[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: رزومه فارسی د.میرآبادی ::

  مشخصات فردی

  نام و نام خانوادگی:         احمد میرآبادی

  مرتبه علمی :                استادیار

  گروه :                       کنترل، سیگنالینگ و راه آهن برقی

  تلفن داخلی:                 3509 و 77240162

  پست الکترونیک: mirabadiiust.ac.ir 

ResearcherID Porfile: Ahmad Mirabadi
ORCiD Porfile: Ahmad Mirabadi
Google Scholar Porfile: Ahmad Mirabadi

  سوابق آموزشی:

  الف) تحصیلات دانشگاهی :

 - دکترا :                    مکاترونیک،                             محل تحصیل: دانشگاه شفیلد- انگلستان، تاریخ اخذ: 1379

  - کارشناسی ارشد: سیستمهای مکاترونیک و اپتیک،  محل تحصیل: دانشگاه لافبورو - انگلستان، تاریخ اخذ : 1374

  - کارشناسی: مهندسی ساخت و تولید،                   محل تحصیل: دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تاریخ اخذ: 1371
 

  زمینه های تخصصی وتحقیقاتی:

 - سیستمهای کنترل و سیگنالینگ در صنعت ریلی

  - ایمنی و قابلیت اطمینان در سیستمهای مهندسی 

  - سیستمهای حمل و نقل هیبرید

  - طراحی و تحلیل سیستمهای متحمل خطا ( Fault Tolerant Systems)

  - تشخیص و شناسایی خطا در سیستمهای مهندسی

  - سیستمهای مکاترونیک
 

  اشتغال و همکاریهای صنعتی

  - عضو هیات علمی، دانشکده مهندسی راه آهن ، دانشگاه علم و صنعت ایران ، ( 1379 - تاکنون)

  - مدیریت دفتر آمار و فناوری اطلاعات راه آهن ج. ا. ا.                                      (1381- 1383)

  - مدیریت موسسه تحقیقات و توسعه فناوری ریلی ایران (1385-1388)

  - مدیریت گروه سیگنالینگ و راه آهن برقی (1383-1387)

  - مدیریت گروه مهندسی ایمنی (1385-1387)

  - مدیریت آزمایشگاه سیگنالینگ دانشکده مهندسی راه آهن (1383-)


 

  سوابق تدریس

  1. تشخیص و شناسایی خطا در سیستمهای مهندسی - کارشناسی ارشد - دانشکده مهندسی راه آهن
  2. ایمنی و قابلیت اطمینان در سیستمهای مهندسی – کارشناسی ارشد - دانشکده مهندسی راه آهن
  3. سیستمهای کنترل و سیگنالینگ، کارشناسی ارشد - دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
  4. مبانی قابلیت اطمینان در سیستمهای ریلی، دوره ارشد مهندسی سیستمهای ریلی، دانشگاه شفیلد

  5. سیستمهای ناوبری قطار در سیگنالینگ بلاک متحرک، دوره ارشد مهندسی سیستمهای ریلی، دانشگاه شفیلد

  6. مبانی علائم و ارتباطات – کارشناسی – دانشکده مهندسی راه آهن

  7. سیستمهای اندازه گیری – کارشناسی - دانشکده مهندسی راه آهن

  8. مبانی برق و الکترونیک – کارشناسی - دانشکده مهندسی راه آهن

  9. سیستمهای کنترل خطی – کارشناسی - دانشکده مهندسی راه آهن

  10. مبانی مهندسی راه آهن – کارشناسی ارشد – دانشکده مهندسی راه آهن

  11. مهندسی مکاترونیک، کارشناسی ارشد - دانشکده مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران

 

 سوابق پژوهشی :

   الف) برخی از پروژه های صنعتی انجام شده یا در دست انجام:

  1.  طراحی و پیاده سازی سیستم نیمه صنعتی اینترلاکینگ جهت راه آهن ج.ا.ا.  1397-1400

  2. طراحی و پیاده سازی سیستم پایش وضعیت ماشین سوزن                        1397-1400

  3. طراحی و پیاده سازی سیستم نرم افزاری شبیه ساز حرکت قطار                 1398-1399

  4. طراحی و پیاده سازی سیستم مانیتورینگ و مرکز مانیتورینگ و ردیابی دیزلهای زیمنس1397-1395

  5. طراحی و توسعه سیستم بهینه سازی مصرف سوخت در لکوموتیوهای راه آهن

  6. بررسی عوامل موثر در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ناوگان ریلی کشور 1389- 1391

  7. بررسی روشهای تست اثرپذیری سیستمهای ارتباطات و علائم از شبکه بالاسری EMI 1387 

  8. مطالعات امکانسنجی برقی کردن خط بافق- بندرعباس 1387 
  9. طراحی فاز اول سیستمهای برق، سیگنالینگ و ناوگان خط تهران – پرند 1388 
  10. مطالعه و بررسی استانداردهای طراحی، ساخت و تحویل گیری لکوموتیو 1387 
  11. مطالعه و بررسی سازگاری الکترومغناطیس در خط برقی تهران- مشهد 1386 
  12. طراحی مرکز کنترل مدیریت و بهره برداری شرکت رجا 1386 
  13. مطالعه و بررسی سیستمهای اینترلاکینگ الکترونیکی جهت راه آهن ایران 1386 
  14. مطالعه و بررسی سیستمهای کنترل و سیگنالینگ بلاک متحرک جهت راه آهن ج.ا.ا. 1384-85 
  15. سیستم های تلفیقی سنسور های ناوبری قطار جهت سیگنالینگ بلاک متحرک 1996-2000 
  16. مدیریت پروژه‏های مختلف در زمینه سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای GPS 1380- 1381 
  17. توسعه الگوریتمهای هوشمند در ناوبری قطار، Deuta Werke GmbHT ، آلمان 1998 
  18. بررسی عملکرد سنسورهای اینرسی در ناوبری قطار، Ferranti Technology ، انگلستان 1998

  ب) برخی از پروژه های هدایت شده در مقطع کارشناسی ارشد: 

  1.   بهینه­سازی پروفیل سرعت قطار با هدف کاهش استهلاک و هزینه های نگهداری قطار
  2. بهینه سازی پروفیل سرعت قطار با هدف کاهش مصرف سوخت
  3. تشخیص و شناسایی موانع در گذرگاه هم­سطح ریل و جاده با استفاده از تکنیک­های پردازش تصویر

  4. تحلیل ایمنی یک سیستم اینترلاکینگ نمونه با روش آنالیز درخت خطای پویا (DFTA)

  5. طراحی و نمونه سازی سیستم Cab-Signalling جهت قطار
  6. مطالعه و بررسی سیستم های تبادل اطلاعات خط و قطار در سیگنالینگ بلاک متحرک
  7. آنالیز و طراحی سنسور های فیبر نوری جهت مانیتورینگ پیوسته خطوط راه آهن

  8.  درست یابی جدول کنترل سیستم اینترلاکینگ با استفاده از ابزار NuSMV
  9.   طراحی و توسعه سیستم اینترلاکینگ با استفاده از متد B
  10.   بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان در سیستمهای PLC جهت استفاده در اینترلاکینگ
  11.   شبیه سازی و تحلیل سیستمهای هیبرید جهت قطارهای شهری
  12.   مدلسازی و شبیه سازی سیستم محور شمار و بررسی تداخلات الکترومغناطیس با منشا شبکه بالاسری
  13.   طراحی و توسعه سیستم مانیتورینگ ماشین سوزن با استفاده از فیلتر کالمن
  14.   طراحی و توسعه سیستم مانیتورینگ و عیب یابی ماشین سوزن با استفاده از منطق فازی
  15.   ارزیابی تاثیر سیستمهای کنترل اتوماتیک بر ظرفیت، هدوی در خط تهران – مشهد
  16.   بررسی سیستمهای اطلاعات جغرافیایی و کاربردهای آن در راه آهن
  17.   بررسی عوامل موثر بر بروز سوانح ریلی و راهکارهای جلوگیری از سوانح
  18.   تحلیل و طراحی اداره کل حفاظت ایمنی راه آهن
  19.   تشخیص موانع و اشیای متحرک در محدوده خطوط ریلی با استفاده از پردازش تصویر
  20.   تشخیص موانع و اشیای متحرک در محدوده خطوط ریلی با استفاده از پردازش تصویر
  21.   تلفیق سیستمهای ناوبری GPS و INS ، دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران‌ 
  22.   شبیه‏ سازی سیستم تعیین موقعیت ماهواره‏ای GPS

  ج) مقالات منتشر شده در مجلات بین المللی ( ISI,ISC ) :
 

[1] Mirabadi A., Schmid F., Mort N., "Multisensor Integration Methods in the Development of a Fault-Tolerant Train Navigation System", The Journal of Navigation,  Cambridge, UK, pp. 385-398, Vol. 56 , 2003. (Abstract) 
[2] Mirabadi A., Bemani M., "Automatic generation and verification of Railway Interlocking Control Tables using FSM and NuSMV", Transportation Problems, Poland, pp.  103-110, Vol. 4, 2009.  (Abstract)
[3] Mirabadi A., Khodadadi A., "Slip and Slide Detection and compensation for Odometery System, Using Adaptive Fuzzy KF" , Sensor Letters, USA, pp. 84-90, Vol. 7,  2009.  (Abstract) 
[4] Khodadadi A., Mirabadi A., Moshiri B., "Assessment of Particle Filter and KF for estimating velocity Using Odometery System", Sensor Review, USA, 204-209, Vol. 30,  2010.  (Abstract)
[5] Mirabadi A., Sharifian S., "Appl. of association rules in Iranian Railways accident data analysis", Safety Science, USA, 2010.  (Abstract) 
[6] Mirabadi A., Najafi M., "Energy Management System in Hybrid Trains Using Fuzzy Control Systems", Journal of JRRT, IMeche, UK , 2010  
[7] Mirabadi A., Najafi M., "Fuzzy Based Energy Management Algorithm For Hybrid Train Systems", JMechE, Malaysia, 2010.  (Abstract)   
[8] Lesan J., Mirabadi A., "Signaling System Selection Based on a Full Fuzzy Hierarchical-TOPSIS algorithm", IJMSEM, USA, 2010.  (Abstract)  
[9]   Zamani A., Mirabadi A., Schmid F., “Applying Metamodeling Techniques in the Design and Optimization of Train Wheel Detector”, Sensor Review, Vol 32,  2012
[10]  Zamani A., Mirabadi A., “Optimization of Sensor Orientation in Railway Wheel Detector, Using Kriging Method”, Journal of electromagnetic analysis and applications, Vol. 3, 2011
[11]  Bolbolamiri, N., Sanai M. S., Mirabadi A., “Time-Domain Stator Current Condition Monitoring: Analyzing Point Failures Detection by                     Kolmogorov-Smirnov (K-S) Test, World Academy of Science, Engineering & Technology; Issue 66, p1049, June 2012

[12]  Zamani A., Mirabadi A., “Railway wheel detector in the presence of eddy current brakes”, Journal of Applied computational electromagnetics society, vol. 28, No. 1, pp 77-84, 2013
[13] Kebriaee M., Sandidzade M., Mirabadi A., "Component sizing and intelligent energy management of a heavy hybrid electric vehicle based on a real drive cycle", Proceedings Of the Institute of Mechanical Engineering, Part F, Journal Of Rail And Rapid Transit, 2017
[14] Abbasnezhad S., Mirabadi A., "Predicting the failure of railway point machines by using Autoregressive Integrated Moving Average and Autoregressive-Kalman methods", Proceedings Of the Institute of Mechanical Engineering, Part F, Journal Of Rail And Rapid Transit, Vol 233, 2017

[15]Hossaini K., Mirabadi A., Yousefi, S., Mostaghim P., Nasr A., “Design Development and Test of a Practical Train Energy Optimization using GA0PSO Algorithm”, Journal Of Railway Research, pp 61-70, 2017
[16] Hossaini K., Mirabadi A., "Design Development and Test of a Practical Train Energy Optimization using GA-PSO Algorithm", International Journal of Railway research, 2018
[17] Hossaini N., Mirabadi A., Gholami Manesh F., “A Hybrid Fault Diagnosis Scheme for Railway Point Machines by motor Current Signal Analysis”, Journal Of Rail and rapid Transit, 2021


 

[1]     صندیدزاده، صفرخانی، میرابادی، " شبیه سازی دینامیک حرکت قطار در راه آهن شهری "، پژوهشنامه حمل و نقل، ایران، 1386 (چکیده)

[2]     رضا شریفی، احمد میرآبادی، احسان ارفع، "بررسی و انتخاب سیستم سیگنالینگ به روش آنتروپی-پرومتی برای راه آهن چابهار-زاهدان"، فصلنامه علمی و پژوهشی مهندسی حمل و نقل، سال دوم، شماره چهارم، تابستان 1390
 

[3]      احمد میرآبادی، خدیجه زارعی، محمد علی صندیدزاده، "تشخیص و شناسایی خطا در ماشین سوزن با روش فازی"، فصلنامه علمی و پژوهشی مهندسی حمل ونقل، 1390  

 

  د) برخی از مقالات منتشر شده در کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی :

  [1] Mirabadi A., Schmid F., Mort N., “Mechatronics and Its Applications to Railway System”, Proceedings of the Second International Mechanical Engineering Conference, Shiraz, IRAN, Vol. 4, pp 913-924, (1996)

  [ 2 ] Naderi H., Mirabadi A., “ Railway Track condition monitoring using FBG and FPI Fiber optic sensors" International conference on Railway condition monitoring , UK, 2006

  [3] Mirabadi A., N. Mort, F. Schmid, “ A Fault Tolerant Train Navigation System Using Multisensor, Multifilter Integration Techniques”, Proceedings of the international conference on multi-source-multisensor information fusion, Fusion’98, Vol. 1, Las Vegas, USA, pp. 340-347, (1998)

  [4] Mirabadi A., Schmid F., Mort N., “Fault Detection and Isolation in a Multisensor Train Navigation System”, Proceedings of COMPRAIL’98 conference, 2-4 September, Portugal, (1998)

  [5] Mirabadi A., Schmid F., “Assessing the Benefits of the Tilting trains”, Proceedings of the 4th Annual Railway Transport Conference, 15-16 December, Tehran, Iran, (1998)

  [6] Mirabadi A., Sadeghi I., Schmid F., “Monitoring of Electric Railway Point Machines using a Kalman Filter based State Observer”, USA, Reliability Engineering & System Safety, 2009,

  [7] Mirabadi A., Schmid F., “Fault Tolerant Train Navigation System Using Multisensor Integration Methods”, Proceedings of the WCRR’99 conference, 19-23 October, Tokyo, (1999)

  [ 8 ] Mirabadi A., Schmid F., Mort N., “Mechatronics and Its Applications to Railway System”, Proceedings of the Second International Mechanical Engineering Conference, Shiraz, IRAN, Vol. 4, pp 913-924, (1996)

  [ 9 ] Mirabadi A., N. Mort, F. Schmid, “ Application of Sensor Fusion to Railway Systems”, Proceedings of the 1996 IEEE/SICE/RSJ international conference on multisensor fusion and integration for intelligent systems, Washington DC, USA, pp. 185-192, (1996)

  [ 10 ] Mirabadi A., N. Mort, F. Schmid, “ A Fault Tolerant Train Navigation System Using Multisensor, Multifilter Integration Techniques”, Proceedings of the international conference on multi-source-multisensor information fusion, Fusion’98, Vol. 1, Las Vegas, USA, pp. 340-347, (1998)

  [ 11 ] Mirabadi A., Schmid F., Mort N., “Fault Detection and Isolation in a Multisensor Train Navigation System”, Proceedings of COMPRAIL’98 conference, 2-4 September, Portugal, (1998)

  [ 12 ] Mirabadi A., Schmid F., “Assessing the Benefits of the Tilting trains”, Proceedings of the 4th Annual Railway Transport Conference, 15-16 December, Tehran, Iran, (1998)

  [ 13 ] Mirabadi A., Mort N., Schmid F., " Design of Fault Tolerant Train Navigation Systems", Proceedings of the American Control Conference, ACC'99, 2-4 June, San Diego, USA, (1999)

  [ 14 ] Sandidzadeh M., Mirabadi A., " Analysis of the GPS based Time Management System in Tehran Metro", Proceedings of the Satellite Based positions System Conference – SBPS-80, pp. 239-247, Tehran, Iran 21-22 Oct., (2001).

  [ 15 ] Bazgoli J., Mirabadi A., Vakili M., " Simulation and Modeling of the Global Positioning System", Satellite Based positions System Conference – SBPS-80, Tehran, Iran 21-22 Oct., (2001).

  [ 16 ] Molaii Nejad A., Mirabadi A., Mohammadi K., "Psuedolites, structure, Applications and their effects on the GPS performance", Proc. of the Satellite Based positions System Conference – SBPS-80, pp. 12-22, Tehran, Iran 21-22 Oct., (2001).

  [ 17 ] Mirabadi A., Naderi H., Sensors and Systems for Fault Detection and Condition Monitoring of the railway lines, Railway Track Maintenance Conference, Tehran, 2002

  [ 18 ] Mirabadi A., Schmid F., Mort N, “Multisensor Integration Methods in the Development of a Fault-Tolerant Train Navigation System”, The Journal of Navigation, Cambridge University Press , 2003

  [ 19 ] Mirabadi A., “Mechatronics Trains, The Applications of the Mechatronics Engineering in Railway Transportation”, The First Conference on Mechatronics Engineering, Iran, 2003

  [ 20 ] Mirabadi, A., Sandidzadeh M. A., Schmid F., “Fault Tolerant Train Navigation System Via Integration of GPS, Balises, Tachometers and Doppler Radar” Proceedings of the AREMA 2002 Annual Conference & Exposition, Washington DC, 2002

  [21] ا. صادقی، ا. میرابادی، "تشخیص وضعیت و ارزیابی میزان فرسودگی سوزنهای راه آهن با استفاده از روش تخمین حالت" تهران, دهمین همایش مهندسی حمل و نقل ریلی, 1387

  [22] احمد میرآبادی، حسین نادری، "طراحی و شبیه سازی سنسورهای فیبر نوری Fabry Perot و Bragg Gratting استفاده در آشکارسازی عیوب خطوط ریلی"، هشتمین همایش مهندسی حمل و نقل ریلی، تهران، 1385

  [23] سامان آزادی، احمد میرابادی، "بهینه سازی مصرف انرژی قطار بااستفاده از الگوریتم ژنتیک"، هفتمین همایش حمل و نقل و ترافیک، تهران، 1385

  [24] اکبری، نجفی، میرابادی، "مطالعه توزیع میدانهای مغناطیسی ناشی از شبکه بالاسری خطوط برقی راه آهن مبتنی بر شبیه سازی نرم افزاری" تهران, نهمین همایش مهندسی خمل و نقل ریلی, 1386

  [25] نجفی-میرابادی، "مطالعه، بررسی و شبیه سازی سیستم نیرو محرکه سامانه ریلی فوق سبک( ULR ) و تکنولوژی پیل سوختی و کاربرد هیبرید آن در این سامانه در مقایسه با دیزل" تهران, نهمین همایش خمل و نقل ریلی, 1386

 

دفعات مشاهده: 19028 بار   |   دفعات چاپ: 3546 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 164 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4612