[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
کانال رسمی دانشکده عمران
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس سیف اله همتی ::
 | تاریخ ارسال: 1399/4/9 | 
مهندس سیف اله همتی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده در رشته مهندسی عمران گرایش سازه، 10 تیر‌ماه سال 99 از رساله خود تحت عنوان «بررسی آزمایشگاهی رفتار بادبندهای کمانش ناپذیر لوله‌ای تمام فولادی» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر برخورداری و دکتر خیرالدین دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
مهاربندهای معمولی درکشش می‌توانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند ولی در بارهای فشاری قبل از تسلیم دچار کمانش شده و زمینه برای خسارت دیدن سازه فراهم می‌شود. مهاربندهای کمانش‌تاب تحت کشش و فشار رفتار نسبتاً متقارنی دارند و قبل از کمانش، با وارد شدن عضو باربر به ناحیه غیر ارتجاعی، می‌توانند شکل‌پذیری و اتلاف انرژی بالایی از خود نشان داده و عملکرد لرزه‌ای قابل قبولی داشته باشند. بااین‌وجود به دلایلی چون سنگینی ناشی از وزن بتن تازه و همچنین مشکلات ساخت و نصب، به‌کارگیری انواع رایج این نوع مهاربند، در صنعت ساختمان، گسترش چندانی پیدا نکرده است.
هدف از این رساله، دستیابی به‌نوعی مهاربند کمانش تاب تمام فولادی با هسته (عضو تحمل‌کننده بار) لوله‌ای است که رفتار لرزه‌ای مهاربندهای معمولی را بهبود بخشیده و نواقص مهاربندهای کمانش‌تاب رایج را کاهش دهد. در این راستا یازده نمونه با جزییات انتهایی (بخش انتقالی گوناگون) شامل: سه نمونه بدون غلاف (به‌عنوان نمونه‌های شاهد) دو نمونه دارای عضو مهارکننده کمانش (غلاف) نبشی، پنج نمونه با غلاف لوله‌ای بیرونی و یک نمونه با غلاف مفتولی (جاسازی‌شده در داخل هسته) موردمطالعه‌ی آزمایشگاهی قرار گرفت. عملکرد نمونه‌ها تحت بارهای چرخه‌ای بر اساس مدل‌های شکست، ظرفیت باربری وتوان تحمل تغییر شکل محوری، ارزیابی گردید.
نتایج آزمایش‌ها نشان داد نمونه‌های ساخته‌شده از دو لوله متداخل که در دو انتهای عضو هسته آن‌ها کلاهک‌های فولادی جوش شده و غلاف آن‌ها دارای مشخصات هندسی مناسبی باشند نسبت به سایر نمونه‌ها بهترین عملکرد رادارند و می‌توانند ما را به هدف بر‌سانند.
این نمونه‌ها باوجود تحمل بار بیشتر نسبت به نمونه‌های دیگر، در بخش انتهایی کمتر دچار چرخش شده و تشکیل مفصل پلاستیک و خسارت موضعی آن‌ها به تأخیر می‌افتد. همچنین کمانش کلی نمونه‌ها نیز دیرتر به وجود می‌آید. علاوه بر آن رفتار نمونه‌ها در فشار و کشش نسبتاً متقارن است. به‌گونه‌ای که در محدوده غیرخطی بار فشاری تحمل شده نمونه‌ها به حدود 1/07 برابر بارکششی آن‌ها می‌رسد. این نمونه‌ها همچنین در محدوده غیر ارتجاعی می‌توانند دارای حلقه‌های هیسترزیس پایدار و افزایشی بوده و با اطمینان چرخه‌های اصلی بارگذاری را تا 2% تغییر طول محوری عضو هسته طی نمایند. مازاد بر آن، قادرند تعدادی از چرخه‌های اضافی را تا رسیدن به جابه‌جایی غیر ارتجاعی تجمعی 200 برابر جابه‌جایی تسلیم را نیز تحمل نمایند.
واژه‌های کلیدی: مطالعه‌ی آزمایشگاهی؛ مهاربند کمانش تاب تمام فولادی لوله‌ای؛ رفتار چرخه‌ای؛ اتلاف انرژی؛ مودهای خرابی
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: shematisemnan.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 1224 بار   |   دفعات چاپ: 128 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4570