[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
اعضای هیات علمی ::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور فرهنگی::
امور پژوهشی::
اخبار و رویدادها::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی ::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
ورود به سایت دروس
دانشجویان روزانه و پردیس
دانشجویان مرکز آموزش الکترونیکی
..
اطلاعیه ها
 اطلاعیه های آموزشی
..
فراخوان ها
فراخوان های همکاری با صنعت و سازمان ها
..
دفاعیه‌ها

دفاعیه های دکتری

۱۴۰۰/۱۲/۴ - محبوبه ریاحی مدوار
۱۴۰۰/۱۱/۳ - راضیه روستائی


دفاعیه های کارشناسی ارشد

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مهدی لطفی بیدهندی ::
 | تاریخ ارسال: 1401/3/8 | 

ارائه­ دهنده:

مهدی لطفی بیدهندی

  اساتید راهنما:

  دکتر سید صالح اعتمادی و
دکتر محمدطاهرپیلهور

هیات داوری: 
دکتر بهروز مینایی
دکتر یداله یعقوبزاده


زمان:
 ۱۴۰۱/۰۳/۰۹

ساعت ۱۶:۳۰
 

آقای مهدی لطفی بیدهندی دانشجوی کارشناسی ارشد آقایان دکتر سید صالح اعتمادی و دکتر محمدطاهرپیلهور روز دوشنبه مورخ ۰۹ خرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ از پروژه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان "تحلیل احساسات نظرات کاربران در رابطه با کسبوکارها با استفاده از بخشبندی جملاتدفاع خواهند نمود.

چکیده پایان نامه:
با توجه به پیشرفت گسترده صفحات وب و کسب و کارهای آنلاین، مردم نظرات خود را در رابطه با خدمات آنلاین و یا آفلاین، محصولات، فیلم­ها و حتی مکان­هایی که بازدید می­کنند، در رسانه­های اجتماعی منتشر می­کنند. همچنین این رسانه­ها به عنوان پایهای ضروری برای سازمان­ها در نظر گرفته شده­اند. بطوری که داده­های ارزشمندی را برای ارزیابی افکار و نظرات کاربران در مورد یک موضوع خاص به دست می­آورند. نظرات موجود در رسانه­های اجتماعی به مشتریان و همچنین صاحبان محصول کمک می­کند تا محصولات را بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی کنند. در حقیقت این نظرات علاوه بر اینکه بر تصمیم­گیری کاربران جهت خرید یک محصول یا استفاده از خدمات یک کسب و کار بسیار تاثیر گذارند، به تولیدکنندگان و خدمت­دهندگان کمک می­کنند تا کیفیت اقلام و خدمات خود را افزایش داده و دغدغه مشتریان خود را دریابند.
گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی یکی از جدیدترین و در عین حال مهم‌ترین مباحث مطرح شده در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. که به وسیله‌ی آن می‌توانیم مطلع شویم که در شبکه‌های اجتماعی چه صحبت‌هایی در مورد برند و خدمات خاص آن انجام می‌شود، سپس با بررسی آن‌ها اقدام به بهبود و جلب رضایت مشتریان کنیم.
چالش مهمی که در این زمینه مطرح می­باشد، بدون ساختار بودن این نوع دادگان است. تجزیه و تحلیل داده­های ساخت یافته در مقایسه با داده­های بدون ساختار آسان می­باشد. اما نظرات موجود در بستر وب در قالبی بدون ساختار در دسترس هستند. در هر صورت تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از نظرات و رتبه­بندی آن­ها بر اساس جنبه­های مختلف و در سطحی بالاتر، بر اساس دسته­بندی­های جنبه­ها ( تحلیل احساسات مبتنی بر دسته­بندی) برای کسب و کارها بسیار دشوار است. تجزیه و تحلیل احساسات مبتنی بر جنبه، جنبه­های موجود را از بطن نظرات استخراج کرده و احساسات را برای هر جنبه تعیین می­کند. در نهایت برای تحلیل احساسات مبتنی بر دسته­بندی با توجه به طبقه­بندی جنبه­های موجود پیاده­سازی صورت می­گیرد. جهت عملکرد مناسب سیستم مدنظر، رویکردی نو برای تقطیع یا جداسازی جملات موجود در کل بدنه­ی نظر با توجه به دسته­بندی­های موجود در متن در نظر گرفته شده است که روند تحلیل را علاوه بر ساده­تر کردن، بسیار دقیق­تر می­کند. حاصل تلاش ما در این پایان‌نامه ارائه‌ی مدلی است که می‌توان به وسیله‌ی آن هم موضوعات مخلتف یک متن را بازشناخت و هم ابعاد خنثی و مثبت و منفی در یک متن را از یکدیگر تفکیک کرد.


واژگان کلیدی: هوش مصنوعی، گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی، تشخیص احساسات، پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق




دانشکده مهندسی کامپیوتر مدیریت تحصیلات تکمیلی

 

 
دفعات مشاهده: 271 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4414