[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: رزومه فارسی د.رضوانی ::

به روز رسانی

1397/03/28

  مشخصات فردی

  نام خانوادگی: رضوانی

  نام: محمدعلی

  مرتبه علمی : دانشیار

  گروه : مهندسی ماشین های ریلی

  تلفن داخلی: 8515

  E-mail : rezvani_ma@iust.ac.ir

  Google Scholar Profile: M.A.Rezvani

Homepage : webpages.iust.ac.ir/rezvani2

  سوابق آموزشی

  الف) تحصیلات دانشگاهی:

  - دکترای مهندسی مکانیک، دانشگاه نیوساوت ولز، سیدنی، استرالیا، تاریخ اخذ: 1373

  - فوق لیسانس مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تاریخ اخذ: 1368

  - لیسانس مهندسی مکانیک ،دانشگاه صنعتی اصفهان، تاریخ اخذ: 1364

  -

  - زمینه های تخصصی و تحقیقاتی (از فهرست اولویت های علمی دانشگاه) :

  1 ـ تحلیل مودال

  2 - ارتعاشات غیرخطی و دینامیک حرکت ماشین

  3 ـ طراحی سیستم های مکانیکی

  4 - پایش وضعیت CM  و مراقبت پیشرفته ماشین های ریلی

  ب ـ اشتغال

  - عضو هیات علمی، دانشکده مهندسی راه آهن ، دانشگاه علم و صنعت ایران، از 1379 تاکنون

  ج ـ سوابق تدریس دانشگاهی

   دروس تحصیلات تکمیلی (دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران)

  - تحلیل مودال ماشین های ریلی و آزمایشگاه

  - تحلیل فرکانسی

  - اندرکنش دینامیکی قطار و پل

  - مبانی مهندسی ماشین های ریلی

  - مراقبت پیشرفته ناوگان ریلی

    دروس دوره کارشناسی (دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران)

  - طراحی بوژی

  - ارتعاشات مکانیکی

  - دینامیک

  - کنترل اتوماتیک

  - یاتاقان و روانکاری

  - طراحی اجزای مکانیکی

  - مکانیک جامدات

  - آزمایشگاه ارتعاشات مکانیکی

  سوابق پژوهشی :

  1 ـ مقالات منتشر شده در مجلات بین المللی ( ISI,ISC ) :

35) Rezvani, M.A., Javanmardi, D., Mostaghim, P., "Diagnosis of EMD645 Diesel engine connection rod failure through modal testing and finite element modeling", Engineering Failure Analysis ", 92(2018), pp. 50-60, https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2018.05.005 

34) Mohebbi, M. , Rezvani, M.A., "Multi objective optimization of aerodynamic design of high-speed railway windbreaks using Lattice Boltzmann  Method and wind tunnel test results", International Journal of Rail Transportation, Vol. 6, No. 3, (2018), pp. 183-201. DOI: 10.1080/23248378.2018.1463873

33) Mohebbi, M., Rezvani, M.A., "The impact of air fences geometry on air flow around an ICE3 high speed train on a double line railway track with exposure to crosswinds", Journal of Applied Fluid Mechanics, Vol. 11, No. 3, (2018), pp. 743-754. DOI: 10.18869/acadpub.jafm.73.246.27862  

 32) Mohebbi, M., Rezvani, M.A. , "Two-dimensional analysis of the influence of windbreaks on airflow over a high-speed train under crosswind using lattice Boltzmann method", Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit, 232(3) (2018), pp. 863-872.
31) Rezvani, M.A., Esmaeili, M. , Feizi, M.M., "Discrete mass modeling for dynamic response of buildings in the vicinity or railway tracks due to train-induced ground vibrations", Scientia Iranica, Transactions B; Mechanical Engineering, 24(4) (2017), pp. 1922-1939.

30) Rezvani, M.A., Mazraeh, M., "Dynamics and stability analysis of a freight wagon subjective to the railway track and wheelset operational conditions", European Journal of Mechanics A/Solids, 61 (2017) , pp. 22-34.

29) Vesali, F., Molatefi, H., Rezvani, M.A., "Using new analytical algorithm to study the effect of temperature variations on static shape of contact wire of OCS.", Vol. 18, Issue 4, (2016), p. 2061-2073.

28) Rezvani, M.A., Feizi, M.M., Shadfar, M., "An innovative method for stress analysis of Y25 bogie under oscillating loads due to tank wagon fluid sloshing", Journal of Theoretical and Applied Mechanics, Vol. 52 , No.(3) (2014), pp. 745-755.

27) Feizi, M.M., Rezvani, M.A., "Design of LQR controller for active suspension system of Partially Filled Tank Cars", Structural Engineering and Mechanics, Vol. (49), No. (3) (2014), pp. 329-353.

26) Mohammadi, M., Rezvani, M.A., "Optimisation of the railway vehicle suspension system: an application of the genetic algorithms and the Pareto front method", Int. J. of Heavy Vehicle Systems, Vol.21, No. (4) (2014), pp.328-350.

25) Rezvani, M.A., Mohebbi, M., "Numerical Calculations of aerodynamic performance for ATM train at crosswind conditions", Wind and Structures, Vol. 18, No. (5) (2014), 529-548.

24) Rezvani, M.A., Vesali, F., Eghbali, A., "Dynamic response of railway bridges traversed simultaneously by opposing moving trains", Structural Engineering and Mechanics, Vol. 46, No. (5) (2013), 713-734.

23) Jafarian, E. and Rezvani, M.A., "A valuation-based method for ranking the intuitionistic fuzzy numbers", Journal of Intelligent and Fuzzy Systems, 24(2013), 133-144. DOI: 10.3233/IFS-2012-0537.

 22) Vesali, F., Rezvani, M.A. and Kashfi, M., "Dynamics of universal joints, its failures and some propositions for practically improving its performance and life expectancy", Journal of Mechanical Science and Technology, 26(8) (2012), 2439-2449.

 21)  Jafarian, E. and Rezvani, M.A., "Application of fuzzy fault tree analysis for evaluation of railway safety risks: An evaluation of root causes for passenger train derailment ", Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F, Journal of Rail and Rapid Transit, 226(1), Jan. 2012, pp. 14-25. (Abstract)

 20) Behbahani, H., Yaghoubi, H. and Rezvani, M.A., "Development of technical and economical models for Widespread application of magnetic levitation system in public transport", International Journal of Civil Engineering (IJCE), Vol. 10, No. 1, March 2012, pp. 13-24.

 19) Yaghoubi, H. and Rezvani, M.A., “Development of maglev guideway loading model”, Journal of Transportation Engineering (ASCE), 137, March 2011, pp. 201-213.  (Abstract)

 18) Rezvani, M.A. and Asali Lari, A., “The effect of kinematic oscillations on harmonic wheel flange wear of rail vehicles ”, Journal of Mechanics, Vol. 26, No. 3,  Sept. 2010, pp. 317-325.  (Abstract)

 17) Rezvani, M.A., Owhadi, A. and Niksai, F., “The effect of worn wheel profile in wear progress of rail vehicle steel wheels over curved tracks ”, Vehicle System Dynamics, Vol. 47, No. 3, March 2009, pp. 325-342.  (Abstract)

 16) Rezvani, M.A., “A harmonic balance approach for the analysis of flexible rotor bearing systems on non-linear support ”, International Journal of Science and Technology, Transaction B, Mechanical Eng., Vol. 16, No. 5, Oct. 2009, pp. 413-424.  (Abstract)

 15) Asadi Lari, A. and Rezvani, M.A., “An observation of sinusoidal motion creating harmonic wavy pattern in the rail vehicle wheel flanges ”, Iranian Journal of Science & Technology, Transaction B, Eng., Vol. 32, No. B4, 2008, pp. 315-324.  (Abstract)

14) Rezvani, M.A. and Hahn, E.J., “Floating ring squeeze film dampers, Theoretical analysis”, Tribology International, 33: (3-4) 249-258 Mar-Apr 2000.  (Abstract)

 13) Rezvani, M.A. and Hahn, E.J., “An experimental evaluation of squeeze film dampers without centralizing springs”, Tribology International, Elsevier, Vol 29, No. 1, 1996, pp. 51-59.  (Abstract) 

 12) Rezvani, M.A., Hahn, E.J., “Limitations of the short bearing approximation in dynamically loaded narrow hydrodynamic bearings”, Transactions of the ASME, Vol 115, July 1993, pp. 544-549.  (Abstract)

11) Salimi, E., Rezvani, M.A., Shahsavari, E., "Crashworthiness improvement of Pardis trainset using thin walled tubes - simulation", Int. J. of Vehicle Sys. and Struc., Vol. 5, No. (3) (2014), 80-83.

10) Rezvani, M.A., Mazraeh, A., "Effects of the longitudinal axlebox clearance on lateral instability, curving and wear behavior of the three piece bogies",  Advances in Railway Eng.(Int.), Vol. 1 , No. (1) (2013), 1-13.

9) Mohebbi, M., Rezvani, M.A., "Numerical analysis of aerodynamic performance of regional passenger train under crosswind conditions", Int. J. of Vehicle Sys. and Struc., Vol. 5, No. (2) (2013), 68-74.

8) Vesali, F., Kolagar, M., Rezvani, M.A., "Optimisation of anti-resonance vehicle configuration for vibration attenuation of railway bridges", Int. J. of Vehicle Sys. and Struc., Vol. 5, No. (2) (2013), 63-67.

7) Rezvani, M.A., Mazraeh, A., "Effects of axle box lateral clearance and friction coefficient on dynamic stability and wear of 3-piece bogies", Int. J. of Vehicle Sys. and Struc., Vol. 5, No. (2) (2013), 58-62.

6) Rezvani, M.A., “A software for prediction of periodic response of non-linear multi degrees of freedom rotors based on harmonic balances ”, IUST International Journal of Engineering Science, Vol. 19, No. 5-1, 2009, pp. 61-69.  (Abstract)

5) Owhadi, A. , Rezvani, M.A. and Ansari, M.

  امین اوحدی، محمدعلی رضوانی و مسعود انصاری، " مانیتورینگ سایش چرخهای قطار به منظور کنترل و برنامه ریزی عملیات نگهداری و تعمیر "، پژوهشنامه حمل و نقل - فصلنامه علمی – پژوهشی، سال چهارم، شماره 3، پاییز 1386، صفحات 257-249. (چکیده)

4) Rezvani, M.A.

  محمدعلی رضوانی، "تحلیل دینامیکی محورهای دوار غیرخطی به روش انتگرال گیری مستقیم و با استفاده از مودهای ارتعاشی"، مجله بین المللی علوم مهندسی (علمی-پژوهشی)، جلد 14، شماره 4، 1382، صفحات 193-181. (چکیده)

3) Aghaeifar, A., Rezvani, M.A., Mollahassani, A.

  علیرضا آقایی فر، محمدعلی رضوانی، علی ملاحسنی، "مقایسه تاثیر خاک ریز دانه و درشت دانه زیر ساختمان بر اثر ارتعاشات قطار بر ساختمان های مجاور خطوط آهن"، مجله مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی، شماره 4، پاییز 89. (چکیده).

2) Rezvani, M.A., Jafarian, E.

  محمدعلی رضوانی، احسان جعفریان، "توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهموری اسلامی ایران"، مهندسی حمل و نقل (فصلنامه علمی - پژوهشی حمل و نقل)/ سال دوم/ شماره چهارم / تابستان 1390، صفحات 333-317.

​1) Mohebbi, M. , Rezvani, M.A.

مسعود محبی، محمدعلی رضوانی، "بررسی تأثیر دیوارهای بادشکن بر رفتار آیرودینامیک قطار پرسرعت در مگاپروژه ملی راه آهن پرسرعت تهران- قم- اصفهان" ، مجله علمی پژوهشی مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل، سال سوم ، پیاپی 12، زمستان 1396، صفحات 1-15.

 

2 ـ مقالات منتشر شده در کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی :

 1) Pendar Atil, N., Farahpour, H. and Rezvani, M. A., “Simulation of hunting phenomena in locomotives, a non linear approach “, The 8th International Railway Transportation Conference, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 8-9 Nov., 2006.

  2) Rezvani, M.A. and Ansari, A., “Modeling and simulation of the dynamics of a wagon equipped with two axle bogies”, 7th International Conference on Railway Engineering, Sharif University of Technology, Tehran, Iran, 29-30 April, 2004.

  3) Rezvani, M.A. and Jalayer, F., “Computer aided design of a transfer car”, 7th International Conference on Railway Engineering, Sharif University of Technology, Tehran, Iran, 29-30 April, 2004.

  4) Bagheri, V.R. Foutohi, A. and Rezvani, M.A., “Dynamic stability and ride comfort of railway coaches equipped with anti yaw dampers”, The 2nd Gathering of Railway Transportation, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 17-18 Nov., 2003.

  5) Fallah, A.R. and Rezvani, M.A., “Design of a freight wagon equipped with auto racks”, The 2nd Gathering of Railway Transportation, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 17-18 Nov., 2003.

  6) Rezvani, M.A., Owhadi, A. and Jafari, “Ways of reducing wheel/rail wear”, Conference proceedings, The 2nd Gathering of Railway Transportation, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 17-18 Nov., 2003.

  7) Khalafi, K. and Rezvani, M.A., “Computer aided design of a bogie frame”, The 2nd Gathering of Railway Transportation, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 17-18 Nov., 2003.

  8) Rezvani, M.A., “Stability of rotating machinery supported by squeeze film dampers under gyroscopic effects”, Proceedings of the 4th International Conference on Aero-Dynamics, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran, 25-27 Jan., 2002.

  9) Owhadi, A., Rezvani, M.A., Ansari, M. and Karbasizade, “Field measurement of wheel wear phenomena and planning for better maintenance of rolling stocks”, The 3rd National Conference on Maintenance Engineering, Tehran, 11-12 Sept., 2005.

  10) Rezvani, M. (keynote speaker), “Obstacles in modernization of railway rolling stocks in I.R.Iran”, National Congregation of Rolling Stock Industries - Challenges & Opportunities, Sharif University of Technology, Tehran, Iran, 25-26 Dec. 2006.

  11) Owhadi, A., Rezvani, M.A. and Saeidi, H., “Simulation of distributor valve for railway coaches brake system”, The 8th International Railway Transportation Conference, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 8-9 Nov., 2006.

  12) Hazrati, I., Niksai, F., Owhadi, A. and Rezvani, M.A., “The effect of wheel profile on wheel wear and dynamic behavior of trains”, The 8th International Railway Transportation Conference, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 8-9 Nov., 2006.

  13) Dalir, F., Shahrokhi and Rezvani, M.A., ”A brake design software for standard freight wagons”, The 8th International Railway Transportation Conference, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 8-9 Nov., 2006.

  14) Rezvani, M.A. and Jalayer, F., “Design of a rail vehicle for workshop goods transfer”, 5th International Conference on Manufacturing Engineering, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran, 17-18 Feb. 2002.

  15) Rezvani, M.A., “Advanced techniques for condition monitoring of rail vehicle wheels and railway tracks”, 1st Condition Monitoring Seminar, Sharif University of Technology, Tehran, Iran, 26-27 Feb., 2007. 

  16) Banan, R. and Rezvani, M.A.,”Defect classification and fatigue analysis of H665 type railway bogies”, The 3rd Student Gathering of Railway Transportation”, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 8-9 May, 2007.

  17) Armion, A.R., and Rezvani, M.A., “Dynamic analysis of H665 three-axles bogie”, 15th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2007, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran, May 15-17, 2007.

  18) Ozdelniya, O., Sandidzadeh, M.A. and Rezvani, M.A., “Possible adjustments to the train braking system when altering 7-unit trainset into 8-unit trainset”, The 9th International Railway Transportation Conference, Tehran, Iran, 10-11 Nov., 2007.

  19) Rezvani, M.A. and Asadi Lari, A. and Khalafi, K. , “A numerical procedure for calculation of pull-push forces between wagons with special interest on train couplings”, 7th International Conference on Railway Bogies and Running Gears, Budapest, Hungary, 3-6 Sept, 2007.

  20) Asadi Lari, A., Rezvani, M.A. and Mirchi, A., “A preliminary investigation on failure mechanisms of rail vehicle steel wheels”, 7th International Conference on Railway Bogies and Running Gears, Budapest, Hungary, 3-6 Sept, 2007.

  21) Rezvani, M.A., Owhadi, A. and Majidi, “A survey on rail vehicle wheel flange wear by field measurements on track 2 of Tehran metro lines”, 16th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2008, Kerman, Iran, 14-16 May, 2008.

  22) Keymasi, A., Hosseini Tehrani, P. and Rezvani, M.A., “Calculation of vital joints in G16 locomotive chassis”, 16th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2008, Kerman, Iran, 14-16 May, 2008.

  23) Majidi, Owhadi, A. and Rezvani, M.A., "The effects of rail vehicle wheel flange wear on dynamic behavior of the rolling stock on track 2 of Tehran metro lines”, The 10th International Conference on Railway Engineering, Tehran, 19-20 Oct., 2008.

  24) Rezvani, M.A. and Babaei, H., “Simulation and analysis of the combined effects of thermal and mechanical stresses on GT26 locomotive diesel engine block”, 17th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2009, University of Tehran, Iran, 19-21 May, 2009.

  25) Asadi Lari, A., Rezvani, M.A. and Zargaran, A., “Strength analysis of locomotive chassis and validation by field measurements”, 17th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2009, University of Tehran, Iran, 19-21 May, 2009.

  26) Dehghan, P., Firoozbakht, V., Rezvani, M.A. and Hosseini, P., “Stress analysis of Parsi rail vehicle structure and its design optimization by using modal parameters”, 17th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2009, University of Tehran , Iran , 19-21 May, 2009.

  27) Khalafi, K., Mosavi, H. and Rezvani, M.A., “Replacing laboratory strength tests with virtual tests for bogie frames”, The 2nd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE-2009), Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 27-28 Sept. 2009.

  28) Aghaeifar, A., Rezvani, M.A. and Boulori Bazaz, J., “Evaluation of ground borne vibrations caused by passing high speed trains”, The 2nd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE-2009), Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran, 27-28 Sept. 2009.

  29) Aghaeifar, A., Rezvani, M.A. and Sandidzadeh, M.A., “Safety evaluation of buildings in the vicinity of railway tracks and compliance with ISO14837-1”, 19th Annual, International Railway Safety Conference, Bastad, Sweden, 28-29 Sept., 2009.

  30) Rezvani, M.A. and Kalami Yazdi, M., “Vibrations of a beam under flexible moving load”, Student Congeragation of Mechnical Engineers, Azad University, Mashhad, Iran, Oct. 2009.

  31) Rezvani, M.A., Owhadi, A. and Bookani, M.R, “Stress analysis of GE-C30-7i locomotive chassis under dynamic load”, 18th. Annual (International) Conference on Mechanical Engineering-ISME2010, Sharif of University of Technology, Tehran, Iran, 11-13 May, 2010.

   32) احسان جعفریان، محمدعلی رضوانی، "ارزیابی پیامدهای جانی ناشی از وقوع پیشامد نامطلوب آتش سوزی در قطار مسافری با استفاده از رویکرد یکپارچه تجزیه و تحلیل درخت خطا و درخت وقایع یکپارچه"، هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، 15-14 مهر ماه 1389، دانشگاه صنعتی اصفهان.

   33) احسان جعفریان، محمدعلی رضوانی، "توسعه مدلی برای ارزیابی ریسک حمل و نقل مواد مخاطره آمیز توسط ناوگان حمل و نقل ریلی"، دوازدهمین همایش بین المللی و پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، 3-2 آبان 1389، مرکز همایش های رازی، تهران.

  34) محمدعلی رضوانی، محمد مهدی فیضی، مراد شادفر، "شبیه سازی دینامیک حرکت واگن باری به هنگام عبور از روی سوزن ها با هدف تعیین استراتژی پایش وضعیت ناوگان ریلی"، پنجمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی، 12-10 اسفند 1389، دانشگاه صنعت نفت، دانشکده نفت آبادان.

  35) محمدعلی رضوانی، زینب یاسری نژاد، "پایش نویز ناشی از تردد قطارهای سریع سیر و کنترل اثرات مخرب آن بر سازه های مجاور خطوط آهن"،  پنجمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی، 12-10 اسفند 1389، دانشگاه صنعت نفت، دانشکده نفت آبادان.

  36) محمدعلی رضوانی، محسن محمدی،"بررسی کارآیی و دقت سامانه های نوین پایش وضعیت کنار ریل در ناوگان ریلی"، پنجمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی، 12-10 اسفند 1389، دانشگاه صنعت نفت، دانشکده نفت آبادان.

37) Jafarian, E. and Rezvani, M.A., "Quantitative evaluation of the root causes for train derailment in Iranian Railways using fuzzy fault tree analysis", International Conference on Applied Mechanics, Materials and Manufacturing (ICAMMM-2010), Muscat, Oman, Dec. 13-15, 2010.

38) Yaserinejad, E. and Rezvani, M.A., "Investigation and field measurement on the environmental effects of noise initiated from passing high speed trains", International Conference on Applied Mechanics, Materials and Manufacturing (ICAMMM-2010), Muscat, Oman, Dec. 13-15, 2010.

 39) محمدعلی رضوانی، احسان جعفریان، "ارزیابی علل بالقوه پیشامد نامطلوب خروج قطار از ایستگاه و ورود به قطعه خط در هنگام اشغال بودن آن : کاربردی از رویکرد فازی تجزیه و تحلیل درخت خطا در ارزیابی ریسک های مرتبط با ایمنی"، ششمین کنگره ملی مهندسی عمران، 7-6 اردیبهشت 1390، دانشگاه سمنان، سمنان.

40) Sadeghi, M., Shadfar, M., Rezvani, M.A., "Dynamic modeling of three piece bogies at curves and the parameters affecting its derailment index", Railroading in Extreme Conditions, International Heavy Haul Association Conference, Calgary, Canada, June 19-21, 2011

41) محمدعلی رضوانی، مسعود محبی، "نیروهای آئرودینامیک ناپایدار وارده بر قطارهای سریع سیر گذرنده از یکدیگر"، سیزدهمین همایش بین المللی و ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، 3-2 آبان 1390، مرکز همایش های رازی، تهران.

42) محمدعلی رضوانی، محسن محمدی، "بدست آوردن منحنی پرتو فرانت سیستم تعلیق واگن مسافری با در نظر گرفتن انعطاف پذیری بدنه واگن به وسیله الگوریتم ژنتیک"، سیزدهمین همایش بین المللی و ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، 3-2 آبان 1390، مرکز همایش های رازی، تهران.

43) ف.وصالی، ع.اقبالی، م.ع.رضوانی، "بررسی تحلیلی وضعیت پل هنگام عبور دو قطار از دو سمت آن"، سیزدهمین همایش بین المللی و ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، 3-2 آبان 1390، مرکز همایش های رازی، تهران.

44) م.ع.رضوانی، م.افکار، م.اکبری ممقانی، "بررسی وضعیت سوانح ریلی با رویکرد مقایسه شاخص های ایمنی در راه آهن کشورهای ایران، امریکا و کانادا"، دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده ای، سوانح ریلی و هوایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، 19 آبان 1390.

 45) محمدعلی رضوانی، متین افکار، "بررسی و بهبود تصادم پذیری ترن ست های موجود در راه آهن ایران با استفاده از شبیه سازی دینامیکی"اولین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات، 30 آذر و اول دی ماه 1390، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران.

 46) احسان سلیمی، محمدعرفان شاهسواری، محمدعلی رضوانی، "بهبود شاخص تصادم پذیری قطار ترن ست ایران جهت افزایش عمر بهره برداری"، ششمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی، 10-9 اسفند 1390، دانشگاه صنعتی شریف، تهران.

47) Salimi, E., Rezvani, M.A., "Optimization of DH4-1 Pardis trainset crashworthiness by utilizing thin walled energy absorbing tubes", 20th Annual International Conference on Mechanical Engineering-ISME2012, 16-18 May 2012, School of Mechanical Eng., Shiraz University.

  48) محمدعلی رضوانی، مسعود محبی، رسول محبی، سجاد واعظیان، "تجزیه و تحلیل اندرکنش دینامیک عرضی سیستم قطار-شبکه پایه پل"، بیستمین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران، 28-26 اردیبهشت 1391، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز.

  49) مسعود محبی، محمدعلی رضوانی، "مدلسازی آئرودینامیک واگن پارسی تحت باد عرضی"، چهاردهمین همایش بین المللی و هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، 3-2 آبان 1391، مرکز همایش های رازی، تهران.

  50) محمدعلی رضوانی، مرتضی عمادی فر، مجمدجوادسبط الشیخ، مهرداد اکبری ممقانی، "مکان یابی نصب سیستم های هشدار خرابی واکنشی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی"، چهاردهمین همایش بین المللی و هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، 3-2 آبان 1391، مرکز همایش های رازی، تهران.

 51) مهدی ملاسلمانی، محمدعلی رضوانی، حسین شاهوردی، "مطالعه میدانی جهت بهبود سیستم ترمز JZ-7 لکوموتیوهای مدل DF8BI و تحلیل نتایج آن"، سومین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، 10-11 اردیبهشت 1392، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

 52) مهدی ملاسلمانی، محمدعلی رضوانی، حسین شاهوردی، "مطالعه میدانی به منظور بررسی اثرات روانکاری بر کنترل سایش فلنج چرخ های لکوموتیو شش محور DF8BI"، سومین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، 10-11 اردیبهشت 1392، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

53) Mazraeh, A. , Rezvani, M.A., "A study on the effects of axle-box lateral clearance and coefficient of friction on three piece bogie (18-100) dynamic stability and wear behaviour", The 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering, April 30-May 1, 2013, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran.

54) Mohebbi, M., Rezvani, M.A., "Numerical calculations of aerodynamic performance of regional passneger train at crosswind conditions",  The 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering, April 30-May 1, 2013, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran.

55) Salimi, E., Molatefi, H., Rezvani, M.A., "Investigation on the effect of using thin walled tubes in high speed train for improving collision energy absorption using LS DYNA-3D software", The 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering, April 30-May 1, 2013, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran.

56) Vesali, F., Kolagar, M., Rezvani, M.A.,"Optimized design of size adjusted freight rail vehicle for the vibration attenuation of railway bridges", The 3rd International Conference on Recent Advances in Railway Engineering, April 30-May 1, 2013, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran.

57) Azizi, M.J., Keshavarzian, M., Shahravi, M., Rezvani, M.A., "Investigation of friction effect on headcheck fatigue crack initiantion in rail", International Congress on Advanced Railway Eng. (IC-ARE'15), 2-4 March 2015, Istanbul, Turkey.

58) Rezvani, M.A., Mazraeh, A., Shadfar, M., Mehrali, M., "Field study on the efficient tribo/operational parameters affecting the competitive and simultaneous formation of rail wear, rcf cracks and material deformation",  International Congress on Advanced Railway Eng. (IC-ARE'15), 2-4 March 2015, Istanbul, Turkey.

 59) فرشادنیکسای، محمدعلی رضوانی، مراد شادفر، "ارزیابی راحتی سفر در واگنهای متروی تهران"، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، 25-26 اردیبهشت 1396، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

60) محمدعلی رضوانی، داود جوانمردی، ایران میرزایی، "تحلیل خرابی یاتاقانهای متحرک موتور دیزل 16 سیلندر لکوموتیو"، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، 25-26 اردیبهشت 1396، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

61) محمدعلی رضوانی، ایران میرزایی، داود جوانمردی، "شبیه سازی و بررسی دینامیکی ارتعاشات موتور 16 سیلندر دیزلی سنگین، در اثر پدیده عدم احتراق یک سیلندر"،  پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، 25-26 اردیبهشت 1396، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

 62) Mohebbi, M., Rezvani, M.A., "A computational fluid dynamics analysis in mesoscopic scale on a type of high speed railway wind barriers", The 5th International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE2017), Tehran, Iran, 15-16 May, 2017.

 63) Rezvani, M.A., "Analysis of the effcets of flextural modes of carbody on vertical vibrations of a high speed railway vehicle", The 5th International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE2017), Tehran, Iran, 15-16 May, 2017.

  3 ـ کتب منتشر شده :

  - "مبانی طراحی بوژی (جزوه آموزشی)"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران، 1383.

  - "مبانی ماشین های ریلی (جزوه آموزشی)"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران، 1385.

  - "شبیه سازی ماشین های ریلی (جزوه آموزشی)"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران، 1385

  - "پایش وضعیت"، کانون هماهنگی دانش و صنعت - پایش وضعیت و کنترل کیفی، 1391

  -

  4 ـ آثار علمی برگزیده در جشنواره های علمی داخلی و بین المللی :

  عنوان : ........... نام جشنواره :.............

  -

  5 ـ تعداد طرح های تحقیقاتی که مشارکت داشته اید :

  -مجری طراحی دوره، تعیین برنامه دروس و ایجاد دوره کارشناسی ارشد مهندسی ماشین های ریلی، دانشگاه علم و صنعت ایران، 86-1384.

  - مجری طرح بازبینی جامع برنامه دوره و سیلابس دروس دوره کارشناسی مهندسی ماشین های ریلی، دانشگاه علم وصنعت ایران، 84-1383.

 - همکار مجری، طراحی دوره و تعیین برنامه دروس دوره کارشناسی ارشد مهندسی ایمنی در راه آهن، 84-1383.

  - مجری طراحی، تهیه برنامه تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه دینامیک و ارتعاشات، دانشکده مهندسی راه آهن، 81-1380

  - همکار مجری، تهیه برنامه تجهیز آزمایشگاه مکانیک جامدات، دانشکده مهندسی راه آهن، 81-1380.

  - مجری همکار،   - طراحی و ارائه برنامه تجهیز آزمایشگاه تخصصی تست استحکام بوژی، دانشکده مهندسی راه آهن، 84-1383.

  - طراحی و ارائه برنامه تجهیز آزمایشگاه تخصصی سایش و روانکاری، دانشکده مهندسی راه آهن، 85-1384.

طراحی و ارائه برنامه تجهیز آزمایشگاه تخصصی مراقبت پیشرفته ماشین های ریلی، دانشکده مهندسی راه آهن، 85-1384.

  - مجری طرح پژوهش صنعتی، "تهیه نرم افزار محاسبات سیستم ترمز واگن های باری و مسافری"، طرح تحقیقات صنعتی وزرات صنایع و معادن، 85-1384.

- مجری طرح پژوهشی، "شبیه سازی دینامیکی بوژی واگن مسافری MD36"، دانشگاه علم و صنعت ایران، 84-1383.

- مجری طرح پژوهشی، "تحلیل سیستم های دینامیکی غیر خطی محورهای گردان با استفاده از روش موازنه هارمونیکها" دانشگاه علم و صنعت ایران، 1385.

- مجری طرح پژوهشی، "تحلیل سازه شاسی لکوموتیو GT26CW"، دانشگاه علم و صنعت ایران، 1386.

 - مجری طرح پژوهشی، "شبیه سازی و تحلیل اثر توام تنش های حرارتی و مکانیکی در پوسته موتور دیزل لکوموتیو GT26"، دانشگاه علم و صنعت ایران، 1388.

 - مجری طرح پژوهشی، "بررسی سامانه تهویه مطبوع و اطفای حریق ایستگاههای مترو و ارائه پیشنهاد"، دانشگاه علم و صنعت ایران، 1389.

 - مجری طرح پژوهشی، "بررسی پاسخ دینامیکی پل های راه آهن تحت عبور روبروی سری بارهای متحرک"، دانشگاه علم و صنعت ایران، 1391.

    افتخارات کسب شده :

  اثر بدیع وارزنده ـ اختراع واکتشاف

  نام و موضوع: تکنیک جدید برای تعیین دقیق ارتباط عدد سایش با نرخ سایش در چرخ های قطار  محل عرضه:اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی . تاریخ: 1385

   نام و موضوع: شبیه ساز آموزشی سیستم ترمز لکوموتیو مدل GT26CW  محل عرضه:اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی  تاریخ: 1385

 

دفعات مشاهده: 16616 بار   |   دفعات چاپ: 2160 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 188 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.48 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 3754