه اجازه بدهیم دوره گذار از نوجوانی به جوانی با آرامش بیشتری طی شود.
دفعات مشاهده: 156 بار   |   دفعات چاپ: 17 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد