[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
بروشور و کاتالوگ ها::
کلیپ، تیزر و سرود دانشگاه::
اخبار دانشگاه::
فرآیندهای کاری::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
پذیرش دانشجویان بین المللی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۱۷

خبرنامه شماره ۴۱۶

خبرنامه شماره ۴۱۵

خبرنامه شماره ۴۱۴

خبرنامه شماره ۴۱۳

خبرنامه شماره ۴۱۱

خبرنامه شماره ۴۱۰

خبرنامه شماره ۴۰۹

خبرنامه شماره ۴۰۸

خبرنامه شماره ۴۰۷

خبرنامه شماره ۴۰۶

خبرنامه شماره ۴۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
حدیث هفته

حضرت امام علی (ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
مجمع البیان : ۹ / ۳۸۰ منتخب میزان الحکمه : ۳۹۸

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی صنایع ::
 | تاریخ ارسال: 1399/6/30 | 
دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی صنایع

 
الناز نصیرزاده (دانشجوی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیک)، ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹ از رساله دکتری خود با عنوان «توسعه مدلی برای تعامل کارا با مشتری بر اساس ‏بازی ‌گونگی‏، مطالعه موردی ‏صنعت بانکداری ایران»‏  دفاع کرد.
چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر محمد فتحیان و مشاوره دکتر بهروز مینایی و دکتر حسین شریفی به انجام رسیده، به شرح زیر است:
چکیده:
اخیراً راه ‌حل‌‌ های بازی‌ گونگی به طور گسترده ‌ای توسط محققان و متخصصان برای افزایش وفاداری ‏کاربران و ارتقای تعامل کارا با آنها در حوزه ‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. تحقیقات نشان می ‌دهند، ‏با توجه به تفاوت‌های کاربران مختلف، استفاده از راهکارهای شخصی ‌سازی شده می‌تواند کارایی سیستم های ‏مبتنی بر بازی ‌گونگی را افزایش دهد.‏ با این حال، دانش کمی در مورد اینکه چگونه می‌توان این سیستم‌ها ‏را متناسب با افراد با ویژگی‌‌های دموگرافیک و شخصیتی مختلف طراحی کرد، وجود دارد و نگاشت این ‏ویژگی‌ها بر المان‌ های طراحی بازی ‌گونگی دشوار است و علاوه بر آن تحقیقات پیشین رهنمودهای کمی ‏در این خصوص ارائه داده ‌اند. علی الخصوص اینکه تحقیقات انجام شده هیچ یک در حوزه بانکی نبوده ‌اند. ‏برای پیشبرد تحقیق در این حوزه، در این تحقیق مبانی بازی‌ گونگی به طور جامع مورد بررسی قرار داده شده و طی یک مرور نظامند یافته های موجود در این حوزه جمع ‌بندی گردیده و همچنین خلاها موجود شناسایی شده است. به منظور پر کردن شکاف های مذکور بر روی موضوع شخصی ‌سازی سیستم ‌های مبتنی بر بازی‌ گونگی تمرکز گردیده و صنعت بانکداری به علت رقابت زیاد بین بانک‌ها، اهمیت وفادارسازی مشتریان بانک‌ها و همچنین تعداد کم تحقیقات انجام شده، به عنوان حوزه مورد نظر برای بکارگیری راهکارهای بازی‌ گونگی انتخاب شده است. با تحقیق جامع بر روی بانک‌ها و بررسی روش ‌هایی که در آنها برای جذب و وفادارسازی مشتریان به کار گرفته می ‌شود، تصمیم بر آن شد تا یکی از جدیدترین رویکردهای بانکداری به نام بانکداری جامع مورد بررسی قرار گیرد که در آن بازه وسیعی از خدمات مالی اعم از خدمات تجاری، سرمایه‌ گذاری، شرکتی، خرد به مشتریان ‏ارائه می‌گردد.‏ در بانکداری جامع، با تفکیک مشتریان به گروه‌های مختلف محصولات مطابق با نیازهای هر ‏گروه مشتریان به آنها ارائه می ‌گردد. در این تحقیق با استفاده از رویکرد بانکداری جامع مشتریان بانک به سه گروه مشتریان خرد، مشتریان اختصاصی و مشتریان شرکتی تفکیک شده است. سپس به منظور ارائه راهکارهای بازی گونگی شخصی ‌سازی شده برای هر یک از گروه‌ های مذکور، ویژگی‌های منحصر به فرد هر گروه به تفکیک احصاء گردیده است. برخی از این ویژگی ‌های منحصر به فرد از پایگاه داده بانک استخراج می‌ گردند و برخی دیگر نیز با کمک مطالعه ‌های میدانی نظیر پر کردن پرسشنامه توسط مشتریان قابل شناسایی می باشد. در ادامه با بهره‌گیری از الگوریتم ‌های هوش مصنوعی مدلی برای هر یک از گروه‌ های مشتریان ارائه شده است که به کمک آن تعیین می ‌شود که برای هر مشتری با توجه به ویژگی‌ های منحصر به فرد وی کدامیک از راهکارهای بازی‌ گونگی مناسب ‌تر خواهند بود.
نهایتا ‏مجموعه ‌ای از رهنمودها برای طراحان ارائه می‌شود تا به کمک آن بتوانند سیستم ‌‌های مبتنی بر ‏ بازی‌ گونگی را طوری طراحی کنند که در وهله اول مشتریان مختلف را با توجه به ویژگی منحصر به فردشان ‏شناسایی کنند و در وهله دوم بتوانند با بهره‌ گیری از رهنمودهای ارائه شده به طور شخصی ‌سازی شده با ‏کاربران رفتار کنند.
واژه‌های کلیدی: بازی ‌گونگی، شخصی ‌سازی، مشتری بانک، المان های بازی، بانکداری جامع
ایمیل دانشجو:
elnaz_nasirzadehind.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 2699 بار   |   دفعات چاپ: 601 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4709